Inconsistent gedrag
Bij 3.2 schat de mol Bernard in bij de vier kandidaten die moeite zullen hebben met de omerta, het zwijgen. Het lukt Bernard prima om te zwijgen.
Bij 3.3 winnen Bernard en Michaël de pastaproef en is het voor de twee niet kokende mannen zaak om rustig te blijven. Bernard zegt het nog zelf tegen Michaël, zij gaan aanvallen wij moeten rustig blijven. En toch zien de vier in de BMW onrustige kandidaten in B&M. Dat komt omdat Bernard reageert op iedere leugentje van Charlotte, over Panzani, over Ravioli etc. Hierdoor ontstaat de onrust.
Ik heb allerlei suggestie over een andere mol bekeken, maar kan niks vinden dat zo sterk is als bovenstaande inconsistentie. Niet bij de leugens van Charlotte, en niet bij stille muis op de achtergrond Senne en ook niet bij de vaak korte maar gemotiveerde sturing door Stéfanie.
Bernard doet wat hem uitkomt en past zich aan, aan de situatie.
Ga gewoon weer Bernard als mol invullen, nog meer overtuigd dan vorige week, omdat het steeds meer op zijn plek valt.
Bij 3.1 kun je zeggen Coco en Bernard zijn aan het nepmollen om zich verdacht te maken, maar het kan net zo goed twee keer een molactie zijn dat Bernard nou eenmaal weet dat hier bepaald wordt hoeveel geld er verdient kan worden, de beste conditie heeft en Coco haar richtingsgevoel ontneemt door weg te lopen en haar in verwarring brengt.
Senne vond het raar dat Bernard geen contact opnam op het kasteel. Maar verdenkt hij Bernard ook? Dat zie ik niet terug, ze doen samen geen opdrachten, lijkt wel een bondje.
Lynn noemt Bernard een manipulator, maar dan wel in de gedaante van een kandidaat die zich wil ontdoen van een negatieve pasvraag. Niet als mol. Dus dat zit ook wel snor.
Michaël keek in het begin veel naar Bernard bij de eliminatie, maar dat is ook weggezakt. En die verdenkingen die bij De Mol in beeld komen, die vertrouw ik niet, nog minder dan bij WIDM-NL.
Ik denk dat Bernard best wel vertrouwd wordt in de groep, want zeer sociaal, meelevend, en heeft de meeste verdubbelaars ingebracht, dat zullen de andere kandidaten ook mee laten wegen. En zeker nu hij de omerta volbracht heeft heeft dat vertrouwen voor maar 500 euro een boost gekregen, waarna in 3.3 mooi 2800 euro weer verloren kan gaan.