Alles Combineren - de einduitslag
We hebben een winnaar
Renée stond na aflevering 1 al op plek 1 in deze taart en is toen, zelfs al moest ze het een paar afleveringen afleggen tegen Splinter, nooit uit de top 2 gevallen
Rocky staat daarentegen al sinds aflevering 3 op de onderste positie. Toch weet ze nog altijd 37,2% van de taart te claimen. Hoe kan dat?
- De formule van de taart is zo gemaakt dat je voor ieder Mols ding een punt krijgt. Je kan echter moeilijk punten verliezen door onmols te handelen. Op die manier vergaart elke kandidaat door het seizoen wel een goed aantal punten op de verschillende factoren. Renée heeft echter bijna twee keer zoveel punten gehaald over de factoren over het seizoen.
- Daarnaast heeft Rocky deze week relatief veel van de punten van Charlotte 'overgenomen'. Denk aan de Molpositie waar Charlotte nummer 1 stond maar Rocky tweede: daar loop Rocky dus iets op Renée in. (Tegelijkertijd zat Renée de laatste twee afleveringen in de Molsere posities, dus dit voordeel trekt weer gelijk.)
- En ik heb vorige week iets te triomfantelijk beweerd dat Renée bij vrijwel alle factoren bovenaanstond. Ik ontdekte vandaag nog twee foutjes in mijn formules voor Follow the Money (de veiling was minder zwaar meegeteld dan ik dacht), waardoor Rocky haar daar nu qua zowel plus als mingeld overtreft. Het verschil is echter klein (46% om 54% voor beide factoren.)
Maar al met al is Renée dus de grote winnaar
Zeker bij de Molpunten, de Wie-verdenkt-Wie en in de polls hier op het forum komt ze ruimschoots als hoofdverdachte uit de bus. Benieuwd naar de verdeling per factor? Bekijk de