Het beste tv-programma in het Nederlandse taalgebied gaat weer van start: het origineel dat de rest doet verbleken en alleen nog maar beter wordt!
En tot dusver de enigszins genuanceerde positieve reacties.
Ik zie vaak dat dit programma dezelfde paden bewandeld als Nederland, alleen nemen ze de juiste afslag daar waar Nederland in eerste instantie geen afslag had om te nemen. In dat opzicht kijk ik altijd dubbel(excuse the pun) naar De Mol. Want mijn god wat steekt het allemaal nauw en mooi in elkaar, maar dit is ook deels te wijten aan de edit. Die daar waar het kan toch zeker het een en ander wegpoetst. Ik wil dit verder niet doordraaien naar de zoveelste NL vs. BE discussie, maar er zit gewoon iets in mij dat getriggered raakt bij dit soort reacties. Misschien is het het verlangen naar de gloriedagen, misschien is het een stukje dat moedwillig vasthoudt aan widm.
Hoe dan ook, terugkomend op de Promo, zou het kunnen dat we een soort van "Futurert" krijgen. Dat iedere kandidaat ook een stukje toekomst krijgt, maar hier persoonlijk voordeel op kan halen. Vandaar het dubbelspel.
vb. Een kandidaat ziet een opdracht uit Aflevering 4. Als hij dan nog in het spel zit kan hij een keuze maken die hem een pasvraag oplevert. Misschien nog een interessanter dilemma eraan gekoppeld is dat ze de info moeten delen willen ze geld verdienen. Maar dan veranderen de wincondities bij de opdrachten... (Iets met een doos die nooit geopend is ofzo...
)