Auteur Topic: [kandidaat] Ruben  (gelezen 20571 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #160 Gepost op: 23-04-2023, 21:40:43 »
Doet me ook aan Yens denken van vorig jaar.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #161 Gepost op: 23-04-2023, 22:38:12 »
Kijk, als Ruben het niet is, heb je een mol die te veel goed doet. En daarom is Ruben het.

Gewoon zoals in NL een effectieve mol die toch niet zo heel verdacht blijkt te zijn in de groep tot nu toe.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #162 Gepost op: 23-04-2023, 22:44:45 »
Ik ben het eens met Belgian Mol.
Ruben is de enige waarvan ik geen anti-molactie kan opnoemen. De andere 3 hebben ook wel iets verdachts gedaan maar hebben teveel onmolse acties.
Ik heb hier hetzelfde gevoel als Jurre (ik zat snel op hem omdat de anderen het gewoon niet konden zijn).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #163 Gepost op: 23-04-2023, 22:49:10 »
Maar dan zouden de makers er voor het eerst niet in geslaagd zijn om de Mol onder de radar te houden. Als ik me niet vergis is Ruben al heel lang hoofdverdachte (geweest) bij het grote publiek?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #164 Gepost op: 23-04-2023, 22:50:39 »
Voor de uitzending was het terug Thomas. Dus dat valt wel mee. Ruben zou ook de mol zijn met het meeste molacties tot nu toe in België, nu al. Dat houd je niet onder de radar. Bij Jurre hadden ze hetzelfde voor.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #165 Gepost op: 23-04-2023, 22:50:58 »
Ik dacht dat Thomas toch het meest verdacht werd en die werd door de productie ook verdacht neergezet.
In WIDM was Jurre al snel de hoofdverdachte en hij was ook de mol.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #166 Gepost op: 23-04-2023, 22:51:15 »
Doet me ook aan Yens denken van vorig jaar.

Mij helemaal niet. Of hij is de mol of hij weet wie de mol is en probeert zich verdacht te maken om meer kans te maken de geldpot te winnen.Maar om daar 5000 euro voor op het spel te zetten lijkt me sterk. Hij doet mij meer denken aan Lennart die 10.000 uit de pot haalde voor de ogen van de rest.

En gewoon bij geel blijven en groen niet eens overwegen. Lijkt mij een klassieke, gedurfde molactie met risico.  En daar erg rustig onder blijven.En weer op een prima molpositie staan bij de ontknoping van de opdracht en ook het autootje besturen.  Alleen hij en Commy konden over de kleur beslissen. De kans dat in de bus voor groen gekozen werd was er wel natuurlijk, dan heb je als mol toch 50% kans dat de opdracht mislukt. Thomas was het niet en Lancelot geeft de keus aan Toos. 1+1 =2……..



« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 22:56:09 door Lonneke*L »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #167 Gepost op: 23-04-2023, 22:53:25 »
Ik bedoelde dat het zo verdacht in beeld brengen van Ruben me aan Yens (dus niet Jens trouwens) deed denken. Toen was de consensus op het forum hier ook een tijdje van "tja, het is wel heel duidelijk, maar een duidelijk mollende Mol houd je nu eenmaal niet onder de radar en dat mag ook wel een keertje".

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #168 Gepost op: 23-04-2023, 22:55:49 »
Vorig jaar als referentie nemen is sowieso lastig.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #169 Gepost op: 23-04-2023, 22:57:18 »
Toch wisten de makers veel van ons toen ook te verrassen. Het was tóch niet de duidelijke (tweede) Mol die de Mol was. Dat is enkel de overeenkomst die ik denk te zien.

Maar wie weet kom ik er nog op terug. ;)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #170 Gepost op: 23-04-2023, 22:57:26 »
Je kunt niet alle molacties wegknippen zoals de beslissing van Ruben voor geel, weigeren zijn code te laten zien of te vroeg afdrukken in de eerste opdracht omdat ze essentieel zijn in het verloop van de opdracht.

