Ja, de mol kan een rood scherm krijgen, maar:
Alles moet uitgelegd kunnen worden in de laatste aflevering, en de makers kennende doen ze dat alleen als ze er een gouden randje aan kunnen geven.
En alleen dan kan de mol een rood scherm krijgen. Is dat in dit seizoen het geval? Ik weet het niet zeker.
Er wordt duidelijk verteld dat de kandidaten hier een voordeel uit kunnen halen. Hierdoor worden ze verleid om all in te gaan op hun mol. Dit is een heel groot risico, want de mol weet alles. Ook hoe die 0 vragen goed weet te antwoorden op een test. Dan kan je als kandidaat slimmer proberen te zijn en ook 0 antwoorden goed beantwoorden maar langzamer...
En dan de delorean in en hopen op genoeg vragen, beter te zijn dan de mol en 1 na slechtste, nee, daar schiet je niks mee op als kandidaat.
Dus de kandidaten kiezen voor spreiding of all in gaan(verleid door de opdracht) vind ik wel vrij door gestoken kaart, een hele erge gedurfde mollenstreek. Want de mol moet dan in dat geval echt wel de eerste test als laaste maken om zo ingeseind te kunnen worden door de productie mbt het aantal juiste antwoorden wat nodig is. Om vervolgens eenmaal in de delorean minimaal plus 2 goed antwoorden in de tweede test te kunnen behalen.
Het kan, het kan zeker. Maar is dit nou de geplande payback voor de mol na de eerder verdiende 5000 de vorige dag? Wat nou als iedereen wilde helpen? Ga dan maar als mol zeggen dat je niemand vertrouwd en de verkeerde foto's kiest voor geld uit de pot. En daarnaast ook nog kans om je beste vriend/vertrouweling te verliezen.
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de mol hier geen rood scherm heeft gekregen.