Het HANGT ER VAN AF wat de abseilers doen. Of er al/dan niet een vrijstelling wordt verdient.
Voor de abseilers is er weinig te sturen, er kan slechts gekeken worden wat de anderen voor kokers pakken als je als laatste naar beneden gaat. Bv Splinter.
Als één van de vier zich niet aan de onderling gemaakte afspraak houdt is de kans op een vrijstelling al verkeken. Wat is dan de betere keus? Jokers of geld. De Mol zal voor jokers gaan en geld uit de pot houden.
Ik ga er van uit dat de Mol in de kajak zit. De rol van de kajakkers is in deze opdracht belangrijker dan die van de abseilers. Immers de kajakkers kunnen sturen naar welke kokers wel of juist niet. Zoals ik het begrepen heb weten de kajakkers niet wat er op het spel staat (vrijstelling) voor de abseilers, het gaat dus om geld of jokers wat hen betreft. Wat zou de Mol doen, idem als boven, voor de jokers gaan en niet voor het geld. Het maakt de Mol niet uit of er jokers verdient worden, maar de Mol wil wel geld uit de pot proberen te houden.
Ik ga nog eens goed terugkijken naar de conversatie tussen kajakkers en abseilers en dan vooral Renée, Marije en Charlotte observeren.