Klopt helemaal (@Mvnl en @Lonneke), sommige acties zijn ook in mijn ogen wat zwakjes. Uit ervaring weet ik dat ik nog al eens van de juiste mol afstap, omdat ik teveel verwacht dat de mol een clean streak heeft. Dan ben ik zelfs teleurgesteld in de werkelijke molacties. Dat patroon probeer ik nu te doorbreken, haha
zoals bij Everon en de gouden ballonnen, bijvoorbeeld. Toen heb ik hem gestreept, ten onrechte.
Ergens halverwege denk ik altijd dat niemand de mol kan zijn. Dat is nu ongeveer, haha. Toch ben ik weer terug bij Nabil aangekomen.
Ik zal even een lijstje maken van wat mij tot nu toe is opgevallen vanuit de Nabil tunnel (@Tunnelgraver):
Aflevering 1:
Nabil stuurt er op aan dat de vragen zo snel mogelijk fout in worden gevuld in de kist. Die staat al op de eindlocatie, dus ze mogen hier koste wat kost niet uit komen. Hier gebeuren ook een hoop vreemde dingen. Ik denk eigenlijk dat Ranomi hem hier al in de smiezen krijgt.
Bij de muziekopdracht probeert Nabil de verkeerde nummers te noemen. Wordt gecorrigeerd door Daniël. Gaat heel hard zijn best doen op het afvallersdeuntje als de tijd al om is. Deze dingen zij allemaal al genoemd volgens mij.
Aflevering 2:
Ik denk dat de mol binnen wilde zitten bij de rebus om hier te kunnen sturen. Maar ik denk eigenlijk dat de mol bij deze opdracht weinig heeft hoeven doen en dat dat deel een beetje in het water is gevallen. Genoeg mollende kandidaten. Dat gebeurt ook vaak genoeg.
Bij de tweede opdracht valt me op dat Nabil het bordje verkeerd vasthoudt met zijn handschoen, zodat hij geen stroomschok kan krijgen. Zo kan hij lekker tempo maken. Als mol maakt het niet uit als hij vals speelt. Als dan blijkt dat Sarah het niet meer gaat halen, laat hij zich afschieten en probeert anderen te overtuigen dat ook te doen.
Aflevering 3:
Nabil probeert een paar keer op te splitsen bij de quads, maar krijgt hier de kans niet voor vanwege Daniël. Opdracht slaagt vervolgens.
Bij de woordquiz wil de mol volgens mij zoveel mogelijk foute antwoorden laten geven door de anderen, maar zelf buiten schot blijven en niet als beste team eindigen. Dat valt teveel op. Volgens mij wordt zijn team hier tweede. Prima score.
Op het schip wordt het vreemd. Hij kiest ervoor om het briefje open te gooien. In de hoop de fanatieke kandidaten naar de jokers te laten graaien? Hij weet als mol later of er geld is gepakt. Kan later nog van pas komen (kwam het ook, en hij maakt er zeer gretig gebruik van).
Later bedacht ik me ook nog dat hij als mol in het duo met Sander niet voor die jokers had kunnen gaan. Ten eerste had Sander dat niet gewild. Ten tweede had Nabil wel echt enorm in de kijker gestaan met drie jokers, 2000 euro niet in de pot en Sander naar huis. Dan waren alle pijlen op hem gericht. Alternatief was 2000 in de pot en dat wil hij natuurlijk ook niet. Dus dan toch weer een logische derde optie om kandidaten op pad te sturen naar die jokers.
Aflevering 4:
In het doolhof gaat Nabil keurig als tweede. Daniël wilde graag eerste, tweede nog een prima positie om van alles te saboteren. Extra mols vind ik dat hij niet af gaat en terug in de control room gaat staan. Kan hij de rest van de kandidaten nog lekker de verkeerde kant op sturen. Bijvoorbeeld Jurre met die vier bonnen die hij nog helemaal niet verdiend had. Risico, misschien. Maar als je ziet dat maar twee kandidaten uiteindelijk de uitgang halen, lijkt me dat een berekende gok. Hij had er misschien al een aantal verduisterd en er voor de vorm nog een paar bij de ingang gelegd. Het geld is pas verdiend als het binnen is, en het had nog een lange weg te gaan door dat doolhof.
Bij de eend is hij de coach van de groep en moedigt hij iedereen aan om zo snel mogelijk boven te komen. Met een hoop kabaal en tumult. Lijkt op dat moment heel kandidaats. Maar het heeft een doel voor de mol. Dat ze maar zo laat mogelijk het vliegtuigje zien. Dan roept hij nog even het verkeerde telefoonnummer... Ruis, ruis en nog eens ruis.
Dan komen we aan bij op(k)offeren, waarbij Nabil de hoogste koffer in handen krijgt en hier stilletjes mee in zijn handen blijft zitten. Op dat moment onmols, maar met oog op wat er daarna komt niet bepaald. Hij is ook de enige die een poging doet om Annick een andere koffer te geven dan de 0. Mislukt, maar het mocht ook niet teveel opvallen.
Heel overtuigend? Dat niet. Ik heb zelf ook mijn twijfels, haha! Maar ik vind momenteel geen van de andere kandidaten meer overtuigend, behalve bij Jurre waar het er weer veel te dik bovenop ligt... Misschien kan hier iemand mij de tunnel uit helpen