Lieve Charlotisten ik heb voor jullie een vraag.
1 We zien Renee druk bezig met de kaars en de envelop, dus we kunnen aannemen dat ze waarschijnlijk wel iets heeft kunnen lezen.
2. Renee maakt een vrij onverwachte move naar Rocky als verdachte.
Als ze kandidaat is, zou ze toch Charlotte uit de envelopaanwijzing hebben gehaald?
Tsja, zouden ze het zo makkelijk maken? Iemand die een onverwachte move maakt is automatisch de mol? Het zou inderdaad wel de simpelste aanwijzing zijn dat Renée dan de mol is. Net zo simpel als dat de mol geen envelop bij zichzelf onder de deur kan schuiven. Het zou allemaal zo simpel kunnen zijn, dat vind ik dan wel een beetje matig niveau. En zoals gezegd, het is voor mij ook geen uitgemaakte zaak dat Charlotte de mol, maar ik denk wel dat het NIET ONMOGELIJK is. Maar voor het zelfde geld is het niet waar en na aflevering 10 helemaal duidelijk: het is wat het is, Charlotte verliezend finalist, Renée of Rocky de mol.
Wat betreft je vraag zou het dit kunnen zijn, wat wat mij betreft geloofwaardig (maar niet zeker) is:
1. Ik verwacht in geen geval dat er dan echt staat "Charlotte is de mol". Meer iets cryptisch, bijvoorbeeld "Hahahahaha de joker is de mol!" En als Renée echt de mol is, zou er dus iets staan dat helemaal nergens toe dient, want dan heeft ze geen aanwijzing meer nodig. "Hoi Renée, jij bent zelf de mol" ofzo dan? Maar eh wat denk jij nu:
als er iets staat is ze dan juist de mol of een kandidaat? En staat er nu wel wat of niet? Ik vind het met die enveloppen ook gek dat juist Charlotte daar niks mee doet. Rocky was superzeker. Maar Charlotte? Zou die liever de pot spekken dan zekerheid krijgen? En wat zegt C eigenlijk? "het is wel iets anders dan een jokerkaart. Nee, hop, braaf blijven. Je hebt al genoeg uit de pot gejat, gewoon door" ... Deze actie helpt de Charlottetunnelaar inderdaad wel...
2. Die switch is raar inderdaad. Maar een theorie die in de Charlotte-tunnel past is dat Charlotte als mol mensen naar Renée ompraat. Kennelijk kan ze ultiem overtuigend aangeven dat ze geen mol is. Tsja, dan moet Renée wel naar Rocky (ik weet het niet zeker meer, maar ze zaten toch ook vooraf daar in dezelfde hotelkamer?) Maar eh, de finaletest was nog niet gedaan. Dus hoe kan Renée als mol zo zeker zijn dat Charlotte gaat afvallen? Charlotte is journaliste, maar
doet alsof ze niks door heeft en alles aan haar voorbij gaat. Ik heb een parlementair journalist inderdaad best hoog aangeschreven qua verzamelen van feiten en kennis, dus ze zou best ver moeten kunnen komen (ze is tenslotte finalist!) En zou dus best Rocky kunnen verslaan. Dus switchen van Renée omdat je zeker bent dat Charlotte gaat afvallen, dat koop ik ook niet...
Dit kunnen ze ook niet verklaren, net zo min als de driehoekswissel (heb ik ook geprobeerd namelijk), maar dat willen ze ook helemaal niet. Hun geloof in Charlotte vergelijk ik met andere complottheoristen. Alleen geloven wst in jouw straatje past en wat daar niet in past, zet je puur weg als onzin.
Hé, die verklaring voor de gekke driehoekswissel staat zelfs in de starttekst van dit topic: Charlotte was de enige die even onbewaakt was omdat ze van het vliegtuig terug naar de hangar moest om haar parachute in te leveren. Je ziet ze ook los met Rocky bij Renée en Splinter aankomen. Dus als mol vooral zorgen dat je als 2e de lucht in gaat.
En als je dit niet gelooft, denk dan nog even terug aan de gevangenis... Wie was daar in de weer met de kaars? En wie stonden er met hun neus bovenop? De kaars was gewoon de aanwijzing, en je hoefde je er verder niks mee te doen! Behalve op de envelop lezen dat daar "De Mol" stond.
Waar ik als Charlotte-tunnelaar trouwens van dacht dat Charlotte tijd aan het rekken is met die kaars, waarbij het dan juist kandidaats van Renée en Rocky is om haar te helpen. Met name bij de eerste foto hierboven zie je volgens mij dat Charlotte een hele tijd de kaars te dichtbij zich houdt (niet onder de draad), totdat ze pas door de anderen geholpen wordt.
EDIT: nog iets toegevoegd over de switch van Renée