Ik denk dat het sowieso belangrijk is om meerdere factoren te combineren. De Alles-Combineren werkte vorig jaar uiteindelijk ook, maar die neemt ook de mening van het gehele forum mee. Een model op basis van werkende feitelijke factoren is het mooiste.
Een mooi voorbeeld is de verdachtmakingen van theo, waar een kandidaat verdachter is als hij minder vaak als verdacht wordt bestempeld (logische regie keuze) icm de 'wie-verdenkt-wie', waar een kandidaat verdachter is als hij genoemd is door mensen die in het spel blijven en minder verdacht als afvallers hem ooit noemden.
even een voorbeeld uit een willekeurige week van vorig jaar:
Everon kwam in beide theoriën niet als meest verdachte naar voren, maar was wel het meest constante en scoorde relatief hoog in beide grafieken. Dit zagen we bijna elke week terug. Waar alle anderen behoorlijk wisselvallig konden presteren.
Ik denk dat dit ook wel mooi te combineren is met beste molpositie. Want ik denk dat ook daar geldt dat de mol niet per sé het meest verdacht is, maar wel bovengemiddeld. Ik ga het voor zover mogelijk zelf eens proberen bij te houden en kijken wat het oplevert.