Auteur Topic: [kandidaat] Ruben  (gelezen 20557 keer)

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #280 Gepost op: 27-04-2023, 21:57:40 »
Het is Comfort die erop gaat staan.
De close up is inderdaad van de schoenen van Ruben, van eerder in het spel. Ik denk een gespiegeld shot van wanneer hij op de tegel links staat.

Gewoon montage waar we volgens mij niks achter moeten zoeken.


Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #281 Gepost op: 27-04-2023, 22:10:53 »
En waarom zou de mol de blacklight activeren voor Toos en Thomas? Heeft dat enig nut in het spel?
Er was een blacklight bij Thomas en Toos, als zij niet door hebben dat die er is kunnen ze zich ziek zoeken naar hoe ze hun eigen codes kunnen zien en wordt de lift niet geblokkeerd.  Toch wel veel handiger voor de mol dan al dat omfloerst gedoe om al dan niet de codes door te geven. Het spel gaat door, maar die 2 vinden hun codes niet.
Het wordt veel te veel gezien als, de mol moet het spel maken, maar dat is niet zoals in Nederland. Bij sommige opdrachten loopt het nu eenmaal niet zoals het voorzien is en so be it. In deze had het niets uitgemaakt, de codes werden niet gevonden, de lift kwam en ... de pasvragen werden niet genomen.

Weer iets om Comfort af te strepen, waarom zou je als mol de opdracht vooruit helpen? Op dat moment wist ze nog niet wie wel of niet zijn code wilde delen. Evengoed kon Ruben meewerken en ook Leïla en werd de lift wel geblokkeerd.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #282 Gepost op: 27-04-2023, 22:21:23 »
Als er eentje zijn code wil geven en daarom op een tegel gaat staan, dan hadden T&T het sowieso gemerkt.

Het is onmols van Comfort om tijdens de discussie op de tegel te gaan staan en T&T de kans te geven hun eigen codes alvast in te geven.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #283 Gepost op: 27-04-2023, 22:36:13 »
In de montage wordt gesuggereerd dat Comfort op een tegel gaat staan en dat daardoor het blacklight aangaat. Toos en Thomas komen er daardoor achter dat er blacklight is. Toos zegt dan dat de anderen op een foute tegel moeten gaan staan en geeft dit door. Het hoort iig bij het spel.

Het is echt suggestie en hier ook zo opgevat dat dat komt door Comfort. Op die plek in het parcours zat volgens mij geen "mijn" en nadat Comfort een stap naar achteren maakt en op een tegel gaat staan zien we een shot met de schoenen van Ruben.

Inderdaad onmols van Comfort. Dat is ook wat ik er mee wilde zeggen. Wellicht heeft Ruben hier ook niets mee te maken en is het verdachtmaking van Comfort in de montage.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #284 Gepost op: 27-04-2023, 22:59:21 »
Op die plek in het parcours zat volgens mij geen "mijn"
De tegel ligt geïsoleerd van de rest en hoorde dus niet bij het parcours dat ze moesten afleggen. Dus dan was het toch een mijn?
Op dat moment wist ze nog niet wie wel of niet zijn code wilde delen. Evengoed kon Ruben meewerken en ook Leïla en werd de lift wel geblokkeerd.
Ruben had voor Comfort op de mijn ging staan wel degelijk al gezegd dat hij Toos en Thomas niet vertrouwde. En misschien nog wel meer, want daar zitten knips in de montage. Dus kon mol Comfort op haar klompen aanvoelen dat Ruben verdacht uit deze opdracht ging komen. Als de blacklights aan gingen, tenminste.
In het onwaarschijnlijke geval dat Ruben zich toch ging bedenken, kon ze altijd nog zelf weigeren haar code af te geven. Ze had daar op dat moment nog geen standpunt over gegeven.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #285 Gepost op: 28-04-2023, 00:33:29 »
...
In het onwaarschijnlijke geval dat Ruben zich toch ging bedenken, kon ze altijd nog zelf weigeren haar code af te geven. Ze had daar op dat moment nog geen standpunt over gegeven.

