Ik lees tussen de regels door. Ik bedoel niet dat hij liegt..dat zeg ik verkeerd.. want hij geeft eerlijk antwoord.. ik bedoel dat hij veel woorden gebruikte. Iets teveel. Lastig uit te leggen en misschien is het beroepsdeformatie.
Mijn werk is tussen de regels lezen of mensen me iets wijs proberen te maken wat niet helemaal waar is. En doe dat werk al iets langer dan dat Gilles de mol presenteert.
Ik ben iig nu overtuigd dat ze t niet is en snap dat niemand snapt wat ik precies bedoel dus dat is verder prima
Ik snap het best maar jij hebt het over een natuurlijk, vloeiend, spontaan gesprek. Je kunt dan mensen 'vangen', bijv. de politie doet dat elke dag. Zo'n gesprek vond gisteren geregeld plaats in de chat maar NIET op dit onderwerp. Kijk goed:
[20:05] <+Lo> : Kan de mol een rood scherm krijgen? « R wijd gerust uit over deze vraag Gilles haha))
[20:05] == Floor [5743d8d7@mol3.realitynet.org] has quit [Quit: CGI:IRC]
[20:05] <@Gilles> Hahaha die had ik wel zien aankomen :-)
[20:05] == Cera [5c58aae1@rn-1412C875.realitynet.org] has quit [Ping timeout: 183 seconds]
[20:05] == Molbeer [6d809fde@rn-1412C875.realitynet.org] has quit [Ping timeout: 181 seconds]
[20:05] == Elleiram_ [d5e9e607@rn-1412C875.realitynet.org] has joined #huiskamer
[20:05] <@Gilles> Het korte antwoord is ja: natuurlijk kan de mol een rood scherm krijgen.
[20:05] == TisIkke [b2747d0b@mol3.realitynet.org] has joined #huiskamer
[20:05] <@Gilles> De enige in steen gebeitelde regel is dat de mol niet naar huis kan worden gestuurd. Voor de rest doet de mol alles wat andere kandidaten ook doen. Vrijstellingen nemen, pasvragen nemen, maar dus ook elke aflevering de eliminatietest invullen. Dat wil zeggen dat het theoretisch perfect mogelijk is om als mol - als er zoals hier een opdracht met geld is aan verbonden - het rode scherm te krijgen.
Tussen "Het korte antwoord is ja: natuurlijk kan de mol een rood scherm krijgen" en dat hele lange antwoord zaten werkelijk maar luttele seconden. Dat heeft hij er nooit zo snel in kunnen typen.
Als je tussen de regels doorleest kun je al zien wat er gebeurt. Hij tikt het korte antwoord, gaat dan naar Notepad om het daar al ---klaarliggende--- lange antwoord te copypasten, en klaar.
Dit is niks vreemds, de meeste molloten hebben dit ook gedaan. Om tijd te besparen heb je je vraag al klaarliggen om in te plakken.
Ik ben het met je eens dat het antwoord eruit springt qua lengte en details. Maar hij geeft zelf notabene meteen aan dat hij de vraag al verwacht had. Allemaal binnen minuut 20.05. Zonder twijfel had hij het antwoord op de plank liggen, wat het afwijkend maakt van alle andere antwoorden, waardoor je dus niet meer iemand kan 'vangen'.