Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed  (gelezen 28082 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #140 Gepost op: 17-02-2021, 20:50:43 »
Een totaal overzicht, links  locker 1199, tevens plek waar Charlotte de codes 950 en 955 krijgt, volgende rij 328 en 1109, en achteraan 74
« Laatst bewerkt op: 17-02-2021, 20:52:37 door Moedermol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #141 Gepost op: 17-02-2021, 21:04:25 »
Interessant! Ik zie in de aantekeningen van Leendert maar 2 codes van 2 cijfers, t.w. 73 en 74. Dus ook die waren schaars. Net als de 4-cijferige codes beginnend met 11.

Die schaarse en afwijkende codes zijn volgens mij ideaal voor de Mol. Snel te vinden tussen al die kastjes en codes.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #142 Gepost op: 17-02-2021, 21:24:06 »
Citaat
Ik heb geprobeerd de lockers in kaart te brengen, maar het is zo'n warboel geworden dat ik het resultaat niet zal delen. Wel merk ik op dat er 1 shot is dat een nuttig startpunt is.
Ik had ook een poging gedaan. Het is net zo'n warboel geworden.
De oorzaken van de fouten zijn vooral veroorzaakt doordat het lettertype op de kluisjes weinig verschil zien tussen de 3, 6, 8 en 9. Door half openstaande deurtjes is het ook lastig tellen kluisjes hoeveel er tussen 2 andere zitten. Van de lange rij heb ik ook geen flauw idee hoeveel kluisjes er staan.

Bij deze zal ik mijn kladje dan toch maar posten. Er zullen zeker fouten inzitten.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #143 Gepost op: 17-02-2021, 21:26:39 »
Sorry, verkeerde plaatje. De rode tegellijn is enkel van toepassing op de lange rij kasten. De kastrijen staan niet met elkaar uitgelijnd.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2021, 21:31:08 door Ronaldanius »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #144 Gepost op: 17-02-2021, 22:13:02 »
Wat een werk!  ::bravo::

In 1110 ligt in het begin een grote rood wit -blauwe-sjaal. Vond ik opvallend omdat het niet 1 kleur is.  ::vergroot::

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #145 Gepost op: 17-02-2021, 23:04:04 »
Ik ben op google nog 3 foto's tegengekomen van de lange rij. Dus nog een update.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #146 Gepost op: 17-02-2021, 23:09:59 »
hulde iedereen  ::ok::

Nu bedenk ik opeens... (want ik blijf toch met die 82 niet omhoog gehesen zitten) ... zou er een ondergrens zijn bepaald door de strenge jury, los van de museumkledingstukken, oftewel: pas goed gerekend als het item helemaal tegen het plafond gehesen is? Dan zouden de mol-hijsers kledingstukken niet helemaal tot bovenin hebben gehesen, lekker gecamoufleerd door de al hangende museumkleding..! Weer op een andere manier naar de beelden kijken, hoeveel gekleurd spul er niet helemaal bovenin hangt... Ik werd getriggered door de gedachte omdat Rocky op het eind zoiets doet, te lezen in haar topic.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #147 Gepost op: 17-02-2021, 23:32:07 »
Ik ben op google nog 3 foto's tegengekomen van de lange rij. Dus nog een update.
Ik tel 94 codes, en dat waren ze dus niet eens allemaal. Maar toch is dit al een heel fijn overzicht zo! ::ok::

Eens gekeken hoe makkelijk de 8 meest verdacht lijkende codes te vinden waren in de locker ruimte (voor de Mol, of degene die in zijn val liep). Op volgorde van montage:

