Geen vergezochte hint, hoe vaak hebben we 'vier' voorbij zien komen? Kijk alleen naar de cijfers in de code op het strand, allemaal vieren, en de vierkanten op de kistjes waar het geld in zat. Daniel had veel door maar de vier van klavertje vier => geluk heeft hij gemist, anders had hij wel geraden dat Jurre als vierde zou gaan abseilen.
Ja de vier is inderdaad een veel voorkomende hint, waaronder jou voorbeelden. Maar dat jurre als vierde abseilt is toeval denk ik.
Daarnaast vind ik de 7 verschillende soorten bankbiljetten ook wel gelukkig gekozen. Alsmede de 7 kisten bij de abseil opdracht welke in morse voor J G staat, maakt niet welke kant je het opleest (credits naar een molloot hier op het forum of reactie YT widmtv ) .
MAAR
De grootste vier hint is dat elke normale eliminatie het vierde scherm rood is, dat is geen toeval (ja behalve aflevering 4 nota bene, daar zag jurre als 4de, wellicht een edit volgorde, zijn eigen scherm). Daniel tunnelaars leggen het uit als 4de letter in het alfabet = D, daniel zit als vierde in de leader. Dat laatste kan je als editor makkelijk bewerken omdat het zo uit komt (finale). Ranomi daarentegen heeft 4 gouden medailles gewonnen, toevallig (komt ook leuk uit in combi met de omlympische/zuid-afrikaanse vlag kleuren).
Alhoewel daniel mijn wensmol is denk ik toch dat de vierde scherm is rood hint toch wel zo bedacht is als kandidaat = pech, klavertje 4 = geluk = mol. Zeker als je kijkt naar de andere vieren die veel terug komen in het seizoen, zoals Run al zei. Dit zette mij op het denken. Welke vieren zijn niet toevallig?
Aflevering 1.2 vier kisten verbinden naar het midden(kist van nabil en ranomi)
Aflevering 2.2 propshop Vier (Singer) naaimachines boven op de A-trap-tafel-ding (waar de letters mol naast lag en later in het shot m A)
Aflevering 3.1 stonden de klokken op 15 minuten, oftewel 4 keer een kwart uur. (Volgens mij komt die 15 minuten oid voor een opdracht vaker voor)
Aflevering 4 geen hints behalve bij de koffertjes(hierboven genoemd)
5.2 vier van de zes kandidaten hebben een unieke eigenschap voor de kisten.
Aflevering 6. Er kunnen maximaal 4 eliminatie stoelen worden meegenomen
7.1 de vieren in de codes voor de slotjes van de kistjes op het strand.
7.2 maximaal winst als 1 van 5 vakken ongebruikt bleef (= 4 bezet)
8.1 met vier kandidaten safari fotos maken, duh! Maar stel, sarah had teruggekomen in het spel(in 2.1), dan was er waarschijnlijk ergens een dubbele eliminatie geweest of 1 eliminatie in/na aflevering 8.
Test(en eliminatie?)
8.2 lasergame: 4 windrichtingen bij oplossen codes, 4 kistjes om open te maken.
Soy-ieso met z'n vieren door naar aflevering 9/ de finale dus.
Jullie Gewetensvraag: Is dit vergezocht of is dit wat het lijkt?