Bij de opvoering tijdens het doorklieven gebeurt iets vreemds, de ene keer heeft Michael zijn rechterarm in een band, het volgende moment zijn linkerhand en afwisselend zijn er wel of geen poppen op de achtergrond. Heeft Michael het 3x gespeeld, 1 keer tijdens de voorstelling, 1 keer tijdens het oefenen met Charlotte en 1 keer tijdens het oefenen met de marionettenman?
De dag van Michael begint met een grijze BMW aan de andere kant van Capo Gallo langs de kust op het kruispunt Via Barcarello (una grande barco) en Via Tritone, richting Capo Gallo. Daarna gaat Michael in Mondello het strand op, een paar strandtenten verder filmt hij zich met een Forst-biertje in plastic beker met het logo netjes in beeld. Bij het nagesprek is een foto waar hij bier drinkt uit een glas en zegt hij ‘het is hier gewoon 100 meter verder, echt letterlijk.’
Michael vraagt aan Charlotte op welke mountainbike zij reed en wat Charlotte had gekregen (antwoord: een helm).
Mountainbike type Stumpjumper (stump = stronk) bestaat, herkent iemand het type waar Charlotte op reed? De mountainbike was in ieder geval groen.
Michael googelt op Straat van Messina en leest Project Gianluca en Elena. Als ik google kom ik wel bij een project van Gianluca uit, maar niet bij Elena. De strandtent ligt aan de Via Le Regina Elena.
Hint naar boomverzorger Michael:
• Er bestaat een Mountainbike type StumpJumper, stump = stronk. De kleur was groen
• Gallo = haan. Haantjes zijn kevertjes die boomverzorgers bestrijden
• Forst bier aan het strand. Forst = bos
• Hotel was meer dan 500 meter verder. Letterlijk ‘100 meter’ verder = ‘C m’
• Boomverzorger = arboricoltore. Bos staat voor arbori, C voor Coltore en M voor Michael of Mol?
• Aan de boot hangen ze in een klimgordel, (bomen)kapper in Centuripe, meiboom bij Ballo della cordella met een Riverdanske tussendoor van Michael Flatley, dadelpalm bij ‘Achter de schermen’
• En misschien nog een citroenboom en een oesterboom
• Een boomverzorger met een spinnenfobie lijkt mij vreemd, maar iemand zei dat Michael bij de olijvendans insecten had gezegd. Misschien was hij bang voor de 6 touwen van de marionet, iedereen kijkt op je vingers als je 2 handelingen wilt missen.
Naar aanleiding van de aardbeving heeft Salvatore Quasimodo een gedicht geschreven waar ‘berretto di gallo’ in voorkomt, de hanenmuts. Capo Gallo kan je ook vertalen als hoofddeksel van een haan. Moet de helm van Charlotte deze link leggen?
De Don van Centuripe kan naar deze Salvatore verwijzen.
In Messina is de Viale Principe Umberto, die met een beetje veel fantasie op een M lijkt. Umberto is de zoon (kinderstoel) van Prinses Elena, de straat langs zijn strandtent heet zo en Michael noemde Elena bij het googelen. Umberto heeft als bijnaam de Meikoning, hij heeft 35 dagen geregeerd. Het filmpje van Michael was seconde 35-37, de aardbeving duurde 37 seconden.
Ik zit helemaal op het spoor van Fay111, maar helaas voor Fay is mijn spoor nooit het juiste spoor.
EDIT
Op het shirt dat Michael in de auto bij het stemmenluisteren draagt staat niet een mol, maar een bever. Ook een soort van boomverzorger. Michael draagt het shirt van een bever met een kano ook op de ochtend van Mario Kart, alsof hij al weet dat hij de boel onder water gaat zetten.