Ik ben wel "van de hints", zoals jullie dat noemen. Speurders naar de Mol die zichzelf te serieus nemen blijven eigenlijk beter weg van het hintstopic, maar voor mij zijn de hints de slagroom en de kers op de Moltaart. Ik lees dit topic met alle plezier. Zelf "verzin" ik ook elk jaar een pak hints naar zowat alle deelnemers, dit seizoen zit ik aan 18 stuks. Allemaal TNVH's, waarvan de rechten zijn voorbehouden aan een ander Vlaams forum. Uitzonderlijk heb ik vandaag de toestemming om een weliswaar zeer beknopte samenvatting te geven van mijn laatste stukje over
de hint in de online versie van de Tucson Today. In die krant zou volgens Gilles De Coster nog een hint staan die nog niet is gevonden. Ik heb hem natuurlijk wel gevonden, hij staat "hidden in plain sight", in koeien van letters in de krantenkop over "het succes van de kandidaten in de ondergrondse bunker" (
ik citeer Gilles uit het Wist-je-datjes stuk in de media).
De krantenkop luidt:
EXPLOSION AVOIDED AT FORMER NUCLEAR MISSILE BASE. Kijk naar
de specifieke woordkeuze voor 'former' en 'missile'. Want vergelijk die kop met de titel in de papieren versie die de kandidaten te lezen kregen bij het ontbijt. Daar was de kop: "Belgian tv show causes underground explosion at nuclear base." De nuclear base is nu plots een former nuclear missile base...
Lang verhaal kort: uit de krantenkop kan je met alle letters een anagram puzzelen met deze verborgen boodschap:
DIE EX VAN MOL COMFORT IS EEN BRUSSELAAR DIE AL OP IS.
En dat slaat dan ongetwijfeld op de opdracht in aflevering 5, waar de batterij van het robotje van Brusselaar Sam, de ex van Comfort, op een bepaald moment al helemaal op was. Die ex van mol Comfort is dus echt een Brusselaar die al op is.
Simpel en helemaal niet vergezocht, hé Gilles!