Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop  (gelezen 9138 keer)

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #80 Gepost op: 3-04-2023, 19:09:46 »
Iemand zich al afgevraagd waarvoor ze in hemelsnaam zo'n opdracht bedacht hebben waarbij normaal gesproken 2 kandidaten een vrijstelling kunnen pakken?

Precies! De consensus hier is dat de kans het grootst was dat er twee vrijstellingen gepakt zouden worden.

Dus of de opdracht had nog een laag: de echte vrijstellingen moesten nog gezocht worden in de kamer.
Of de mol moest naar die kamer om de schade te beperken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #81 Gepost op: 3-04-2023, 19:12:20 »
Je vrijstelling verkopen voor 3000 euro uit de pot. Dat is wel nieuw.
Als mol helemaal geen verkeerde keuze, je hebt die vrijstelling niet nodig en je was erin geluisd door Lieselot.  Lieselot test hier mogelijk toos als mol, als toos een kandidaat is , is er weinig reden ( buiten de angst voor de groep die hem mogelijk geen info meer zou geven ) om niet voor vrijstelling en 5000 euro te gaan .

Door de tegenzet van toos is het nu aan Lieselot en ons om te bepalen over toos als kandidaat hier voor 3000 euro informatie van de groep koopt of dat de mol hier de aanval van Lieselot countert .

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #82 Gepost op: 3-04-2023, 19:16:08 »
Geen info meer van de groep  ::)

Alsof iedereen elkaar nu wel de juiste info aan t geven is .. welke info dan.. ze zijn allemaal elkaars concurrent en dat weten ze dondersgoed.

Dus het blijft verdacht van Toos

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #83 Gepost op: 3-04-2023, 19:23:17 »
Ja, ik vind dat ook geen geldige reden. Je kan prima aan de groep uitleggen dat je dan wel een vrijstelling hebt gepakt, maar dat je dat deed omdat je de pot wilde spekken.

Tuurlijk, dan wordt je minder verdacht door je medekandidaten. Dat zou de enige geldige reden zijn om niet de vrijstelling te pakken, dat de anderen je gaan doorstrepen. Persoonlijk had ik dat risico genomen, met een vrijstelling ben je een aflevering verder. Daarna zie je wel weer.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #84 Gepost op: 3-04-2023, 19:42:01 »
Geen info meer van de groep  ::)

Alsof iedereen elkaar nu wel de juiste info aan t geven is .. welke info dan.. ze zijn allemaal elkaars concurrent en dat weten ze dondersgoed.

Dus het blijft verdacht van Toos
Het spel wordt vaak gespeeld in verschillende groepjes, dus als je genoeg informatie over alle kandidaten wil hebben, ben je wel afhankelijk van de rest van de groep. Maar of je beter in de groep komt te liggen als je geheel onlogisch 3000 euro laat liggen dan als je een vrijstelling pakt, lijkt me sterk.
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #85 Gepost op: 3-04-2023, 21:36:25 »
Klopt. En daarom blijf ik het een Molse actie van Toos vinden. Volgens mij hebben we gekeken naar een Mol die dacht dat hij wel even nul euro kon gaan regelen en door een slimme kandidaat schaak werd gezet en zich toen moest zien te redden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #86 Gepost op: 3-04-2023, 21:43:18 »
Mee eens dat ik in kamer 110 een mol in het nauw zou kunnen zien in de actie van toos.

Maar gaat de mol in opdracht 1 aflevering 1 het risico lopen om een hele aflevering buitenspel te staan ?  Of is die opdracht geen volledige gerigged en wint de mol die zoiezo?

Ik vind het risico te groot en geloof niet in vooropgezet spel, dus ik vind toos daardoor een kandidaat

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #87 Gepost op: 3-04-2023, 21:54:07 »
Als het scherm met nog een kwartier tijd komt, staat daar iets op over een powernap. Lancelot ontcijfert het raadsel en Comfort leest het briefje en belt dit meteen door naar Toos en Lieselot. Dit terwijl er net een soort van overeenkomst aan het ontstaan leek dat Conny en Thomas zouden mogen gaan. Lancelot had eerder al gezegd tegen Comfort dat er met Toos niet te praten viel. Toos ging er dus voor. En dus geeft Comfort deze informatie door aan Toos en Lieselot, in de hoop dat zij voor de vrijstelling zouden gaan. Hoe anders blijkt dat uit te pakken.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #88 Gepost op: 3-04-2023, 22:32:05 »
Wat zou kunnen verklaren waarom Toos deze vreemde keuze is, is de zin waarin gezegd wordt dat voor jezelf kiezen niet zonder risico is. Daarmee verwijzen de makers naar het drukken op de rode knop, maar of dat voor de kandidaten duidelijk is, betwijfel ik. Het zou dus kunnen dat Toos denkt, als ik én meer geld krijg én een vrijstelling, moet er wel een addertje onder het gras zitten. Zeker omdat hij weet hoe dun de scheidslijn is geweest in aflevering 1. Wellicht is het dus gewoon een  kandidaat die niet nog een risico durft te nemen.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #89 Gepost op: 4-04-2023, 03:43:26 »
Dat is wel ver doorgedacht, maar het zou kunnen. Die kandidaten staan onder grote druk, dus wie weet hoe het er in Toos’ hoofd aan toe gaat?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #90 Gepost op: 4-04-2023, 09:18:16 »
Wat zou kunnen verklaren waarom Toos deze vreemde keuze is, is de zin waarin gezegd wordt dat voor jezelf kiezen niet zonder risico is. Daarmee verwijzen de makers naar het drukken op de rode knop, maar of dat voor de kandidaten duidelijk is, betwijfel ik. Het zou dus kunnen dat Toos denkt, als ik én meer geld krijg én een vrijstelling, moet er wel een addertje onder het gras zitten. Zeker omdat hij weet hoe dun de scheidslijn is geweest in aflevering 1. Wellicht is het dus gewoon een  kandidaat die niet nog een risico durft te nemen.

