Ik zou me kunnen voorstellen dat Renée bewust kiest voor de fysiek minder heftige kayak. Ookal is de sleutelpositie boven.
Ik ben het nietmet je eens dat de sleutelpositie boven is. Ik zou juist beneden zeggen.
Boven is er al een motivatie voor die vier om alle vier voor een vrijstelling te gaan, zelf geld in hun kokertje te regelen en dus geld uit de pot te houden.
Beneden weten de vier van niks (behalve eventueel de mol natuurlijk) en hebben nog geen weet van kokers en die verdelen, zijn vooral bezig met dingen onthouden en waar die vrijstellingen blijven. De mol kan hier inspelen op de vertrouwenskwestie en met de hele groep alvast voorsorteren op troeven zelf houden en geld aan de partner geven als het erop aan komt.
Op die manier heb je en boven en beneden een motivatie om geld aan de bovenpartij te geven ipv de troeven.
Als je als mol boven zit, Kan je geen input leveren aan hele benedenpartij, alleen Misschien je eigen partner.
Ik zou dus als mol liever beneden zitten. En zoals ik hier ergens anders las: de mol zit liever onder de grond
(dat is niet altijd waar gebleken natuurlijk, maar toch)