Ik denk niet dat hij een pokerface heeft. Bij hét telefoontje zag het er voor mij uit dat hij zoooo graag de mol wilde zijn en flink ging over-acteren nadat hij hoorde dat hij het niet werd. En dat-ie vervolgens deed alsof hij dan toch de mol was.
Aan de andere kant: hij kwam daardoor zo lacherig/niet-serieus over op de rest dat je de neiging krijgt om hem af te schrijven. Zou dus ook een goede dekmantel zijn voor een mol.
Soort omgekeerde psychologie ofzo. In combinatie met het vals zingen vind ik Jurre toch wel erg verdacht.
Dit was mijn 1e reactie in het Jurre-topic. Ik vond hem heel verdacht, maar (in tegenstelling tot veel anderen hier
) deed ik daar niks mee.
En eigenlijk heb ik nog steeds hetzelfde bij Jurre: ik vind hem nog steeds erg verdacht, hij doet alles wat een mol zou moeten doen, komt daar ook goed mee weg voor de andere kandidaten en hij weet veel geld weg te spelen. En nog steeds (voor de kijker dan): vrij duidelijk allemaal.
Maar nog steeds twijfel ik (eigenwijs als ik ben
) tussen Jurre en Daniël; vooral omdat ze allebei een dubieuze rol leken te spelen bij het schip, morse doorgeven en het doolhof. In afl. 3 en 4 was voor mij Daniël overduidelijk de mol, maar die haalt - in tegenstelling tot Jurre - toch af en toe geld binnen. Ik zit al een tijdje in die tunnel, maar die is allesbehalve comfortabel nu.
Ook zit ik mij al 7 afleveringen af te vragen: het kan toch niet zó duidelijk zijn dat Jurre het is of is dit toch een knap staaltje van omgekeerde psychologie? Ik blijf nog even bij Daniël, misschien tegen beter weten in. Als Jurre de mol is: hulde voor zijn strategie!