Ellen was dat. (Hoeft trouwens niet in spoilertags.) Ik kon het legendarische fragment niet meer op YouTube vinden dus ik heb het even geüpload:
Bedankt voor het uploaden, dit is misschien wel mijn all time favourite moment uit de hele widm geschiedenis. Al komen de strandopdracht uit Australië en het door jou aangehaalde fragment over Milouska daar ook voor in aanmerking. Wat een geweldige actie was dat. De manier waarop zij als domme, onnozele, naïeve kandidate in haar rol bleef en een paar uur buiten heeft staan wachten om daarna boos te worden op de 'grappenmakers' verdiende echt een oscar.
Terug ontopic: m.i. was deze meet de mol al een stuk geslaagder geweest, wanneer er
bijvoorbeeld op het moment dat Jurre terugkwam in het hotel er opeens een filmpje op een groot scherm zou zijn gestart, waarin alle kandidaten wel konden zien wat er gebeurd was, maar het geluid (of enkel het geluid van de mol) voor hen niet te horen zou zijn geweest.
Edit: wat me nog leuker zou lijken is om het filmpje terug te laten komen in het doolhof, met een iets andere opzet. Alle kandidaten gaan na elkaar het doolhof in, waarna hun formulieren worden weggehaald wanneer ze klaar zijn. Vooraf geeft Rik de uitleg:
Je krijgt zometeen 33 minuten de tijd om de test in te vullen, maar... treuzel niet, snelheid zou je wel eens een voordeel kunnen geven deze keer.
Nadat iedereen klaar is mogen de kandidaten terug het doolhof in om hun tijd vol te maken. Alle formulieren van alle kandidaten hangen dan wel in het doolhof, er ligt een finalevrijstelling verstopt (welke na een evt rood scherm dus niets meer waard is) en er hangt een tablet waarop Jurre zijn telefoongesprek kan worden bekeken.