Mee eens behalve het kritiekpuntje. Hier werden de troeven functioneel gebruikt i.p.v. geld ondermijnend en dat vind ik juist uitstekend. In opdracht 1 als bonus om geld binnen te halen en in opdracht 3 om ervoor te zorgen dat iedereen juist geld ophaalt omdat ze denken hiermee een vrijstelling te krijgen.
Ik juich ook zeker voor 200% toe dat de jokers pas konden worden verdiend als men geld verdiende, maar men mag het overzicht over alle opdrachten en mogelijke troeven niet verliezen. Ik vind alle opdrachten tot nu toe enorm goed bedacht (dankzij de dillema's en meerdere lagen, doe zo verder!
) en ook leuk in de praktijk, maar als je naar het geheel kijkt: al deze troeven kunnen wel gewoon in het spel komen. En dat zijn er naar mijn gevoel net wat te veel, want deze troeven hebben een grote invloed op de test. Zeker in het begin. Dit is sowieso ook een persoonlijke smaak: sommigen hebben liever veel troeven in het spel, anderen minder (waaronder ik).
Als ze graag meer gebruik willen maken van troeven, dan stel ik voor dat de topito's/topo's terugkeren, want aan zo één topito heb je niet meteen iets (alleen als je er voldoende hebt om een topo te vormen) terwijl dat met één joker wel zo is. Op die manier kan je meer troeven uitdelen zonder dat het een te grote invloed op de test heeft.
Maar dit kleine kritiekpuntje neemt niet weg dat ik het tot nu toe een topseizoen vind