Mijn Nabil tunnelHet is een soort patroon bij Nabil (oordelend vanuit mijn tunnel, al blijf ik ook Jurre in de gaten houden). Hij is altijd heel relaxt, alles valt van hem af, hij probeert te manipuleren (zegt hij ook in zijn voorstelvideo) soms lukt dat, soms niet en anderen krijgen de schuld.
1.1
- Geel hesje, we hebben geel en niet ontsnappen uit de kist. Dat gele hesje was al een soort red flag voor mij
1.2
- Pokerface en Bad Romance omdraaien
- Het afvallersnummer goed doen, maar wel als de tijd om is
2.1
- Brancard lijkt slim, maar daardoor is er een andere groep die niks kan verzamelen
(kanttekening: je weet niet wat het plan van de mol hier is. Veel verdienen en geld uit de pot laten spel door Sarah, of die max 3.000 gewoon zo laag mogelijk houden, dan is die brancard actie wel een goede).2.2
- Zit op de plek waar foto's gemaakt moeten worden, heeft daar ook vast zijn invloed uitgeoefend, alleen kan ik me dat nu even niet helemaal voor de geest halen
3.1
- Wil splitsen bij de buggy's zodat de groep niet meer bij elkaar is (had hij door dat het té goed ging?)
- In de discussie opgegooid door Ranomi of ze 7 knoppen drukken hapt hij meteen, is er geen meerderheid dan toch maar niet (mislukte manipulatie)
3.2
- Anke en hij verspelen veel geld doordat anderen hun woorden aanzien voor juiste definities
3.3
- Sander en hij vinden joker dilemma, maar laat vooral Sander opdraven om dit op te gooien in de groep? (is een aanname van mij), maar wel betrokken bij cruciaal deel van de opdracht
4.1
- In het doolhof gaat hij als tweede, de perfecte plek om bonnen te verduisteren. Lijkt heel erg zijn best te doen, maar in feite verkent hij niks. Benadrukt ook nog eens dat hij zooooo hard voor de 450 werkt (ik geloof het niet). Bovendien komt hij weer terug in de control room en heeft zijn verkenning niks opgeleverd.
4.2
- Moedigt aan om de top te halen, want het is leuker om daar die 3.000 te verliezen (heeft daar zelf amper invloed op voor zover we zien op camera dat zijn Soy en Jurre), al zal het me ook niet verbazen dat hij of Jurre de band heeft gesloopt. In afl 10 zullen we vast een Kees Tol momentje zien van een mol waarbij die iedereen aanmoedigt te tillen en zelf niks doet.
4.3
- Op het moment dat Ranomi de voorzet geeft, claimt hij de koffer met veel geld. Daarna pakt Anke de macht, maar hij weet misschien ook dat zij hem verdenkt en dat ze hem een hoge koffer zal geven omdat een mol geen rood heeft. Zijn invloed om spel te veranderen is weg, maar met in zijn achterhoofd 2.500 nog speelgeld wordt.
Kanttekening: Als zaterdag blijkt dat uit de pot kan gaan (weten we nu nog niet), is dit heeeeel verdacht.Al met al, het is een patroon. Voor Jurre is net zo'n lijstje te maken. Die is ook zo fanatiek en overal bij betrokken waar geen geld verdiend wordt. Edit: ook dat lijstje met de nooduitgang is nu gemaakt
(en dan zul je zien: blijkt toch Ranomi of Soy de mol).
Misschien een leuk molduel als ze er over paar weken nog samen in zitten?