Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 97137 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #460 Gepost op: 26-02-2023, 12:49:32 »
Aangezien 1 op de 10 mensen LHBTI is en in showbizz land ws nog wel wat meer is dat er elk jaar 1 kandidaat tussen zit opzich niet heel opmerkelijk. 't zou idd wel al vrij vaak de mol geweest zijn.

Eerder 1 op de 20, maar toegegeven dat in creatieve beroepen dat cijfer wat hoger zal liggen. Jurre zou evenwel de 8e in 24 seizoenen zijn. Dat is dus 1 op de 3 mollen uit de 'community'.
Woosie down?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #461 Gepost op: 26-02-2023, 13:25:27 »
Ik sluit me daarbij aan.
 
"Hier won de mol een wedstrijd op het strand, waardoor hij met zichzelf mocht telefoneren."
"In de volgende aflevering won de mol een opdracht zodat hij zijn envelop kon ruilen voor de envelop... met de vrijstelling."

Wat een draak van een seizoen als hij het echt blijkt te zijn.

Dus nee, Jurre is niet de mol.

Eens, maar ik vind het, buiten nepMOL Jurre, toch een goed seizoen vanwege de andere kandidaten en de spellen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #462 Gepost op: 26-02-2023, 13:26:04 »
Die arme heteroseksuelen zullen zich nu wel onder gerepresenteerd voelen ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #463 Gepost op: 26-02-2023, 13:42:38 »
Ik vind een post over de natuur en cultuur, om maar wat te noemen, in Zuid-Afrika interessanter en meer op zijn plaats hier.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #464 Gepost op: 26-02-2023, 13:46:57 »
Die arme heteroseksuelen zullen zich nu wel onder gerepresenteerd voelen ::rofl::

Dat weet ik niet. Maar dat aandeel van 1/3 lhtbi-mollen (uit groepen die niet voor 1/3 uit lhtbi'ers bestaan) lijkt eerder te wijzen op overcompensatie, voortspruitend uit een panische angst bij de makers om van 'onderrepresentatie' beticht te worden.
Woosie down?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #465 Gepost op: 26-02-2023, 13:49:21 »
Wat heeft LHBTIQ+ met de mol te maken? Ik vind dit zo'n nare discussie tbh. Het maakt toch helemaal niet uit wat de afkomst, geslacht of seksuele geaardheid van de kandidaten en/of mol is?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #466 Gepost op: 26-02-2023, 13:52:28 »
Wat heeft LHBTIQ+ met de mol te maken? Ik vind dit zo'n nare discussie tbh. Het maakt toch helemaal niet uit wat de afkomst, geslacht of seksuele geaardheid van de kandidaten en/of mol is?

In een ideale wereld niet. Maar de cijfers wijzen toch in een andere richtimg. Ook zuiver statistisch heeft Jurre een grotere kans om de mol te zijn dan niet-lhbti'ers. Nogmaals: geen waardeoordeel, maar een constatering.
Woosie down?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #467 Gepost op: 26-02-2023, 13:53:16 »
Wat heeft LHBTIQ+ met de mol te maken? Ik vind dit zo'n nare discussie tbh. Het maakt toch helemaal niet uit wat de afkomst, geslacht of seksuele geaardheid van de kandidaten en/of mol is?
Waarom wordt die discussie eigenlijk niet verwijderd?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #468 Gepost op: 26-02-2023, 13:58:32 »
Waarom wordt die discussie eigenlijk niet verwijderd?

Omdat ik hoopte dat dit verzoek wel genoeg was:

Zullen we het respectvol houden ("piepkuiken" is dat niet) en de seksuele voorkeur van de kandidaten buiten beschouwing laten? Lijkt me niet relevant.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #469 Gepost op: 26-02-2023, 14:03:26 »
Die hele discussie over lhbti in een kandidaattopic.. het is maar waar je over wilt discussieren.

