Wil het toch even opnemen voor de Comfortables hier, dat is hoe ik bij dezen de fans van Comfort noem en de mensen die haar verdenken, nog steeds.
Ja, ze zou waanzinnig acteren, maar waarom zou dat rode scherm Comfort afschrijven? Als Leïla inderdaad volle bak - slimme kandidaat ook nog - op één iemand ging en dat helemaal fout was, en Comfort het dus nóg slechter had gemaakt (niet per se bewust in haar woorden), dan denk ik: die heeft als Mol écht alles fout kunnen doen, als enige, die weet hoe ze 0 vragen goed kan hebben. Vervolgens kan ze nog wat geld wegspelen én mensen verdenken haar nog amper, vanwege dit hele gedoe.
Als, en ik zeg alleen áls, ze de Mol is, dan is dit grandioos gedaan en grandioos gespeeld.
Ik ben het niet eens dat het grandioos gespeeld is om eerlijk te zijn. Ik zou zeer ontgoocheld zijn mocht ze de mol zijn.
Het zou grandioos geacteerd zijn, dat wel.
Maar het is "lui" om op deze manier geld uit de pot te spelen, want kandidaten kunnen dit niet tegenhouden, tenzij ze haar allemaal helpen, wat nooit gaat gebeuren, want dat vergroot hun kansen om naar huis te moeten. Het is al een mirakel dat 2 kandidaten haar helpen.
Bij een Lennart die 10.000€ uit de pot speelt zat er ten minste nog een paar lagen: Hij was als eerste in de kamer gegaan, dus de andere kandidaten konden hem buitenspel zetten. En hij moest dan ook nog juist kiezen wie er wel in de dossiers had gekeken. Koos hij de verkeerde kandidaat, dan ging die 10.000€ niet uit de pot.
Hier is het te simpel om als mol veel geld uit de pot te halen: je weet 100% alle antwoorden om 0 te halen en je kan er rustig je tijd voor nemen. Andere kandidaten kunnen dat niet verhelpen.
Eens je in de Delorean zit kan je gemakkelijk alle foto's, op je eigen foto na, fout aanduiden. Hier kunnen kandidaten helpen, maar in tegenstelling tot de dossiers in het seizoen van Duitsland staat er hier véél meer op het spel om haar te helpen, dus gaan heel weinig kandidaten haar helpen.
Het is gewoon te makkelijk. En onsportief, want de kandidaat met de tweedeslechtste test heeft absoluut 0 kansen om in het spel te blijven. Ik zou het als mol geen sterke prestatie vinden om op die manier geld uit de pot te spelen. En ik denk dat de makers dat ook wel zullen vinden.