Er moet toch haast wel een hint te vinden zijn in het telefoongesprek met Jurre? Voor zover ik weet zaten in bijna alle eerdere meet-the-mole-opdrachten verborgen aanwijzingen. (En sinds Klaas zien we dit soort opdrachten bijna nooit meer...)
Hieronder de tekst van het telefoongesprek. Bron: ondertiteling.
Wat opvalt is dat de ondertiteling wel Jur zegt ipv Jurre. We hebben ook duidelijk een shot gezien van Jurre met zijn molboekje waar hij Jur heeft geschreven op de zijkant van het molboekje. Verder wordt specifiek om de 7 geldbiljetten gevraagd. 7 komt vaker terug in codes net zoals de 4.
7 is een geluksgetal.
Hallo?
(vervormde stem:)
Goedemorgen, Jur. Je spreekt met de Mol. Heb je de zeven opgegraven geldbiljetten mee?
Ja.
Heb je eigenlijk al eens goed gekeken naar het Molgeld?
Eh...een beetje.
Op ieder biljet staat een zin in één van de officiéle talen... die gesproken worden in Zuid-Afrika. Ben je bereid geld uit te geven in ruil voor informatie?
Oke. Dat wil ik wel.
Alle zinnen op het Molgeld zijn finale-testvragen. Hoe meer geld jij uitgeeft...hoe meer ik van mijn kennis over de zinnen met je deel.
O my God. Wat sick.
Ik zal deze biljetten voor je vertalen.
O my God. Ja, wacht even.
Op het biljet van 25 euro staat: Welke karaktereigenschap had de Mol bij de opdracht in het hotel? Op het biljet van 250 euro staat...
Knip
Ik heb een laatste troef voor je. Sommige zinnen op het Molgeld... vertellen je iets over een opdracht die nog komen gaat. Op het biljet van 1000 euro staat: Als hoeveelste is de Mol geëindigd in de fotowedstrijd?
Oké. Dus dat komt nog.
Het geld dat je uit de pot hebt gespeeld... 1335 euro, moet je hier achterlaten. Succes, Jurre, met de zoektocht. Naar mij.