Enfin: ik zei al eerder dat ik Jurre in elk opzicht net een Kees Tol de tweede vind. Niet alleen het land is hetzelfde, je ziet steeds meer hoe Jurre net als Kees geniet van zijn rol. Nog even 1 op 1 met Soy het opzetje doen voor het penningmeesterschap. Deed me vaag terugdenken hoe Kees Zarayda nog eenmaal om de tuin wist te leiden. Maar zoals Carolien/Pauline en Kees onderling allang doorhadden hoe het zat, eenzelfde dynamiek zie je nu.

Soy schakelt heel slim Jurre asap uit. Behaalt ermee een indirecte joker door zijn testvraag goed te hebben. Jurre kon niet anders dan helpen met de tags, maar Daniel van de wijs brengen over de windrichtingen had geen zin. Enkel tags vermollemanen had zin. En bij de safari opdracht heeft mol en kandidaat dezelfde toewijding voor de vrijstelling. Geen geld in de pot is winst voor Jurre als mol, en als kandidaat is hij verzekerd van de finale.

Dus hoewel de aflevering op zichzelf nou niet de beste is om te speuren naar beste mol positie deed het me wel terugdenken aan seizoen 2013 in Zuid Afrika. Jurre zijn tactiek van alles dubbel checken met de groep heeft hij te vaak gehanteerd. Dat ie zich zo bloedfanatiek opstelt met jokers en vrijstellingen is enkel slim. Elke kandidaat (zie Daniel bijv) zou hetzelfde doen. Dat de crew het mollen daarbij te simpel maakt (geld of troeven) valt Jurre niet aan te rekenen. Evenmin dat hij opvalt tussen oprechte kandidaten als Daniel/Ranomi.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #470 Gepost op: 26-02-2023, 14:17:37 »

Dus hoewel de aflevering op zichzelf nou niet de beste is om te speuren naar beste mol positie deed het me wel terugdenken aan seizoen 2013 in Zuid Afrika. Jurre zijn tactiek van alles dubbel checken met de groep heeft hij te vaak gehanteerd. Dat ie zich zo bloedfanatiek opstelt met jokers en vrijstellingen is enkel slim. Elke kandidaat (zie Daniel bijv) zou hetzelfde doen. Dat de crew het mollen daarbij te simpel maakt (geld of troeven) valt Jurre niet aan te rekenen. Evenmin dat hij opvalt tussen oprechte kandidaten als Daniel/Ranomi.
helemaal mee eens, Jurre heeft gewoon in dit geval pech dat de crew zulke opdrachten maakt waar het hele duidelijk tevoorschijn komt wie de mol. En ze hebben toevallig dit jaar behoorlijk wat kandidaten die teveel kandidaatachtig overkomen en daardoor Jurre juist opvalt als mol. Jammer, maar dan betekent niet dat je een slechte mol bent, omdat veel kijkers je door hebben, maar heb je gewoon pech met de opdrachten en de andere kandidaten.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #471 Gepost op: 26-02-2023, 14:29:16 »
Kees Tol deed het subliem, ik vind dat Jurre zijn rol niet serieus genoeg heeft genomen, hij had het veel subtieler kunnen spelen, volwassener. Af en toe leek hij net een klein kind, zoals toen bij Soy: 'Ik wil geen geld, ik wil een joker!'

Op basis van zijn reactie op zijn vrijstelling gister snap ik wel ineens waarom de mol zo vaak een acteur/trice is (en is t eigenlijk een wonder dat het bij de telefoon in aflevering 1 goed is gegaan)

