Zo zie je maar hoe relatief het allemaal is, een Bekende Vlaming (BV) of een Bekende Nederlander (BN) zijn.
Matteo is in Vlaanderen echt mega-bekend en heel gesmaakt bij het grote publiek, in zijn komische rollen op tv (zoals in Safety First en Call Boys), maar recent ook als één van de hoofdrolspelers in de speelfilm 'Zillion' (vorig najaar uitgebracht).
Zonder fatsoenlijke vermomming is het voor hem eigenlijk onbegonnen werk om niet herkend te worden. ik vermoed dat heel veel Vlamingen hem gewoon zelfs al aan zijn stem zouden herkennen. De manier waarop hij sprak in zijn vermomming als Steve en zijn manier van doen leek voor mij zelfs enorm veel op zijn rol als 'Smos' in Safety First.
Maar de meeste Nederlanders kennen hem niet. Hij is ook geen acteur uit grote internationale filmproducties, zoals Mathias Schoenaerts of Koen Debauw, die in Nederland misschien wel ietsje bekender zijn.
Zelf ben ik Vlaamse en toevallig heb ik dit jaar ook Wie is de Mol in Nederland gevolgd. Dat wordt gespeeld met enkel Bekende Nederlanders, maar helaas kende ik enkel Ranomi, omdat zij een bekende Olympisch kampioene is. Alle andere negen deelnemers aan WIDM van dit jaar waren voor mij totaal onbekende Nederlanders: ik had nog nooit van hun namen gehoord, laat staan dat ik ze al ooit eens gezien had of wist wat ze deden.
Maar Matteo Simoni, dat is absoluut een heel toffe kerel. En bovendien een knappe man. En ook nog eens Limburger. Wat wil een mens nog meer? Dat hij er langer had mogen inblijven misschien...