Splinter; Geen van de vragen komt duidelijk in beeld. Voor de paginanummers ben ik uitgegaan van de pagina die op het moment van stellen lijkt open te liggen.
pag 1? ) knippapier, kleurpotloden > Charlotte
pag 1 ) 3 talen die beginnen met een N > figurant 0
pag 1 ) 3 kinderboerderijdieren die beginnen met een K > Joshua 2
pag 1 ) 4 kledingstukken die beginnen met een S > Marije 2 (dit lijkt de 4e vraag, hier staan later 3 antwoorden)
pag 1.7?) 5 woorden die beginnen met 'goed' > Joshua 3
pag 1.8) 3 kleuren die beginnen met een G > Renee 2 (hier lijkt later ook grijs bij te staan)
pag 2.1) er staan 3 antwoorden die beginnen met een T, 1 ervan lijkt 'Turijn'
pag 2.2) # film muziek/quotes ? die beginnen met een H > Charlotte 3 (3 opgeschreven, 2e zijn 2 woorden wat overeenkomt met 'Hello sunshine')
pag 2.3) 3 vw in een huiskamer die beginnen met een G > Charlotte 2 (gummilamp en gipsbal staan leesbaar op het formulier)
pag 2.4) leeg
pag 2.5) er zou vracht en race kunnen staan (slecht leesbaar)
pag 2.6) (slecht leesbaar) staan korte woorden tussen. Lijkt op een zin.
pag 2.7) 2 woorden die lijken te beginnen met een P, mogelijk 'politie' > Renee 2 (uit beeld terwijl ze nog kan antwoorden)
Dankjewel.
Ik ben het met je eens dat 'sjaal, strop' in positie 1.4 zou kunnen staan en dat Marije dan nog een derde woord geroepen heeft dat er in de montage uitgedraaid is.
Positie 2.7 zou een van de woorden 'politie' kunnen zijn, wat betekent dat Splinter het woord 'politieagent' niet helemaal heeft uitgeschreven (maar we weten dat Lakshmi ook vaak woorden niet helemaal uitschreef).
De ontbrekende zijn dan:
- goedaardig, goedlachs, goedgemutst. Die zou in positie 1.7 of 1.2 kunnen staan (want die zijn in de stills nog leeg).
- knippapier en kleurpotloden. Dat zou 1.6 kunnen zijn, maar ik vind dat twijfelachtig. Het zou ook 1.7 of 1.2 kunnen zijn. Dan zijn beide posities dus ingenomen.
Hoe dan ook lijkt het erop dat zelfs als Splinter de mol is, veel antwoorden wel heeft opgeschreven (al kunnen we de bijbehorende vraag niet lezen). Het kan allemaal nog net.
Hoeveel zou Splinter verdiend kunnen hebben? Dat kan zijn:
1.1: koe, konijn: 10 euro
1.2: goedaardig, goedlachs, goedgemutst (mogelijk nog 2): 15, 20 of 50 euro
1.3: 3 antwoorden: 15 of 50 euro
1.4: sjaal, strop, [sokken]: 15 euro
1.5: meerdere antwoorden, onduidelijk: 10-50 euro
1.6: meerdere antwoorden, onduidelijk: 10-50 euro
1.7: knipppapier, kleurpotloden, mogelijk meer: 10-50 euro
1.8: groen, geel, [grijs]: 50 euro
2.1: 3 steden met T: 15-50 euro
2.2: Hello Sunshine, Hakuna Matata: 10 euro
2.3: gummilamp, gipsbal: 10 euro
2.4: leeg
2.5: [vracht], [race]: 10 euro
2.6: [1 zin?]: [5 euro?]
2.7: [politie], [nog iets]: 10 euro
Dat levert een totaal op tussen 195 en 420 euro op. Dat is nog steeds een behoorlijke marge, maar dat ligt wel in de orde van grootte die we zouden verwachten als Lakshmi inderdaad 370 tot 480 euro gescoord heeft. Dat zou bijvoorbeeld betekenen dat Rocky tussen 245 en 580 euro gescoord heeft. Zelfs onder deze interpretatie lijkt het erop dat Splinters score de zwakste was, maar mogelijk dat hij niet dusdanig ver afweek dat het superverdacht is.
Ik begin langzaam minder zeker van mijn zaak te raken dat wij hier echt iets ontdekt hebben.