De acties van Jurre zoals voor de pasvragen gaan ipv. geld, de envelop met ? openen en het zingen kon je ook niet wegknippen.

Ruben heeft net als Jurre (en vorig jaar Philippe) pech dat hij tegenover fanatieke kandidaten stond die alles deden om een opdracht te doen lukken (ook Thomas). Dan heb je het moeilijk als mol. Wat niet wegneemt dat hij (net als Jurre) veel uit de pot heeft gehouden.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 23:01:57 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #171 Gepost op: 23-04-2023, 22:58:53 »
Maar de opdrachten van WIDM zitten gewoon een stuk minder goed in elkaar waardoor goed onopvallend mollen ook lastiger is.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #172 Gepost op: 23-04-2023, 23:01:46 »
Bij de bus toch ook? Snor had tijdgerokken, maar in de bus deden ze alles verder perfect. Dan neem je een risico.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #173 Gepost op: 23-04-2023, 23:02:37 »
Ik bedoelde dat het zo verdacht in beeld brengen van Ruben me aan Yens (dus niet Jens trouwens) deed denken. Toen was de consensus op het forum hier ook een tijdje van "tja, het is wel heel duidelijk, maar een duidelijk mollende Mol houd je nu eenmaal niet onder de radar en dat mag ook wel een keertje".

Ok, kon het al niet thuisbrengen👍🏻 in de vorige aflevering werd Thomas heel verdacht
In beeld gebracht dat doen ze heel goed hoor die montage.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 23:06:49 door Lonneke*L »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #174 Gepost op: 23-04-2023, 23:02:54 »
Bij de bus toch ook? Snor had tijdgerokken, maar in de bus deden ze alles verder perfect. Dan neem je een risico.

Ja, je haalt nu net de bus eruit maar bij Ruben kan je een waslijst duidelijke molacties samenstellen. En dan worden die soms (zoals zonet bij de testbiechten) ook nog eens in de verf gezet.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #175 Gepost op: 23-04-2023, 23:04:29 »
Ruben had misschien geprobeerd te vertragen (ging wel moeilijk met Comfort) maar wellicht was de verkeerde draad kiezen de enige mogelijkheid die hem nog reste.
« Laatst bewerkt op: 23-04-2023, 23:21:23 door Luc »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #176 Gepost op: 23-04-2023, 23:06:30 »
Ook weer vooraf bij opdracht 1. Hij verdeelt en heerst in de positieverdeling. Hij komt praktisch altijd waar hij wil zitten. En dat zijn vaak interessante posities waar hij het ook nog eens verpest.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #177 Gepost op: 23-04-2023, 23:25:54 »
Ik wist zeker dat toen er aandacht aan Ruben werd gegeven bij de test dat hij er uit zou vliegen, maar niet dus.

Lijkt nu de meest logische kandidaat om de Mol te zijn maar toch ben ik niet overtuigd.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #178 Gepost op: 23-04-2023, 23:29:48 »
Ik kan blind zijn, maar ik zie echt geen mol in Ruben. Ik kan het niet echt beschrijven, maar hij lijkt me geen type die 3 weken zo’n geheim kan dragen. Hij komt me eerder over als een flapuit.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #179 Gepost op: 23-04-2023, 23:44:55 »
Ik kan blind zijn, maar ik zie echt geen mol in Ruben. Ik kan het niet echt beschrijven, maar hij lijkt me geen type die 3 weken zo’n geheim kan dragen. Hij komt me eerder over als een flapuit.
Ik snap je wel, hij doet me heel erg denken aan Lennart. Misschien nauwelijks verdacht in de groep? Het moment met de kleur/autootje beetje vergelijkbaar met 10.000 euro uit de pot spelen voor een vrijstelling? Volgens mij heeft hij wel wat krediet in de groep, al kun je niet zeggen dat hij veel bijdraagt aan de groepspot. Sterker nog, gewoon heel wat 'cruciale' sabotages op zijn naam.