Iedereen probeert hier Rocky in een on-Mols daglicht te zetten, maar Renée is wat mij betreft net zo on-Mols bezig.
In chronologie van de opdracht:
- Rocky geeft een zeer duidelijke uitleg van de opdracht aan Renée: 5 kokers, 2 kokers meenemen, één voor jou en één voor mij.
- Renée vertelt aan Rocky dat zij sowieso de koker met geld moet pakken. De tekst bevat het woord 'muse'.
- Rocky slaat koker 1 met één joker over.
- Rocky pakt koker 2 met twee jokers. Renée stuurt aan op jokers delen.
- Rocky slaat koker 3 en 4 over.
- Rocky pakt koker 5 met het geld. Rocky weet dat dit de koker met geld is.
- Rocky weet dat als zij de koker met geld bij zich houdt, er een grote kans is op 4 vrijstellingen en geen geld in de pot. Zij geeft de koker met het geld echter weg. Hierdoor komt wél al het geld in de pot, en verdient niemand een vrijstelling. Zoals door anderen al aangegeven in dit topic, heeft Rocky hierdoor een proactief aandeel in het verdienen van geld (on-Mols).
Maar in het scenario dat Renée de Mol zou zijn, dan lijkt het mij dat zij op de hoogte is van het feit dat de abseilers een vrijstelling kunnen verdienen. Met dat gegeven, is het wat mij betreft on-Mols dat zij direct expliciet kenbaar maakt bij Rocky in welke koker, welke inhoud zit. Als Mol hou je dit liever voor je (of lieg je hierover), zodat op het moment dat iedereen op de grond staat en de kokers verdeeld moeten worden, zij vrijspel heeft om de koker met de twee jokers te 'claimen'. Als zij de koker met de twee jokers in handen had gehad, waren er namelijk wél vrijstellingen verdient en was er GEEN geld in de pot gegaan. Doordat Renée open kaart heeft gespeeld en veel te veel informatie heeft doorgegeven aan Rocky is er geld IN de pot gekomen. Vanuit het profiel van een Mol is Renée hier dus wat mij betreft net zo on-Mols als Rocky.