Ik ben benieuwd wat de openingsquotes betekenen dit jaar. Tot nu toe hadden alle citaten aan het begin van de aflevering iets te maken met de aflevering zelf. Griekse mythes, Duitstalige citaten, citaten uit eerdere seizoenen, Amerikaanse filmquotes: alles was tot nu toe uitgekozen op basis van opdrachten die voorbij zouden komen.
Nu dus voor het eerst quotes uit de afleveringen zelf.
'Ik ben De Mol' als openingsquote kan ik nog plaatsen omdat het de start van een nieuw seizoen is, of Charlotte nou de mol is of niet.
'Je eindigt niet met fucking tagliatelle' slaat ook duidelijk op een opdracht die komt.
Maar ik snap nog niet waarom ze 'Leeft de mol nog?' hebben gekozen om aflevering 2 mee te beginnen. Gewoon een grapje van Karolien dat de editors konden waarderen? Of zit er dit jaar een hint in de openingsquotes?
(Dit hoort wellicht beter thuis bij de Totaal Nutteloze Verborgen Hints maar omdat jij de voorzet geeft trap ik ‘m hier maar even binnen)
Ik heb er ook over nagedacht of er misschien een hint verborgen zit in deze op het eerste gezicht wat willekeurig gekozen beginquotes die later terug te vinden zijn in de aflevering. Volgens mij is er een link met de door Coco nogal frequent geuite Spaanse vloek “Su puta madre!”. Dat is moeilijk correct te vertalen in het Nederlands, maar stel dat je het redelijk letterlijk vertaalt… Dan krijg je iets met HOER in.
Ik dacht: we zijn seizoen 12, ik noteer de 12de letter uit elke quote. Quote 1 is dan meteen de ‘instinker’, want de quote zelf is te kort, doch als we alles wat er te lezen staat meenemen is er wel een twaalfde letter, de H van Charlotte…
Deze ‘procedure’ geeft dan tot nog toe:
Voor quote 1: de H van Charlotte
Voor quote 2: de O van NOG
Voor quote 3: de E van NIET
H O E
Daar gaat dus op termijn na 8 afleveringen iets uitrollen van de strekking HOER JE MA of HOERENMA, de letterlijke vertaling van SU PUTA MADRE, afhankelijk van hoe de makers dat vertalen.
Ik verwacht dus in aflevering 4 een quote waarvan de 12de letter een R is.
Zo’n verborgen boodschap is enkel te linken aan Coco.
De Spaanse furie Marta Corbillo Colom, Coco voor de vrienden, is dus de Mol! Krijg nou wat! Of indien ik het Spaans machtig was: Su puta madre!!!
PS: neem dit alsjeblieft niet al te serieus.