Elk goed antwoord 5, compleet antwoord 50. Er is 2250 te verdienen. Dat is 15 vragen per vragensteller, 45 in totaal. Er zijn vier mensen om ze aan te stellen, dat is 3 * 11 en 1 * 12? Of... Er is tijd aan gebonden. Mag je een vraag aan meerdere mensen stellen (en de antwoorden optellen)? Mag je later nog op een vraag terugkomen als beantwoorder?
Marije steekt als eerste de hand op, dan Renee, Charlotte houdt zich op de vlakte. Splinter kiest, maar niet onlogisch. Twee bieden zichzelf aan, eentje is journalist. Rocky en Lakshmi willen niet. Dan blijft Joshua (of Splinter zelf) over. De mol zal denk ik toch geneigd zijn de vragen te stellen. Je bent bij meer vragen betrokken en je hebt invloed op wat er uiteindelijk op papier komt.
Dat maakt bij de verdeling tot molse actie:
- verdelen en jezelf uitsluiten van de lift (Splinter)
- niet in de lift willen (Rocky, Lakshmi)
- op de achtergrond blijven (Charlotte)
En tot onmolse actie:
- meteen de lift in willen (Marije, Renee)
- twijfelen (Joshua)
Resultaat: 1145 euro.
Met de mol als vragensteller zou ik toch verwachten dat het eindresultaat lager was. Echter, als ik alles optel, heb ik voor 585 euro in beeld gezien op 29 vragen. De andere helft van het verdiende geld is niet duidelijk of niet getoond. 16 vragen hebben we niet gezien. Splinter zijn notities zijn precies aan het eind voor een deel in beeld. Ik kan er geen scherpe still van krijgen. Wie wel?
Overigens uitstappen en zo een of meer rondes overslaan, zou een prima molactie zijn. Ik kan ook niet goed verklaren waarom mensen elkaar op verschillende punten kruisen.