Sommigen zoeken het hier veel te ver denk ik.
Volgens mij is alles gewoon verlopen zoals het moest. Comfort had het minst aantal vragen juist, en is dankzij het aanpassen van haar 6 laatste antwoorden in het spel gebleven. Aangezien Leïla all-in is gegaan op de verkeerde persoon zal het wellicht niet erg moeilijk geweest zijn om haar alsnog te passeren in het aantal juiste vragen.
Bij Comfort is er ook weinig mollengedrag te bespeuren geweest vind ik. Ze zat in de eerste aflevering in de 'goede' groep met de rookmelder, alle opdrachten lukten maar ze werden aan de eindmeet buitenspel gezet door de andere groep. Bij de treinopdracht gaf ze een tweetal juiste antwoorden en gooide ze zelf geen voorwerpen richting de constructies, en bij de legeropdracht lukte iedere proef, ze liep zelfs 4 km met een rugzak van 8 kg en was op tijd binnen.
Het doel van van deze opdracht was om de samenhang in de groep te breken, of dat was toch het idee ervan.
Leïla en Lieselot kozen uit vriendschap/schuldgevoel om Comfort te helpen, waardoor ze eigenlijk kunnen/konden geschrapt worden als mogelijke mol. De mol en de 3 anderen kozen ervoor om hun eigen vel proberen te redden, en met wat geluk ging de groepspot nog wat naar beneden ook. Het jammerlijke, voor de Mol dan toch, is dat Comfort uiteindelijk toch mag blijven, met een pak meer info over wie de mol nu juist is, en dat net Leïla, die kon geschrapt worden als mogelijke mol naar huis moest.