Ik houd bij in hoeverre de kandidaten verdacht naar voren worden gebracht in de afleveringen. De onderliggende stelling is dat de mol, zeker in het begin, niet te verdacht in beeld gebracht wordt door de makers.
Ik kijk hierbij alleen naar de afleveringen zelf, niet naar ander beeldmateriaal.
Ik maak onderscheid tussen verdachtmakingen binnen de opdrachten enerzijds (dat zijn de essentiële momenten voor de mol, als er geld te verdienen is), en verdachtmakingen buiten de opdrachten om anderzijds (inclusief de uitgesproken verdenkingen door de kandidaten onderling bij de test).
Ik zet dit in een grafiek per aflevering, en voor het totaal.
Conclusie is niet per se dat de minst verdachtgemaakte kandidaat de mol is, maar de waarschijnlijkheid is wel hoog dat de mol, zeker in het begin, ergens onderin de ranking staat.
Vorig jaar stond Everon eerst een hele tijd 2e van onder en op het eind onderaan.
Ik probeer zelf de mol te ontmaskeren door deze analyse te combineren met andere analyses, zoals molpositie en follow the money, om te kijken of daar een patroon uit te ontdekken valt.