Ik merk bij het herbekijken héél veel mols aan Lancelot en net niet aan de andere kandidaten. Bij de rodeo heeft hij echt veel fout gedaan, geen enkel hoefijzer nemen (zogezegd niet vinden), tijd rekken met het blauwe of was het nu rode hoefijzer? enz...Toen viel hij op voor Comfort, Toos en Thomas. Ruben kon dit in de eerste aflevering merken en het ei van Ruben dat Lancelot doet vallen. Hierdoor kon hij niet alleen pasvragen nemen, want hij zit in de verdachte zone en dan valt hij op (dagboek). Ruben valt hier net wel op, dus op basis van de uitspraak in het dagboek, heb ik hem uitgesloten. En door dit niet te nemen, is het saus in Rubens hoofd enz...De mol is voorzichtig geworden, merk je ook bij het spel tegen de mol. Hij beschuldigd ook vaak anderen, véél kandidaten, dit doen de andere 3 kandidaten niet. Nooit neemt hij zijn fouten aan, het is steeds een andere kandidaat. Op de bus was het onmiddellijk: Toos da is ni uw fout. Nepmol Ruben komt hier goed te pas, ahja hij maakt het de mol gemakkelijk...Lancelot zijn vriendin noemt hem altijd zo wild, eerlijkgezegd, niets van gemerkt in de opdrachten. Bij de Bingo is het me nu ook opgevallen dat er precies toch wat te laat is gebeld naar de zoo, pas als andere oudjes voor staan op hun om bingo te halen, dit kan vroeger als je merkt: we hebben bijna een streep of een volle kaart. En Lancelot had hierover precies de leiding...Ruben wou zijn mol testen bij het les geven. Ik denk dat Ruben op basis van de eerste aflevering puur toevallig juist zat door bij de mol te staan. Toos en Thomas sinds de rodeo. Toos die dan volop inzet bij het tijdreizen na het rode scherm. Thomas nog niet helemaal. Comfort pas na haar rode scherm zeker is. Dus de laatste 3 die juist zitten. Een mol die twijfel zaait op de bus met groen en geel. Zijn teken naar de taxichauffeur zag er wat anders uit, nadat hij aan zijn bril zit, veegt hij met zijn hand over zijn mond. Dit lijkt me een vrij onnatuurlijke beweging. En dan stopt de man. Helaas kan je niet elk moment hier zien, dus kan het niet bevestigen. Toos kan ik nergens iets mols herkennen, zelfs niet in andere hun schoenen schuiven ofzo. En Comfort doet ook veel dat ik niet kan verklaren als mol, Lancelot net wel. Het idee dat ze zo goed zou acteren? Ik vind net dat Lancelot bizar stoïcijns blijft vaak, om zo niet op te vallen? Ik merk nooit een natuurlijke reactie, maar wel bij Comfort. Vorige jaren had ik vaak, dat mijn verdachte niet volledig paste in de rol van de mol, en zat er dus naast, had ook voor de verkeerde reden de echte mol afgeschreven. Toen ik er wel op zat, Elisabet (snel) en Lennart, geloofde niemand mij. Maar bij deze 2 vond ik ook niets dat niet paste bij de mol. Toen wist ik, ik zit juist. En nu heb ik dit ook. Zeker toen ik zoiets had van wat doet iedereen met Thomas als mol, die doet toch niets mols? Hij wist zelfs niet dat zijn gordel kon afgenomen worden met zijn code te laten zien: hij zei letterlijk 1 code is goed. Merk ook op dat onze mol Lancelot geleerd heeft om met een drone te vliegen. Lancelot zegt ook letterlijk: we kunnen enkel concluderen dat de mol goed werk levert...Dit allemaal naast de elementen die al benoemt zijn.