Het is inderdaad voor velerlei uitleg vatbaar. Het zou bijvoorbeeld ook kunnen verwijzen naar Ladies Night > Marije.
Overigens vind ik een aantal zaken bij Lakshmi ook opvallend. Zo zien we haar tot twee keer toe aanwijzingen geven die we niet op de muur zien staan. Op de eerste en laatste afbeelding zien we niets. Bij die laatste stond ze uitgebreid dat hele stuk muur te beschijnen. De tekst is op de andere screenshots zelfs aan de rand van het lantaarnschijnsel goed leesbaar. Zit ze hier dingen uit haar duim te zuigen?
Overigens wel fijn voor de kijker dat Lakshmi duidelijk maakt dat het geld in de muziekdoosjes zit. Anders loopt de opdracht in deel 2 waarschijnlijk heel snel in het honderd. En ze blijft als enige over om deel 2 te coördineren. Fijne positie als je mol bent, lijkt me. Dit riekt een beetje naar productieassistentie. Vervolgens een interessante conversatie tussen Erik, Lakshmi en Splinter:
Erik:
"Lakshmi, wat was de eerste hint van het gele ballerinameisje?"Lakshmi:
"Ik weet de hint niet meer, want ik was aan het rennen. Maar die staat in de..."Splinter:
"Je moet even 15 seconden je mond houden! Splinter, over."Lakshmi, lachend: :
"Haha, okee."Ten eerste: De tip over de gele ballerina kwam van Marije, niet van Lakshmi. Kan natuurlijk zijn dat ze die wel gehoord heeft over de porto, of dat ze zich vergist. Maar ze lijkt hier nogal stellig iets te willen gaan verkondigen waarvan ik me afvraag of ze daar wel informatie over heeft.
Ten tweede: de frustratie van Splinter. Blijkbaar zit Lakshmi al langer aaneengesloten door de porto te tetteren. Dat krijgen we niet te zien, maar als mol kun je daar de zoekers wel kwetsbaar mee maken, omdat de ballerina's de porto's ook horen. En het leidt natuurlijk af.