Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 50469 keer)

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #680 Gepost op: 10-05-2023, 11:57:17 »
Ik ben heel serieus!
Nog een kleine hint daarbij uit afl. 5: In de films kwamen een paar dokters voorbij, nl. dr. Hook en dr. Doolittle.

Ik denk dat afl. 1, dat die draad over het ravijn met het varkentje, de eileider kan verbeelden. De vallende lamp kan staan voor het begin van de menstruatie. Was er ook niet iets met een zandloper? Die staat dan voor de maandelijkse cyclus.

En de saloon is Mescal is helemaal in elkaar getimmerd met hout en spijkers, dus Toos zal het als Schrijnwerker wel zijn. Of we kwamen huizen tegen, dus Lancelot zal het als makelaar wel zijn (waren we allemaal kavels met Te Koop-bordjes tegengekomen, was het nog een ander verhaal). Zoals Heinz al zei: een hint is vaak heel simpel, omdat het niet de kern van het programma is. Kijk voor de grap even de hints uit vorige seizoenen terug. Deze zijn vaak recht toe, recht aan. Goed verborgen? Ja, maar eenmaal ontdekt laat de hint weinig ruimte over voor discussie. Interpretaties zoals 'met vliegen bedoelen ze seks' en 'de drone verbeeldt een zaadcel' is echt teveel interpretatie om daar een serieuze hint in te zien.

Let op: deze links hieronder spoileren uiteraard wel wie de Mol is in elk seizoen.

« Laatst bewerkt op: 10-05-2023, 12:00:38 door DeMol! »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #681 Gepost op: 10-05-2023, 12:00:26 »
Of op deze pagina van Vermoljoen: https://be.wieisdemol.com/dm-archief-hints/

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #682 Gepost op: 10-05-2023, 12:01:36 »
Of op deze pagina van Vermoljoen: https://be.wieisdemol.com/dm-archief-hints/

Deze kende ik nog niet. Hulde. Al vind ik de video's ieder jaar weer leuk om terug te kijken, omdat het toch een kleine recap is van een seizoen.  ;D ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #683 Gepost op: 10-05-2023, 12:02:33 »
Zeker leuk! (En die pagina moet nog bijgewerkt worden met de laatste seizoenen.)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #684 Gepost op: 10-05-2023, 12:03:42 »
Uit deze naam kan je niet alleen saboteur halen maar ook het woord strontium.. het element dat Comfort koos. Toevalligheidje

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #685 Gepost op: 10-05-2023, 12:09:58 »
En stel dat ze deze keer gedacht hebben: we doen het anders?
Een vallende lamp, iedere kandidaat met een schrikreactie laten zien, wat betekent dat dan volgens jullie?

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #686 Gepost op: 10-05-2023, 12:14:51 »
En stel dat ze deze keer gedacht hebben: we doen het anders?
Een vallende lamp, iedere kandidaat met een schrikreactie laten zien, wat betekent dat dan volgens jullie?

Het gaat om de timing van de edit. Als Gilles iets zegt in de trant van: "alle reacties zijn oprecht, behalve de reactie van de Mol", moet je altijd even scherp zijn wie er in beeld wordt gebracht op het moment dat Gilles "De Mol" uitspreekt. Volgens Klaartje kwam Comfort in beeld, maar heb dit niet gecheckt.

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #687 Gepost op: 10-05-2023, 12:33:06 »
Ik begrijp het niet dus zo eenvoudig is het niet.
Nou, het is zo eenvoudig als maar kan! Check het maar in aflevering 2 (rond tijdstip 37:30). Het is net zoals ik het vertel: je hoort GDC in voice-over zeggen "... 8 van de 9 reacties zijn oprecht, behalve de reactie van de Mol, die is geacteerd" en onmiddellijk komt de reactie van Comfort in beeld. Er is daar zelfs niet eens in geknipt, Gilles woorden gaan naadloos over in het filmpje van Comfort.

Wat ik niet begrijp, is dat jij dat niet snapt. Eenvoudiger kan ik het zelfs niet verwoorden. Als je mij niet gelooft, check het zelf. Of laat iemand anders dat doen, als je daar personeel voor hebt. :)
« Laatst bewerkt op: 10-05-2023, 12:34:47 door Klaartje76 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #688 Gepost op: 10-05-2023, 12:38:21 »
Het zou zo'n hint kunnen zijn waar je niks aan hebt. Er wordt namelijk vaak zat "de Mol" gezegd terwijl je iemand in beeld ziet. Soms is dat de Mol, maar dat weet je pas achteraf.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #689 Gepost op: 10-05-2023, 12:38:33 »
Nou, het is zo eenvoudig als maar kan! Check het maar in aflevering 2 (rond tijdstip 37:30). Het is net zoals ik het vertel: je hoort GDC in voice-over zeggen "... 8 van de 9 reacties zijn oprecht, behalve de reactie van de Mol, die is geacteerd" en onmiddellijk komt de reactie van Comfort in beeld. Er is daar zelfs niet eens in geknipt, Gilles woorden gaan naadloos over in het filmpje van Comfort.

