Het enige hok waarvan niet bekend is welke schapen er aanvankelijk in stonden, is het Laetitia hok met 10 schapen, mogelijk waren dat overwegend de Everons.
In het begin van de opdracht stonden in de hokken:
1. Everon-hok - 15 Kim-schapen ("allemaal Kims")
2. Thomas-hok - 15 Fresia-schapen ("heel veel Fresia's")
3. Laetitia-hok - 10 ?-schapen (mogelijk Everons)
=
4. Fresia-hok - 30 Thomas-schapen ("met een enkele Everon")
5. Kim-hok - 40-50 Laetitia-schapen (niemand die er iets over zegt)
De eerste drie hokken zijn goed te tellen, de laatste twee zijn schattingen. Dan kom ik op een totaal van ongeveer 110-120 schapen. Rik heeft het over 100 schapen. Dus het kan zijn dat ik de grotere kuddes niet helemaal goed tel.
Aan het eind staan er alleen schapen in het Kim-hok, en in het Thomas-hok. De schapen in het Kim-hok bestaan uit de 10 onbekende (overwegend Everon?) schapen en de 15 Kim-schapen, die allebei ontsnapten en mengden, en later nog eens mengden met 6 Fresia-schapen. Dat zijn er minder dan de 15 waarmee ze begonnen. Maar een deel van de Fresia-schapen wilde meteen al niet mee, en blijkbaar zijn er onderweg nog een paar afgehaakt. Ik zie er maar 6 staan wachten na aankomst. Er gaan uiteindelijk ongeveer 30 schapen het Kim-hok in, dus dit klopt wel aardig.
29 goed en 19 fout, zegt Rik. Dat zou dan betekenen:
Kim-hok: 15 goed (Kim), 16 fout (onbekend + Fresia) => 15x15 - 16x50 = - 575 euro
Dan blijft er over:
Thomas-hok: 14 goed, 3 fout => 14x15 - 3x50 = 60 euro
Fresia en Kim verantwoordelijk voor veruit het meeste mingeld, dat was al duidelijk.
Maar Everon en Thomas ook niet zo geweldig bezig geweest, is mijn conclusie. Nauwelijks opbrengst in het Thomas-hok.
Het vrijlaten van de Laetitia-schapen uit het Laetitia-hok is een vraagteken. De grootste kudde, goed voor maximaal 750 euro, maar mingeld als er 10-12 verkeerde schapen tussen stonden (als ik die 40-50 schapen goed heb geteld). Bij de andere kuddes was het "allemaal dezelfde", "heel veel" en "met een enkele verkeerde", dus mogelijk is met deze actie geld verloren gegaan.