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #472 Gepost op: 26-02-2023, 14:31:03 »
Hij is bevriend met Sahil, dus dat zegt wat! Haha nee dit is onzin het laatste dan, maar zijn inderdaad vrienden en waarschijnlijk ook collega’s. Ik vind vanaf begin hem Sahil 2.0 en dat merk je ook aan zijn gedrag heel erg.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #473 Gepost op: 26-02-2023, 14:31:49 »
Op basis van zijn reactie op zijn vrijstelling gister snap ik wel ineens waarom de mol zo vaak een acteur/trice is (en is t eigenlijk een wonder dat het bij de telefoon in aflevering 1 goed is gegaan)
Ook toen zei hij te veel, namelijk: 'dit is heel belangrijk, nu wordt het bepaald!' Zeg je dat als je net gehoord hebt dat je NIET de mol wordt?
Verder begon hij veel te snel met Daniel aan te vallen, waardoor die hem toen al in het vizier kreeg. Waarom hij Daniel aanviel, waarschijnlijk omdat die zo slim overkwam.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2023, 14:36:00 door Run »

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #474 Gepost op: 26-02-2023, 14:33:58 »
Op basis van zijn reactie op zijn vrijstelling gister snap ik wel ineens waarom de mol zo vaak een acteur/trice is (en is t eigenlijk een wonder dat het bij de telefoon in aflevering 1 goed is gegaan)
Ik denk door zijn reactie bij het telefoontje met Everon heeft geholpen dat veel kandidaten hem niet als mol zagen, omdat wat Annick ook zei we kunnen dit niet serieus nemen.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #475 Gepost op: 26-02-2023, 15:03:09 »
Om de daad bij het woord te voegen: ik vond het zeer opvallend hoe Jurre het penningmeesterschap bij Soy wist te krijgen in de auto. Ik kreeg een beetje het gevoel van achter de schermen, zo doet hij het denk ik dus vaker met die omgekeerde psychologie. Een beetje onverschillig doen, van "wat kan mij het allemaal schelen" en intussen wel z'n zin krijgen  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #476 Gepost op: 26-02-2023, 16:12:59 »
Omdat ik hoopte dat dit verzoek wel genoeg was:

Helaas heeft het herhalen van dit verzoek ook niet geholpen. Vandaar dat we als moderators besloten hebben berichten te verwijderen vanaf dit (geciteerde) punt.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #477 Gepost op: 26-02-2023, 19:58:12 »
Jurre met zijn (bof)kont-thema en bum/gat/hole mollengrapjes heeft in de auto op de achterbank Jurre een open boekje, te lezen zijn de nummers 106, 108, 109 en 110. Alsof Jurre 107 had. De 10e letter J en het geluksgetal, Jurre Geluk. Als dat geen hint voor de kijkers is ::rofl::

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #478 Gepost op: 26-02-2023, 20:23:27 »
Zoals ik al eerder zei, zit het me nog steeds niet helemaal lekker hoe Jurre in beeld wordt gebracht als hij inderdaad de mol is. Sommige acties kun je natuurlijk moeilijk uit de edit laten omdat deze een belangrijk onderdeel van de opdracht zijn.
Maar... waarom moet Soy nog even de nadruk leggen op Jurre´s slechte acteerwerk nadat hij de vrijstelling heeft gekregen in een biecht, terwijl Jurre´s reactie alleen al verdacht genoeg is?  ??? Waarom horen we bij de test slechts Daniels sterke Jurre verdenking, terwijl naar mijn idee niet iedere kandidaat die toen de test maakte vol op Jurre zit? (Soy schiet in ieder geval Daniel als eerste af...) Moet dat extra schepje er soms nou echt bovenop gedaan worden om Jurre nog verdachter in beeld te brengen, terwijl hij al verdacht genoeg is wanneer dit niet gebeurt?  ???

Als hij inderdaad de mol is, dan heeft de edit hem geen eer aangedaan en heeft de productie besloten om dit jaar van het ene uiterste naar het andere te wisselen.

Offline Floggingmolly

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #479 Gepost op: 26-02-2023, 21:05:37 »
Stel even hè, dat Jurre een ontzettend wannabe mol is en vanaf dag 1 gewoon is gaan spelen alsóf hij de mol is (en dit zelf nog bijna gelooft ook  ::rofl::). En een Soy hier lekker op mee heeft kunnen liften.
Dat zou wat zijn.
(Maar ik denk dat hij de echte mol is hoor)