Wat ik niet begrijp, is dat jij dat niet snapt. Eenvoudiger kan ik het zelfs niet verwoorden. Als je mij niet gelooft, check het zelf. Of laat iemand anders dat doen, als je daar personeel voor hebt. :)
Ik dacht dat het weer over coördinaten ging, excuus.
Er komt zo vaak iemand in beeld als GDC 'de mol' zegt, en het is steeds iemand anders.
Ik denk dat de mol niet écht schrikt, omdat zij als gynaecoloog niet schrikt van een eerste menstruatie.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2023, 12:42:10 door Run »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #690 Gepost op: 10-05-2023, 12:49:47 »
Nou, het is zo eenvoudig als maar kan! Check het maar in aflevering 2 (rond tijdstip 37:30). Het is net zoals ik het vertel: je hoort GDC in voice-over zeggen "... 8 van de 9 reacties zijn oprecht, behalve de reactie van de Mol, die is geacteerd" en onmiddellijk komt de reactie van Comfort in beeld. Er is daar zelfs niet eens in geknipt, Gilles woorden gaan naadloos over in het filmpje van Comfort.

Wat ik niet begrijp, is dat jij dat niet snapt. Eenvoudiger kan ik het zelfs niet verwoorden. Als je mij niet gelooft, check het zelf. Of laat iemand anders dat doen, als je daar personeel voor hebt. :)
Klopt wat je zegt en dat zou inderdaad een hint kunnen zijn. Jammer is alleen dat Leila hiervoor bij de keuze van de filmpjes die ze iedereen wil laten zien als eerste Comfort noemt en dit filmpje wordt dan ook als eerste getoond. En dus bij de inleiding van GDC. Dus ja, is het een hint of niet?
Overigens geeft Leila hier met haar keuze volgens mij ook aan wie ze niet verdenkt, want ze wil natuurlijk de filmpjes dat haar mol acteert alleen zelf zien.
Dat betekent dat ze bij de DeLorean opdracht Comfort niet verdacht (wisten we natuurlijk al), maar ook Ruben niet.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #691 Gepost op: 10-05-2023, 14:19:38 »
De hint in de Tuscon Today:
Misschien is de hint het tijdstip dat de ontploffing zou gebeuren.
Dit was stipt 5 pm !
De tijd is een belangrijk gegeven in dit seizoen.

Maar ook het land Arizona en onze mol Comfort zijn belangrijk.
Feit is dat Arizona het land van de 5 C ‘s zijn.
Comfort kiest ook vaak antwoord C.
Zie foto's:

Arizona's Five C's are: Copper, Cattle, Cotton, Citrus and Climate. In the early years of the state, the five C's served an important role in the economy, with many jobs in agriculture, ranching, and mining.
« Laatst bewerkt op: 10-05-2023, 19:50:03 door Fay111 »

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #692 Gepost op: 10-05-2023, 14:29:02 »
Het zou zo'n hint kunnen zijn waar je niks aan hebt. Er wordt namelijk vaak zat "de Mol" gezegd terwijl je iemand in beeld ziet. Soms is dat de Mol, maar dat weet je pas achteraf.

Haha inderdaad, het is makkelijk hints verzamelen als de mol eenmaal bekend is.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #693 Gepost op: 10-05-2023, 14:52:17 »
Zeker leuk! (En die pagina moet nog bijgewerkt worden met de laatste seizoenen.)

Die laatste twee jaar heb ik wel uitgeschreven liggen! Voor de zekerheid binnen de tags;

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #694 Gepost op: 10-05-2023, 15:06:04 »
Tuurlijk is het makkelijker om iets te vinden dat een hint kan zijn nu je weet wie de Mol is.

Maar ik heb hier toch al hints naar Commy gelezen die al dateren van langer geleden.

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar die laatste over de timing van GDC's woorden in combinatie met het getoonde filmpje van Comforts reactie op de vallende lamp had ik al gevonden op 1 april (dat was in de week na aflevering 2).

Ik heb er ook nog eentje naar Comfort liggen die dateert van 13 april i.v.m. het dagboek van de Mol. Op zich klopt die ook, maar die was toen bedoeld als TNVH. In de laatste zin van dat dagboek voorspelt de Mol eigenlijk letterlijk dat zij de volgende dag in die DeLorean gaat "tijdreizen", als ze nu wel "het geluk ervoor heeft". Eigenlijk had ik toen al alle discussies over of de Mol al dan niet een rood scherm kan krijgen in de kiem kunnen smoren. Maar dan hadden we die 20 forumpagina's (of hoeveel zijn het intussen?) discussiemateriaal moeten missen. Dat zou wel heel spijtig geweest zijn...

Offline Paarseorka

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #695 Gepost op: 10-05-2023, 17:33:52 »
Wat is de hoedenhint? Heb hem niet meegekregen
Marit Daphne Sigrid Bella Robèrt Lakshmi Laetitia Jip

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #696 Gepost op: 10-05-2023, 17:35:17 »
Zie hier.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #697 Gepost op: 10-05-2023, 20:33:35 »
Jammer dat op de cocktailklok de Tequila Sunrise op de plaats van het cijfer 6 staat en niet op de plaats van de 5. Maar het was winteruur toen he, misschien moeten we de klok een uur terugdraaien. :)


@Klaartje:
Er zit nog een hint in de Tuscon Today krant, heel duidelijk in zicht :
De datum: 6th November 2022, End of daylight saving time in Arizona!
Wat betekent dit?
Volgende foto’s leggen dit uit, hoe je “1 uur kan tijdreizen” in Arizona door het verschil van Arizona staat tijd en Navajo Tribe tijd.
Zomeruur of geen zomeruur?
Of hoe laat is het juist in Arizona? 5 pm or 6 pm
Op een afstand van 100 miles kan je zelfs 6 x TIJDreizen!


« Laatst bewerkt op: 10-05-2023, 20:41:29 door Fay111 »

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #698 Gepost op: 10-05-2023, 20:38:24 »
@Fay111
Cool!  ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #699 Gepost op: 10-05-2023, 21:10:46 »
Mooie!