Vraag die bijkomend is , is de rol van kandidaat x alleen een speciale rol in de eerste opdracht of in de serie ?
Want wat zien we nu feitelijk of beter horen we ?
Gilles komt als voice-over zeggen dat ze al 9 kandidaten hebben en dat x alle selecties heeft doorlopen , we zien een voetstap richting een artificial door gaan en zien dan de twin peaks setting van de red room .
Hierin zien we gilles even zitten en zegt hij jij bent onze tiende kandidaat .
Daarna even footage uit een opdracht met gilles als voice-over “en ik heb al een eerste opdracht voor je “. Daarna nog wat footage uit waarschijnlijk een andere opdracht ( sneeuw is weg , setting is anders ).dan de opmerking dit hebben we nog nooit gedaan Daarna zien we gilles weer in de red room setting en vraagt hij aan x of die het ziet zitten .
Opties die ik gelezen heb of zelf gedacht
De briefing voor de mol maar dan strelen we automatisch de andere 9 weg en is er. Ijs meer te speuren
Een bv, zou kunnen maar wat voor impact is er dan en wat doet dit op de groep ( William boeva is het in elk geval vrijwel onmogelijk, stond in het theater )
Een Nederlander, mogelijk,maar nederlander in een groep Belgen is niet altijd een geslaagde mix
een oud kandidaat of mol, dat is al gedaan en een oud mol volgens mij hebben die iets staan dat ze niet nogmaals mogen meedoen
Een familie van een ex deelnemer , zou zomaar kunnen maar wat is daar het speciale aan
Een familie lid van een andere deelnemer, mijn gok op dit moment