Dat denk ik dus ook. Ik heb 't onlangs nog eens gezien. Ruben is daar net even te veel hakken in het zand voor een mol. Een mol houdt in de regel wat opties open en als de omstandigheden daar zijn zal deze de ideale kandidaat (Commy hier) willen uithangen en zelf helpen met de code indien iemand anders (Ruben in dit geval) dat pertinent weigert.

Zei de handpop v.d mol in de auto in aflevering 6 ook niet tegen Ruben: Je hebt me al goed geholpen? Dat zou o.a. hier op kunnen slaan...

Interessant is het wel om te filosoferen wat er gebeurd zou zijn als Ruben ineens toch had willen meewerken. Dan had Commy wellicht een verhaal opgehangen dat Thomas en Toos daar in die andere kamer aan het liegen waren en voor pasvragen gingen, want die optie hield Commy ook open, meen ik, aan het begin (beneden in de bunker) toen ze tegen Leïla en Ruben zei (over Thomas en Toos): die gaan sowieso voor pasvragen. Weliswaar niet met een heel stellige toon gezegd, maar meer voorzichtig brengend.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 00:40:28 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #286 Gepost op: 28-04-2023, 06:53:50 »
Zei de handpop v.d mol in de auto in aflevering 6 ook niet tegen Ruben: Je hebt me al goed geholpen? Dat zou o.a. hier op kunnen slaan...
Interessant is het wel om te filosoferen wat er gebeurd zou zijn als Ruben ineens toch had willen meewerken. Dan had Commy wellicht een verhaal opgehangen dat Thomas en Toos daar in die andere kamer aan het liegen waren en voor pasvragen gingen
Klopt. Ruben had buiten per ongeluk wel zijn code 'laten zien', en was in de bunker van meet af aan fel tegen om dat te doen. En twee keer was het Comfort die daarvan profiteerde. Daar mag hij wel een bedankje voor krijgen. ;D
Commy had zich zo gepositioneerd dat ze alle kanten op kon in de discussie met Leïla en Ruben. Al meteen meegaan in het verhaal van de pasvragen idd, en ook haar 'waarom?' toen Leïla zei dat ze haar code wilde afgeven. Daar was ze het op dat moment blijkbaar nog niet mee eens. Ze ging pas overstag toen de positie van de andere twee helemaal duidelijk was.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 07:08:02 door Molest »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #287 Gepost op: 28-04-2023, 15:54:10 »
Ruben had voor Comfort op de mijn ging staan wel degelijk al gezegd dat hij Toos en Thomas niet vertrouwde. En misschien nog wel meer, want daar zitten knips in de montage. Dus kon mol Comfort op haar klompen aanvoelen dat Ruben verdacht uit deze opdracht ging komen. Als de blacklights aan gingen, tenminste.
In het onwaarschijnlijke geval dat Ruben zich toch ging bedenken, kon ze altijd nog zelf weigeren haar code af te geven. Ze had daar op dat moment nog geen standpunt over gegeven.

Comfort haar molstrategie bestaat dan om zich te profileren als ideale kandidaat en te bidden dat iemand anders molt. Eigenlijk is ze dus gewoon een kandidaat.

Je kan niet onmolse dingen zoals dit en de kleur blijven verkopen als topmolactie.

Ruben is hier heel mols, net als mogelijks Thomas en Toos. De rest zou je altijd moeten afstrepen na deze opdracht.

Verder wil ik alle Rubentunnelaars nog eens aanprijzen. Dit is een van de sterkst onderbouwde tunnels op het forum. We tunnelen de andere tunnels bovengronds.  ;D ;D ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 16:10:41 door Belgian Mol »

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #288 Gepost op: 28-04-2023, 19:44:30 »
Ook weer vooraf bij opdracht 1. Hij verdeelt en heerst in de positieverdeling. Hij komt praktisch altijd waar hij wil zitten. En dat zijn vaak interessante posities waar hij het ook nog eens verpest.