1199 - fout doorgegeven door Charlotte als 1191, niet gevonden door Splinter.
Snel te vinden in de lockerruimte. Is een van de drie paren lockers met 4-cijferige codes beginnend met 11.
328 - 2x doorgegeven door Charlotte, alleen de eerste keer te horen in de porto van Splinter. Toen stond ze alleen, de tweede keer mogelijk ook. Na aankomst van Charlotte bij de lockers werd deze code doorgegeven door Rocky, en gevonden door Splinter.
Niet echt makkelijk te vinden in de lockerruimte.
785 - doorgegeven door Charlotte maar niet te horen in de porto van Splinter. Niet te zien dat hij er naar zoekt, en niet gevonden. Charlotte stond mogelijk alleen.
Vrij makkelijk te vinden in de lockerruimte. Staat aan de buitenkant, vlakbij 1199.
344 - doorgegeven door Rocky, gevonden door Splinter en Charlotte maar niet te zien door wie van de twee. 
Niet echt makkelijk te vinden in de lockerruimte.
74 - niet in beeld of hij is doorgegeven, gevonden door Charlotte.
Snel te vinden in de lockerruimte. Er is maar een paar lockers met 2-cijferige codes.
660 - als 99 doorgegeven door Rocky en niet gevonden door Splinter - staat hier niet tussen. Maar moet er wel zijn.
1109 - doorgegeven door Rocky en gevonden door Splinter, nadat Charlotte alleen in de lockerruimte was.
Snel te vinden in de lockerruimte.  Is een van de drie paren lockers met 4-cijferige codes beginnend met 11.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2021, 23:59:26 door Molest »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #148 Gepost op: 17-02-2021, 23:44:35 »
660 zit waarschijnlijk in dat 3e verticale locker rijtje van links, waar meer 600 codes zijn. Opvallend dat die rij helemaal niet in beeld is gekomen...

Offline Mindf-ck

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #149 Gepost op: 18-02-2021, 00:37:20 »
Na de opdracht, toen ze aan tafel zaten en de kandidaten spraken over de lage pot, zei Splinter opeens, ‘ maar als penningmeester ben ik WEL tevreden over de pot’.

Dit vind ik vreemd, de pot is erg laag en Splinter is er wel tevreden over? Is de penningmeester dan de mol? Want die zou ook tevreden zijn bij deze hoogte van deze pot......

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #150 Gepost op: 18-02-2021, 01:04:24 »
Alle speurders hier hulde voor alle tijd die jullie hier in steken ::bravo::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #151 Gepost op: 18-02-2021, 08:47:13 »
Dit is wel de meest gecompliceerde opdracht van het seizoen. Maar een hele mooie!

Nu bedenk ik opeens... (want ik blijf toch met die 82 niet omhoog gehesen zitten) ... zou er een ondergrens zijn bepaald door de strenge jury, los van de museumkledingstukken, oftewel: pas goed gerekend als het item helemaal tegen het plafond gehesen is?
Dat is ook nog een mogelijkheid, inderdaad!
Ik heb mijn poging van gisteren om de 82 te verklaren weer verwijderd, want ik was het uiteindelijk niet met mezelf eens.  >:( ;D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #152 Gepost op: 18-02-2021, 10:33:13 »
Ik ben op google nog 3 foto's tegengekomen van de lange rij. Dus nog een update.

Mooi overzicht. ::ok::
Misschien is het handig om de lockers waarvan de codes zijn uitgehakt in te kleuren? Wellicht maakt dat inzichtelijk wat de opties voor de mol waren. De codes zijn in volgorde van doorgeven: 394 , 789, 1191( moet zijn 1199) 141, 326, 328, 950, 955,  785  74, 344, . 99 en 1109

Misschien is het ook nog een idee om naar de rode kleding te kijken. Er hing hier veel van in de zaal. Er zijn 2 rode kledinstukken uit de lockers gehaald. Rode t-shirt uit 326 en rode broek uit 344. Misschien is te analyseren of die terecht of onterecht boven hingen.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #153 Gepost op: 18-02-2021, 11:24:00 »
Mooi overzicht. ::ok::
Misschien is het handig om de lockers waarvan de codes zijn uitgehakt in te kleuren? Wellicht maakt dat inzichtelijk wat de opties voor de mol waren. De codes zijn in volgorde van doorgeven: 394 , 789, 1191( moet zijn 1199) 141, 326, 328, 950, 955,  785  74, 344, . 99 en 1109

Is het jullie al opgevallen dat er lockers waren zonder rode stip?
Ik kan me zo voorstellen dat dit aanknopingspunten waren voor de mol. Het is wel heel lastig als je ALLE juiste codes moet onthouden. Tot nu toe heb ik allemaal gezien hoe er kleding uit lockers met rode punten werd gehaald. Misschien bevonden zich in de andere lockers foute kledingstukken die geruild konden worden.
Dit waren onder andere 585, 658, 710, 798 (Renee wijst hiernaar) 887, 843,949, 978, 657, 658.

Hint naar de titel: Splinter geef Renee aanwijzingen: " je moet alleen letten op kleur en lengte van de kledingstukken".

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #154 Gepost op: 18-02-2021, 12:41:21 »
We hebben gewoon de doorslaggevende factor niet: hoeveel kledingstukken hingen er?
Als er bedacht is dat de score bij aanvang van de opdracht 0 was, en ze van daaruit door de juiste kleding te hijsen tot 1750 konden gaan, zouden er 175 kledingstukken moeten omhoog gehesen worden. Dat komt op een totaal van 245 stukken die er aanvankelijk hingen. Maar dat is een aanname.
Als er niks zou gebeuren zou er dus 0 euro zijn verdiend, door het spel te spelen kan de score positief of negatief beïnvloed worden. Lijkt me fair.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #155 Gepost op: 18-02-2021, 13:28:11 »
ik heb het idee dat het om kledingstukken van Charlotte gaat hier.
De driekwart broek genoemd door Splinter is een lange broek voor haar.
Is Charlotte gezien in een roze truitje?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #156 Gepost op: 18-02-2021, 14:11:32 »
We hebben gewoon de doorslaggevende factor niet: hoeveel kledingstukken hingen er?
Als er bedacht is dat de score bij aanvang van de opdracht 0 was, en ze van daaruit door de juiste kleding te hijsen tot 1750 konden gaan, zouden er 175 kledingstukken moeten omhoog gehesen worden. Dat komt op een totaal van 245 stukken die er aanvankelijk hingen. Maar dat is een aanname.
Als er niks zou gebeuren zou er dus 0 euro zijn verdiend, door het spel te spelen kan de score positief of negatief beïnvloed worden. Lijkt me fair.
Gezien het enorm aantal kledingstukken dat blijkbaar verkeerd hing, vermoed ik dat bij aanvang de score negatief was. Het probleem met deze opdracht is dat je hier wil beginnen met een reset naar 0. Alle kledingstukken de lucht in. Er hangt niets ten onrechte laag dus is er geen min-geld. Als je nu voor elke correcte code die je vindt de bijbehorende kledingstukken omlaag  brengt, dan scoor je alleen maar geld. Het is dan niet erg dat je een paar codes niet vindt, want je scoort met deze missende codes geen mingeld. Het probleem zou dan wel kunnen zijn dat je de kleding aan de haken niet meer zo goed kan vergelijken met de kledingstukken die je vindt in de lockers. Maar ik denk dat dit wel meevalt, want zo hoog lijkt die kleding niet te hangen. Desnoods laat je een kledingstuk tijdelijk eventjes zakken.
Wat ook handig is dat je weet dat kledingstukken die laag hangen goed zijn en dat je gelijke kledingstukken hierbij kan hangen.
Wat je ook zou kunnen doen is alles aan het begin half hoog hangen. Dan moet je wel voor het einde alles wat half hoog hangt snel nog omhoog takelen. Dat kun je wel met zijn vijven doen, dus dat kan meevallen. Praat ik nu erge onzin?
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 14:14:46 door MartinJ »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #157 Gepost op: 18-02-2021, 14:37:25 »
Ik ben op google nog 3 foto's tegengekomen van de lange rij. Dus nog een update.

Dank. Dit is een stuk beter dan ik voor elkaar kreeg.

