Het thema is films doorheen heel de reeks. Lancelot is een filmkenner, valt ook verschillende keren op. Hij zegt Full metal jacket (overnachting voor de bootcamp), wist the Bourne identity. En de mol moet acteren dat hij de lamp hoort vallen (bij andere vallende objecten, reageert hij niet...). Valt me op dat Lancelot vaak de rustige acteert, vooral bij eliminaties. Ook bij de taxi blijft hij opvallend rustig. Héél soms zie je hem toch wel echt reageren, zoals bij de eieren: Thomas laat het ei vallen en hij zegt ale gast. En hij lacht nog en draait zich is om. Een niet geacteerd reactie, hij dacht wrsl maak het mij (als mol)nog is gemakkelijk. Ook tegen Ruben wordt gezegd dat hij het de mol gemakkelijk maakt (stunts zijn zogezegd slecht doorgegeven, tijd laten bijtellen in de eerste proef in de woestijn) en nu op de busproef ook. Het is ook Lancelot die constant Ruben beschuldigd, hij wordt precies gebruikt als afleidmol. De saus in Rubens hoofd is omdat Lance hem misleid met plots mooie antwoorden of pasvragen niet te nemen...Alleszins ik zoek naar niet geacteerde momenten van Lancelot. Want als fanatieke kandidaat zou hij toch wel kunnen reageren als dat ene ei moment.