Ja, het is natuurlijk allemaal aanname maar omdat Splinter alleen 114, 950, 955 pakt en we Charlotte's 328 alleen via voice-over horen ( we zien niet in beeld dat ze dit zegt) ga ik er vanuit dat 328 niet is overgekomen. Het is echter ook verdacht van Splinter dat hij 328 niet noemt en niet vindt.
Bij de eerste keer doorgeven hoor ik de 328 van Charlotte door de porto van Splinter. Dus hij kwam wel door, maar Splinter kon hem niet onthouden. Charlotte noemt het rijtje van 5 codes maar 1x op, en gaat weer de mijn in. Op zich verdacht, want waarom het rijtje nog niet even herhalen.
Maar ik vind Splinter hier ook verdacht overkomen. Na 141 en 326 zegt hij, juist op het moment dat 328 komt: 'Dat kan ik allemaal niet onthouden natuurlijk'. En later: 'Ik heb alleen 141 en 326 onthouden, de rest niet, dat is veel te veel al die cijfers'. Maar vervolgens vindt hij wel de laatste 2 codes van het rijtje van 5, t.w. 950 en 955.
Ik probeer het maar even te duiden:
- Ofwel Charlotte heeft het rijtje wel vaker genoemd dan 1x. Dan is het niet gek dat Splinter die 950 en 955 zich toch opeens herinnert. (Mogelijk laat Charlotte bij het herhalen dan 328 weg of verandert die in een andere code)
- Ofwel Splinter slaat bewust 328 over, en herinnert zich opeens de 950 en 955 weer. Wat ook een beetje merkwaardig is.
Dat roept de vraag op of Splinter er belang bij heeft om 328 nog niet te vinden. Hij had hem al kunnen verwisselen op dat moment. Wacht hij dan liever op iemand anders die hem vindt? Ook niet, want als Charlotte erbij staat, vindt hij 328 alsnog zelf.
Ik zie op dit moment dus niet zo goed hoe het verdacht van Splinter is, dat hij 328 niet kan onthouden.