We hebben gewoon de doorslaggevende factor niet: hoeveel kledingstukken hingen er?
Als er bedacht is dat de score bij aanvang van de opdracht 0 was, en ze van daaruit door de juiste kleding te hijsen tot 1750 konden gaan, zouden er 175 kledingstukken moeten omhoog gehesen worden. Dat komt op een totaal van 245 stukken die er aanvankelijk hingen. Maar dat is een aanname.
Als er niks zou gebeuren zou er dus 0 euro zijn verdiend, door het spel te spelen kan de score positief of negatief beïnvloed worden. Lijkt me fair.

Dat getal voelt wat hoog met de telling op basis van de beelden die ik gedaan heb. Maar goed, misschien heb ik het wel fout en heb ik heel veel kledingstukken gemist die achter andere hingen.

Maar goed, op een andere manier gedacht: ze kregen 30 minuten de tijd. Laten we even aannemen dat de kledingstukken uit lockers halen en jezelf organizeren 10-15 minuten kost. Dan zouden ze bij 175 kledingstukken dus 10 kledingstukken per minuut omhoog moeten hijsen om de maximale score te krijgen. Dat betekent elke 6 seconde een kledingstuk. Ze zijn op het eind weliswaar met meer mensen boven, maar dat voelt toch echt als heel snel. Je moet toch checken welk kledingstuk het is, bij welk touw het hoort, het touw losmaken, trekken en dan weer vastmaken.

Bij 175 kledingstukken onterecht laag aan het begin, weten we ook dat de kandidaten 73 (175 - 82) kledingstukken correct omhoog hebben gehesen en 22 onterecht, oftwel 95 in totaal. Dat  komt neer op zo'n 5.4 kleding stukken per minuut of ~ 11 seconde per kledingstukken (opnieuw 15-20 minuten in de zaal aangenomen). Dat klinkt wel iets realistischer. Dan is Renee een tijd lang in haar eentje toch heel hard bezig geweest. (Maar ja, we weten dus niet of dit aantal klopt.)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #158 Gepost op: 18-02-2021, 14:49:56 »
Volgens mij kregen ze 3 kwartier. En stond de klok op 30 minuten toen Renée het eerste kledingstuk ging hijsen.
EDIT: Ik vind de aanname van Mocemole wel heel aantrekkelijk, moet ik zeggen. De opdracht laten beginnen op 0 euro. Is wel iets waar de makers rekening mee zouden houden. Is het echt uitgesloten dat er 245 kledingstukken hingen? Anders moeten we dat misschien maar als werkhypothese gaan gebruiken. Als we daarmee op iets onmogelijks uitkomen dan kunnen we het altijd nog bijstellen naar beneden.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2021, 15:12:48 door Molest »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #159 Gepost op: 18-02-2021, 15:19:30 »
Gezien het enorm aantal kledingstukken dat blijkbaar verkeerd hing, vermoed ik dat bij aanvang de score negatief was. Het probleem met deze opdracht is dat je hier wil beginnen met een reset naar 0. Alle kledingstukken de lucht in. Er hangt niets ten onrechte laag dus is er geen min-geld. Als je nu voor elke correcte code die je vindt de bijbehorende kledingstukken omlaag  brengt, dan scoor je alleen maar geld. Het is dan niet erg dat je een paar codes niet vindt, want je scoort met deze missende codes geen mingeld. Het probleem zou dan wel kunnen zijn dat je de kleding aan de haken niet meer zo goed kan vergelijken met de kledingstukken die je vindt in de lockers. Maar ik denk dat dit wel meevalt, want zo hoog lijkt die kleding niet te hangen. Desnoods laat je een kledingstuk tijdelijk eventjes zakken.
Wat ook handig is dat je weet dat kledingstukken die laag hangen goed zijn en dat je gelijke kledingstukken hierbij kan hangen.
Wat je ook zou kunnen doen is alles aan het begin half hoog hangen. Dan moet je wel voor het einde alles wat half hoog hangt snel nog omhoog takelen. Dat kun je wel met zijn vijven doen, dus dat kan meevallen. Praat ik nu erge onzin?

Op zich een interessante theorie. Overigens hangen die kledingconsoles hoger dan je denkt. Ik ben een aantal maal in dergelijke ruimtes geweest (meestal omgebouwd tot musea), en het zijn echt enorme hallen.
Woosie down?