Ik mis het molduel Daniël-Jurre. Het ontbreekt me aan tijd om dat zelf te starten, want als ik dat doe wil ik het ook goed doen.
Bovendien aarzel ik omdat een enorme groep echt overtuigd is van Jurre als mol. Zo overtuigd dat ik ook al regelmatig vrij scherpe reacties krijg op mijn eigen posts, dat Daniël echt nooit de mol kan zijn omdat hij teveel geld verdient. Dat komt een open discussie mijns inziens niet ten goede en erg vriendelijk vind ik het ook niet direct.
Ik ben overtuigd van Daniël als mol, maar kijk wel met veel plezier naar de tunnelvisie vanuit andere tunnels en vind het heerlijk om te zien hoe je verschillend tegen gedrag en acties en beelden kunt aankijken.
En wat ik ook wel mis is positiviteit en waardering voor dit fantastische programma, ik lees erg veel kritische geluiden. Gelukkig ook veel enthousiasme, dus daar richt ik me dan liever op.
Ik heb net nog even gevinkt wie waar iets goed of fout heeft gedaan en dan kom ik op zon 15 punten verschil. Dan ga ik dit ook niet meer in een molduel zetten.
Als iemand het gevoel vechten tegen de bierkaai kent dan ben ik het wel. Op dit ervaren forum een teken aan de wand dat je fout zit.
Het gevoel te moe te zijn om alle aanvallen te weerstaan ken ik ook heel goed.
Maar een discussie wordt gevoerd met argumenten, dus beargumenteer gewoon waarom je iets vindt. Je hoeft het niet te winnen, jouw argumenten worden door alle lezers meegenomen in hun beslissingen. Uiteindelijk krijg je meer waardering voor een goed argument dan te roeptoeteren zonder argumenten. Als je goede argumenten hebt een tip van mij: doen!
Zo heb ik nog een lange post over het rode scherm voor Daniël gedaan.
Maar hacken, kronen, voetbal, olympische kleuren, manen, lijdensweg, perfecte plaatje, speelgoed, geluksmomenten, gouden uur enzovoort zijn geen argumenten. Meestal alleen op kandidaten van toepassing. Dit zou in een apart draadje kunnen: kandidatenthema’s, dan is het hints draadje wat korter.
Juist door te beargumenteren dat Soy, Ranomi of Daniël de mol is kom ik uit bij Jurre. En dan kan ik ook zeggen dat hij het prima gedaan heeft en gemold heeft waar hij maar kon, en met de sneer van de week over de gezichtsuitdrukkingen van Jurre zag je dat hij ook daar actief mee speelde.
Commentaar heb ik op de grote hoeveelheid ‘geluks’ jokers, totdat het totaal onzinnig werd in de vorm van een eliminatiestoel. En de finalevrijstelling moet eruit. En meer opdrachten waarbij de inzet van kandidaten wordt beloond met geld en zonder de gemakkelijke twist voor de mol op basis van voorkennis. Opdrachten van meerdere uren ipv 10 minuten.
Wat ik mis:
1) apart draadje kandidaten thema’s voor opvallende zaken die een link hebben met een bepaalde kandidaat zoals bv koken met Miljuschka. Maar is natuurlijk makkelijk aan te maken. Het verschil met hints moet dan uitgelegd/gebracht worden.
2) Er was een datalek op wiesdemol.com, beveiliging is het belangrijkste aandachtspunt.