Terug naar Anke, ik denk echt nog steeds dat ze het niet meer kan zijn sinds de kofferonderhandeling. Ze heeft totaal niet de pot negatief kunnen beïnvloeden omdat dus Annick eruit ging met 0 euro (terwijl zij de verdeling maakte) en ze het lot van de twee hoogste bedragen ook nog eens over heeft gelaten aan Soy en Nabil. Het enige is dan dat ze voor de joker is gegaan, maar dat zou ik wel een wat teleurstellend molkarakter vinden. Ik denk dat een mol daadwerkelijk kan beïnvloeden en niet alleen maar een last-minute 'verkeerde' envelop kiest. Daarom denk ik eerder aan Jurre.
Overigens had ze heel makkelijk kunnen mollen omdat ze zo lang alleen was in de kamer van Katie. Ze heeft goed geholpen.
Hoe leuk het ook zou zijn Lo, ze is het écht niet.
Vraag me af waarom ze zo verdacht wordt door NL.
Zo veel wordt ze niet meer verdacht. Zeker niet meer dan Jurre, en landelijk ook niet meer dan Soy en Nabil.
Veel mensen zullen haar na de onderhandelingen met de koffers hebben afgeschreven. Dat snap ik ook goed, maar er is wel iets wat me hiermee dwarszit. Ik vraag mij af of de opdracht van deze aflevering met het speelgeld ook op dezelfde manier zou zijn gespeeld als bij de koffers wél dat andere 2000+ bedrag eruit was gegaan. Dan zou er in twee opeenvolgende opdrachten bijna €7000 uit de pot kunnen verdwijnen, dat is zelfs voor WIDM-begrippen wel erg gortig en voor veel mensen ook niet leuk om te zien, twee opdrachten na elkaar met enorme minbedragen.
Bovendien vond ik het een rare gang van zaken. Nabil en Soy die een hele opdracht niet mee mogen doen (waarom niet...?) en dan de opdracht in het spookhuis die eigenlijk ook niet echt heel veel uitmaakte. Zelfs al zouden alle woorden correct gevonden zijn, zou alsnog al het geld uit de pot kunnen gaan door de verkeerde keuzes te maken. Alsof het geld er uit móést.
Dat komt op mij toch over als een last minute plan B-scenario wat niet helemaal goed doordacht is, wat ingezet zou worden als er bij de koffers een laag bedrag uit zou gaan.
Ik wil Anke niet afstrepen op basis van de koffertjes. Het kan zijn dat ze gewoon niet wist wie de twee slechtsten waren (of in ieder geval niet wie de op een-na-slechtste was) en verkeerd heeft gegokt. En we weten niet wat er allemaal nog is gezegd, er is flink geknipt in die opdracht. En ik heb het al ergens eerder gezegd, op het moment dat de opdracht op een dood punt zat komt ze opeens met de missende €2000 van het schip aanzetten. Dit kwam echt enorm gescript over, net als dat Jan Versteegh 'waar in Kiev zijn jullie?'' vroeg toen na een tijd nog steeds niemand doorhad dat ze in verschillende landen zaten.
En deze aflevering gebeuren er weer rare dingen rondom Anke. Bij de eerste opdracht lijkt ze het goed te doen, maar toch zijn er maar 7 kerkgangers goed waarvan één gegokt. En in het spookhuis is ze ook een tijdje alleen geweest, ze kan zomaar de knop bij Ranomi even snel uit & aangezet hebben om de code door de war te gooien. Ze is een tijd alleen geweest en deelde ook bewust niets met Nabil en Soy op het moment dat ze alleen verder ging met de opdracht.
Verder wordt er dit seizoen regelmatig raar geknipt in stukken van Anke, zoals in het doolhof. En zo zijn er tijdens de opdracht in het spookhuis ook nog wel een paar momenten waarop de chronologie niet klopt.
Tot slot, bij het kiezen van de envelop, kiest ze voor een joker en gaat er geld uit de pot. En ik denk niet dat ze Jurre's advies daarvoor nodig had.
Dus ja, ik blijf gewoon in deze tunnel totdat het écht niet meer te verklaren is. Het hoeft echt niet allemaal volledig te kloppen bij de mol, dat deed het de afgelopen seizoenen ook niet. Het zou me niet verbazen als het toch Jurre is, maar aan de andere kant snap ik dan niet dat het dan in aflevering 5 al zo duidelijk is. Ik denk wel dat het een van die twee is. De rest van de groep heb ik inmiddels afgeschreven.