Ik vraag mij af of er niet echt een adder onder het gras zat. Het hele decor met een kamer vol kaartjes was vreemd en zoals Heinz al opmerkte is er nergens een kaartje gezien waar de tekst "Vrijstelling" opstaat. Dat stond wel op het kaartje die Toos in aflevering 1 kreeg.

Vorig jaar pakte Nele in aflevering 1 zo'n vrijstelling uit het kooitje en dat bleek geen vrijstelling te zijn maar een kaartje met informatie om Jens te bevrijden.

Dat uitgerekend het duo Toos en Lieselot in deze kamer terecht kwamen en opnieuw geconfronteerd werden met de opmerking dat kiezen voor jezelf een risico kan zijn is wel bijzonder. Als kandidaat heeft ze dat wellicht voorzichtig gemaakt gezien hun beider ervaring en dat kan hun keuze verklaren. Dan is er niets mols aan. :)

Toos overigens ook onmols door het binnenhalen van 1000 euro blauwe ijzer op het laatste moment in opdracht 1.

Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #91 Gepost op: 4-04-2023, 09:48:55 »
De mol hoeft niet per se in de kamer, en ja Toos maakt zich hier verdacht. Maar maakt zich ook erg verdacht naar zijn medespelers, wat als mol een risico is. Dat zou de mol gewoon niet doen. Dat weten jullie ook.

Toos is net als Lieselot afgeschreven als mol bij mij.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #92 Gepost op: 4-04-2023, 10:31:33 »
Precies! De consensus hier is dat de kans het grootst was dat er twee vrijstellingen gepakt zouden worden.

Dus of de opdracht had nog een laag: de echte vrijstellingen moesten nog gezocht worden in de kamer.
Of de mol moest naar die kamer om de schade te beperken.

Hoezo schade te beperken? Als de mol in de kamer zit is de kans toch net groter dat er twee vrijstellingen genomen worden? Of denk jij dat de mol gaat voor meer geld in de pot?

Ik snap ook niet waarom een vrijstelling voor 2 personen niet zou kunnen.
In Duitsland kregen 5 kandidaten een vrijstelling tijdens een eliminatie. Waarom zou dat nu raar zijn wanneer 2 kandidaten een vrijstelling krijgen?
I was blind but now I can see

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #93 Gepost op: 4-04-2023, 10:43:49 »
Er werd deze reeks duidelijk op gehamerd dat kiezen voor jezelf (in dit geval een vrijstelling nemen) een risico inhoudt. Wellicht dat Toos en Lieselot daarom geen vrijstelling durfden te nemen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #94 Gepost op: 4-04-2023, 10:57:25 »
Ja, het zou natuurlijk kunnen dat een vrijstelling had betekend dat ze de volgende aflevering (weer) buiten spel zouden staan. In dat geval heeft Lieselot een zeer verstandige keuze gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2023, 11:02:39 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #95 Gepost op: 4-04-2023, 11:01:43 »
Ik denk inderdaad ook dat die gedachten heel erg meespelen bij beiden. Wat dat betreft hebben wij de pech dat juist deze twee weer bij elkaar zijn en weer voor die keuze staan...

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #96 Gepost op: 4-04-2023, 11:11:15 »
Ik vind het wel iets voor De Mol om over dat risico dan iets te zeggen (bijv. door Gilles bij de test of voice-over). Dus iets als. 'het is verstandig dat jullie geen vrijstelling hebben genomen, want je had die vervolgens aan een medekandidaat moeten geven' (o.i.d.). Dat is wel een risico voor henzelf, want dan hadden ze juist meer kans om eruit te liggen. Maar goed, het feit dat dit niet gezegd is, betekent misschien dat dat risico er helemaal niet was.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #97 Gepost op: 4-04-2023, 11:25:32 »
Het is allemaal gokken, maar gezien de honderden kaartjes in kamer 110 lijkt het me dat wanneer ze voor twee vrijstellingen hadden gekozen, de grap was geweest dat ze daarnaar nog een uur moesten zoeken. Een eventueel gevolg -afzondering oid- zou ook nog kunnen...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #98 Gepost op: 4-04-2023, 11:44:25 »
Hoezo? Die honderd kaartjes heb je met zijn tweeën toch binnen 10 minuten wel allemaal omgedraaid?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De Rode Knop
« Reactie #99 Gepost op: 4-04-2023, 12:00:57 »
Zou Toos als mol op kamer gaan met Lieselot als slaapmastje? Nee, lijkt me gezien haar vrijstellingsdrama in afl.1.

Lieselot test Toos briljant, maar ik denk dat Toos dit countert. Lieselot binnenkort exit door tunnelvisie Toos?

Mocht Toos de mol zijn dan heeft hij de slaapkamer fout gekozen en is schaakmat gezet door Lieselot die dan terecht mag winnen.

Maar de eerste optie lijkt mij waarschijnlijker.
'Ook een fijne dag verder...’