Raak er steeds meer van overtuigd dat Marije er niet op Charlotte uit is gevlogen.
Haar testbiecht zegt: "Op dit moment is Charlotte mijn mol... Ik ga op mijn gevoel zitten dat zij de mol is."
Deze testbiecht horen we tegelijkertijd met de beelden van het maken van de test, alsof het haar gedachten zijn op dat moment.
Dat is natuurlijk een illusie. De testbiecht is opgenomen voordat de test is begonnen.
Welke reactie geeft Marije direct na de executie?
"Ja, ik liep weg bij de test en toen dacht ik, nee, dit is 'm niet. Normaal na een test was ik helemaal blij en dacht ik, yes, we gaan door. En.. eh, ben ik opeens aan alles gaan twijfelen. Had ik nooit moeten doen! Ik had bij mijn gevoel moeten blijven, en ik heb me in de war laten brengen."
Mijn interpretatie is dat ze altijd bij de vorige testen een goed gevoel had bij haar keuze voor Charlotte.
Nu is ze bij deze test gaan twijfelen en heeft andere keuze(s) gemaakt.
"Ik had bij mijn gevoel moeten blijven" kan naar mijn mening maar één ding betekenen. Ze had op Charlotte moeten blijven testen, maar heeft dat niet gedaan.
Een andere uitleg van haar woorden is niet goed mogelijk.
Want als ze wel voor Charlotte was blijven gaan, dan had ze een heel andere reactie gegeven. Namelijk dezelfde soort reactie als van andere kandidaten die afvallen. In de trant van, ik zat in een tunnel, ik verdacht teveel één persoon, enz. enz.
Conclusie: het afvallen van Marije betekent niet dat er een streep door Charlotte gaat.