Voor aflevering 5 heb ik dit aan Ruben gezien:
Terugblik
Ruben komt helemaal niet in de terugblik op de vorige aflevering voor. Hij zegt dus niks over het vertrek van Leila en blijven van Comfort. De rest komt wel in beeld en geeft een mening. En wat zegt Toos over het all-in gaan op één persoon: 'En de rest deed dat niet'. Wordt hier indirect aangegeven dat Ruben de mol is?
Theorie van eerste/laatste
Ruben komt niet als eerst in beeld. Mijn theorie van eerste in beeld of als eerst de spreker zijn, valt dus af. Tenzij... de Back to the Future ingaat en hij vanaf nu steeds de laatste is! Alles wordt omgekeerd dus vanaf aflevering 4. Hij is vanaf nu steeds de laatste in de aflevering! Bij de quality-time is Ruben de laatste die getoond wordt. Ook het shot van de vooruitblik naar aflevering 6 is (in de taxi) hij als laatste in beeld.
Theorie de R van ROOD
Ook in deze aflevering zijn weer opvallende dingen met de R van Rood te zien, zoals de rode rozen. Een rode kers als logo op de supermarkt. Er zijn zowel in de winkel als bij de hotdogtent allerlei voorwerpen met rood te zien. Rode winkelmandjes. Rode servetjes. Rode worsten tussen de anderen. Rode saus. Rode batterijen. Rode letters Fresh Meats. Er is een Robot. Een rode doos met cornflakes. Rode aardbeien en rode jam.
Ruben zegt niet supergaaf, maar supergRaaf!!! Ready? vraagt de stuntvlieger.
Bij het rijtje stond nog niet de Rekenmachine, die een opvallende rol speelde. Ook het zingen van Ruben over Rain in Africa..
Hint?
Misschien een hint. Er wordt in de winkel het woord Fresh Meats getoond. Daarna wordt gezegd door de voice-over dat Toos 2 en Comfort 1 heeft. Van de woorden is dat de R de 2de letter van Fresh en M de 1ste van Meat.
R+M = Ruben Mol
Opdracht 5.1 Winkelen en hotdogs
Ruben wil graag bij de kookgroep. Ik denk dat Thomas hem doorheeft, want hij sluit aan.
Als Ruben zijn partner ziet, reageert hij niet emotioneel. De rest wel... Hij imiteert Thomas ook een beetje met zijn handen.
Ruben maakt een fout over 'billen en borsten' en zijn vriendin reageert een beetje ontsteld. Hij brengt één broodje. Het laatste en mogelijk vijfde broodje mislukt, want er wordt teveel naar rechts gestuurd.
Ruben wordt door zijn vriendin niet als mol gezien, omdat hij zo enthousiast is. Dat zien we niet echt terug in de aflevering. Eerder een rustige, beheerste Ruben. Hij lijkt me buiten het spel ook enthousiaster. Onder spanning wordt hij wat beheerster denk ik.
5.2 Vliegstunts
Ruben wil actie en kiest voor de ervaring van hun leven. Ruben noemt twee keer 'looping', terwijl dat verschillende stunts waren. Bij de laatste verwoordt hij een heel gedeelte van de stunt niet. Er is maar één van de vier hints vrijgespeeld en niet door Ruben. En zo gaat er 1500 euro verloren.
5.3 Eliminatie
Ruben zegt dat hij saus in zijn hoofd heeft. Hij heeft geen idee wie de mol is... Maar ja, als je zelf de mol bent, kun je dat gerust zeggen. Hij ziet er wat ontspannen uit en krijgt geen scherm te zien.
Dat was hem. Kan nog prima de mol zijn. Sterker, ik denk ook dat hij het is.