Live meekijken zit er voor ons niet in, op zondagavond hebben wij andere dingen te doen (dat heeft met mantelzorg te maken, lang verhaal).
Ik heb mijn goplay.be account ingevoerd in Gemist Downloader. Maar dat helpt niet. Op het downloadscherm staat direct de melding "Deze uitzending kan alleen vanuit België worden gedownload. Als je toch doorgaat, zal de download waarschijnlijk mislukken.". En inderdaad, kort na de start van de download loopt de download vast met de melding "Download mislukt". Dus dat lukt ook niet.
Ik heb vele jaren gewoon via goplay.be kunnen kijken met mijn account maar daar liep het ook vast (ik heb daar de eerste 5 minuten kunnen zien tijdens de uitleg van het duel tussen Toos en Liselot liep de uitzending vast). Dus ook dat lukte niet.
En de uitzending staat op NPO Start, maar dat is maar een week en wij konden pas gisteren voor het eerst kijken (9 dagen na uitzending).
Tot aan dit jaar: gewoon kijken via goplay.be
Dit jaar: alle trajecten lopen dood (behalve die via een betaald account van NPO Start Plus).
Dus ja, ze maken het moeilijk.
Overigens ben ik nu op mijn werk, daar nog eens getest en daar loopt de uitzending op goplay.be nu wel door...