In opdracht 1 zat hij verre van in de beste positie. Eerder zelfs de slechtste. Invloed op 3 vragen waarvan er 2 goed zijn doorgegeven. Docent of boekenwurm is veel beter. Beter qua overzicht en beter om fouten te maken. Zoals ook blijkt: Commy geeft minstens 2 fouten door. Lancelot heeft alle doorgegeven fun facts verpest door ze niet door te geven of maar half op het bord te schrijven.
I was blind but now I can see

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #289 Gepost op: 28-04-2023, 20:19:48 »
Je kunt zien dat de naam op het eind heel duidelijk op het bord geschreven staat. Tijdens een recap overhoring van de groep zal hij er achter zijn gekomen dat die naam niet goed was doorgekomen en heeft de leerlingen geholpen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #290 Gepost op: 28-04-2023, 22:08:30 »
In opdracht 1 zat hij verre van in de beste positie. Eerder zelfs de slechtste. Invloed op 3 vragen waarvan er 2 goed zijn doorgegeven. Docent of boekenwurm is veel beter. Beter qua overzicht en beter om fouten te maken. Zoals ook blijkt: Commy geeft minstens 2 fouten door. Lancelot heeft alle doorgegeven fun facts verpest door ze niet door te geven of maar half op het bord te schrijven.
Klopt, de kwajongens was de minst goede positie maar de mol gaat niet steeds in de beste positie zitten. Ruben was slechts verantwoordelijk voor het missen van fun fact 1, de twee overige werden wel gevonden maar inderdaad door Lancelot verpest.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #291 Gepost op: 29-04-2023, 09:38:09 »
Volgens mij heeft Ruben daar wel degelijk kunnen mollen. Behalve dat hij dus het verkeerde bordje omgooide ( van vrij dichtbij), rekte hij ook tijd door die appel er bepaald niet snel op te krijgen. Ze kwamen heel laat met dat laatste fun fact aanzetten. Maar de montage doet ons geloven dat het mislukken meer door de hakkelende Lancelot kwam. Dus het groepje kwajongens en dan vnl Ruben heeft zo wel degelijk invloed gehad. Dus zo slecht was die positie niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #292 Gepost op: 30-04-2023, 13:01:54 »
Hopelijk gaan na vanavond wat meer mensen het licht zien. Al die Comfortunnelaars gun ik niet meer dat ze afvalt, laat hun maar ten onder gaan.

Volgens mij krijgen de Toostunnelaars vanavond nog een nieuwe kans.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #293 Gepost op: 30-04-2023, 21:17:19 »
Hopelijk gaan na vanavond wat meer mensen het licht zien.

  ;D   
En .. heb je het licht gezien?


De mol gaat nooit in afl 1 een opdracht voorspellen.
Told ya

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #294 Gepost op: 30-04-2023, 21:19:48 »

Verder wil ik alle Rubentunnelaars nog eens aanprijzen. Dit is een van de sterkst onderbouwde tunnels op het forum. We tunnelen de andere tunnels bovengronds.  ;D ;D ::ok:: ::ok:: ::ok:: ::vergroot::


Weeeeeell… 😂

I was blind but now I can see

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #295 Gepost op: 30-04-2023, 21:20:55 »
Hopelijk gaan na vanavond wat meer mensen het licht zien. Al die Comfortunnelaars gun ik niet meer dat ze afvalt, laat hun maar ten onder gaan.

Volgens mij krijgen de Toostunnelaars vanavond nog een nieuwe kans.

Hey, je hebt nog een nieuwe kans hé!
I was blind but now I can see

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #296 Gepost op: 30-04-2023, 21:21:42 »
Leuke kandidaat. En een mooie bliksemafleider voor de Mol. En de makers. ;D

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #297 Gepost op: 30-04-2023, 21:22:42 »
Ik moest echt zo hard lachen bij zijn rode scherm  ::rofl:: ::rofl::. Sinds vorige week voelde ik dit moment al aankomen, maar op een gegeven moment leek het er wel heel erg op dat het een finale met 4 zou worden. Gelukkig toch een rood scherm, en dan wel van deze fantastische nepmol!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #298 Gepost op: 30-04-2023, 21:27:11 »
@Luc @Belgian Mol het was leuk om te zien hoe overtuigd jullie waren  ::rofl::

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #299 Gepost op: 30-04-2023, 21:32:04 »
Altijd op mijn verdachtenlijstje gestaan, maar nooit bovenaan. Terecht blijkt dus. Wél zeker een van de smaakmakers, maar dat is zijn beroep natuurlijk ook.  ;)
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn