Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 25943 keer)

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #380 Gepost op: 4-05-2024, 08:50:27 »
Als Michael de mol is, dan is dat ook de dekmantel.
Als het een hint naar Senne is, waarom als productie de vraag van Michael in de edit steken?

Omdat wij achter alles iets zoeken en kapot analyseren, en een deel zal het geloven, anderen weer niet.
Ze spelen met ons voeten.  ::rofl::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #381 Gepost op: 5-05-2024, 08:00:09 »
Van achter naar voren:

M arkt
O ude
L euven

K orenmarkt
G ent

M eirbrug
A ntwerpen

Mol Kathie Gent Ma.

Of zou de mol ma om 19:24 op de Korenmarkt te Gent zijn geweest?

https://www.instagram.com/p/C3_MBAxMK-u/?igsh=MWhvbHA5NHgyaTNmdA==
Op foto 6 zou Bernard kunnen staan, maar is in Leuven, rechts achter de wijzende man.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #382 Gepost op: 5-05-2024, 11:51:14 »
Ik denk dat hij gewoon dacht dat de code het geboortejaar van Senne kon zijn. Als dat bij iedereen zo was, moesten ze geen boekjes meer opofferen en konden ze alle kluisjes met kogels openen.

Wat de vraag van Michaël voor mij raar maakt is dat hij nog moet vragen aan Senne in welk jaar hij is geboren. De kandidaten zijn nu zo’n 14 dagen samen. Je doet mee aan De Mol, waarbij je na x-aantal dagen een vragenlijst moet invullen over De Mol. Ook waarschijnlijk persoonlijke vragen, zoals geboortejaar, postcode, kinderen/geen kinderen,…

Hoezo weet je dan nog niet in welk jaar elke kandidaat geboren is? Dat lijkt mij iets dat ik vanaf dag 1 zou noteren: Naam, beroep, geboortedatum, burgerlijke stand, kinderen, postcode,… en dat van elke kandidaat.

Dus ofwel verdenkt Michaël Senne totaal niet en heeft hij de info over Senne nooit echt goed bekeken.
Of hij is totaal niet met het spel bezig en heeft geen persoonlijke details van de kandidaten.
Of hij is de mol en probeert zich hier kandidaats op te stellen door zogezegd te zoeken naar een hint/oplossing om de codes te achterhalen.
I was blind but now I can see

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #383 Gepost op: 5-05-2024, 13:55:43 »
Misschien dat dit al gezegd is (ik kon het niet zo snel terugvinden), maar ik zat nog even terug te denken aan de 'Bevrijd Senne' opdracht.

De naam van Senne stond eerst helemaal onderaan op de lijst voor de doos van Pandora. Dus als er niks was veranderd aan deze volgorde, had Senne niet de mogelijkheid gehad om in de doos te kijken.
In de doos van Pandora is de naam van de mol verstopt. Zouden de makers Senne bewust onderaan hebben gezet (als hint), omdat het voor de mol niet nodig is om naar de naam van de mol te zoeken?  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #384 Gepost op: 5-05-2024, 14:03:45 »
Dit brengt me op een gelijksoortig idee. De opdracht is "bevrijd Senne" en slaat dan tevens op de doos van Pandora van waaruit je de naam van de mol kan "bevrijden".

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #385 Gepost op: 5-05-2024, 14:07:47 »
Ja, dat ook.  ::ok::
Het houdt mij ook bezig omdat er in een eerder seizoen ook een mol bevrijd moest worden.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat zou ook passen in de gedachte dat alles weer terugkomt, denk ik.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #386 Gepost op: 5-05-2024, 16:55:02 »
Ja, dat ook.  ::ok::
Het houdt mij ook bezig omdat er in een eerder seizoen ook een mol bevrijd moest worden.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat zou ook passen in de gedachte dat alles weer terugkomt, denk ik.  ::vergroot::

De opdracht heeft wel veel meer weg van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
I was blind but now I can see

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #387 Gepost op: 5-05-2024, 18:49:24 »
Misschien dat dit al gezegd is (ik kon het niet zo snel terugvinden), maar ik zat nog even terug te denken aan de 'Bevrijd Senne' opdracht.

De naam van Senne stond eerst helemaal onderaan op de lijst voor de doos van Pandora. Dus als er niks was veranderd aan deze volgorde, had Senne niet de mogelijkheid gehad om in de doos te kijken.
In de doos van Pandora is de naam van de mol verstopt. Zouden de makers Senne bewust onderaan hebben gezet (als hint), omdat het voor de mol niet nodig is om naar de naam van de mol te zoeken?  ::vergroot::
De volgorde op het bord werd bepaald door de plaatsen bij het ontbijt.
Lynn en Marthe hingen bovenaan omdat zij op de plaatsen met nr 1 gingen zitten bij het ontbijt.
Senne kwam te laat en kwam daardoor onderaan de lijst te hangen.
Of Senne al of niet bewust te laat kwam, is een ander verhaal...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #388 Gepost op: 5-05-2024, 18:54:55 »
De volgorde op het bord werd bepaald door de plaatsen bij het ontbijt.
Lynn en Marthe hingen bovenaan omdat zij op de plaatsen met nr 1 gingen zitten bij het ontbijt.
Senne kwam te laat en kwam daardoor onderaan de lijst te hangen.
Of Senne al of niet bewust te laat kwam, is een ander verhaal...

Ja, dat klopt. Bedankt voor de aanvulling!
Ik houd er wel rekening mee dat het bewust zo is gedaan.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #389 Gepost op: 5-05-2024, 21:23:25 »
Mogelijk een tip: Gilles spreekt over 3 waarheden en 1 leugen in opdracht 2. Er is maar 1 iemand die loog dus en wie liegt er? De mol.  (Michaël? past mooi in mijn tunnel :P)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #390 Gepost op: 5-05-2024, 23:36:15 »
Wellicht ben ik de enige die dit hoort, maar in het openingsshot van deze aflevering zien we Gilles afwisselend bellen met de kandidaten. 

Ik kreeg hier zwaar het gevoel bij dat er opnieuw AI stemmen bij zaten, een verwijzing wellicht naar de vorige aflevering, oftewel een verborgen hint.

En persoonlijk vond Ik Michael hier het minst 'robotachtig' overkomen. (Niet goed voor mijn Senne-tunnel, dat niet).
 
« Laatst bewerkt op: 5-05-2024, 23:39:57 door Reflektor »

Offline TimKras

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #391 Gepost op: 5-05-2024, 23:44:20 »
Ik zit al sinds de eerste seconde van deze reeks op Michael.
En dat mag je letterlijk nemen door het allereerste shot van aflevering 1.

Michael = boomverzorger


Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #392 Gepost op: 5-05-2024, 23:56:02 »
1-BMW-199: Michael
2-EGH-157: Bernard
2-EGH-199: Charlotte
2-EDC-964: Senne

De 157 (samen alweer 13) bij Bernard. Doet denken aan de 7321 die we zagen bij het paintballen (waarbij de 3 en de 2 deze keer opgeteld zijn).

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #393 Gepost op: 6-05-2024, 00:16:22 »
Kunnen we nog iets maken van de ingezoomde groene en rode schermen dit seizoen? Liefst in combinatie met Michaël die zijn scherm nooit gezien heeft of zo, alvast bedankt ::hypocriet::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #394 Gepost op: 6-05-2024, 00:19:04 »
Enige hint die ik daarover voorbij zag komen verwees naar Charlotte  :-X

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #395 Gepost op: 6-05-2024, 12:01:20 »
Met Michaël als mol in gedachte, en de vorm van de verdubbelaars (de hexagon) die één op één hetzelfde zijn als het stadsplein Grammichele (waarbij Michele verwijst naar de patroonheilige van de stad: San Michele, ofte St-Michaël) had ik het leuk gevonden dat het laatste beeld van het seizoen het beeld was van Michaël die op dat plein staat en waar een drone dan langzaam naar boven gaat waardoor je de vorm van de verdubbelaars ziet als laatste shot.
Nu leek dat mij moeilijk haalbaar, want het was al wel duidelijk dat de laatste dagen gingen doorgebracht worden in Palermo, toch een kleine drie uur rijden van Grammichele.

Tot deze aflevering. Hier heeft Michaël ruim de tijd om naar Grammichele te rijden met de crew om dan 's avonds op het plein te staan en dat beeld te nemen.
áls Michaël de mol is (anders zou het weinig zin hebben) zou dit echt wel eens het laatste beeld van het seizoen kunnen zijn.
I was blind but now I can see

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #396 Gepost op: 6-05-2024, 12:44:49 »
Oei, dat zou wel briljant bedacht zijn ::bravo::
...óf niet!

Offline StRuPiE

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #397 Gepost op: 6-05-2024, 12:50:35 »
Misschien valt er ook dit seizoen een tip te zoeken in de eliminatieronde. Het viel mij op (sinds afl 3/4) dat Senne weinig empathie toont voor de afvaller, hij zit ook vaak uiterst links of rechts in beeld (met uitzondering in afl 6). Telkens als de afvaller in beeld wordt gebracht went Senne zijn blik de andere kant op. Ik heb nog eens alle beelden bekeken en met uitzondering van Marta zal Senne nooit in de richting van de afvaller kijken. Durft hij als mol niet rechtstreeks in de ogen van de afvaller te kijken en heeft hij spijt van zijn daden?

Afl 1


Afl 2


Afl 3


Afl 4


Afl 5


Afl 6


Afl 7

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #398 Gepost op: 6-05-2024, 12:54:26 »
Aan het begin van de aflevering ligt Pinokkio langs de kant van de weg en dan komt de auto van Bernard langs eindigend op 157. 1+5+7 is 13.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #399 Gepost op: 6-05-2024, 12:59:38 »
Ik zag vaker dat getal 13 terugkomen, maar imo is dat geen verwijzing naar mol.