Ik snap de beweegredenen om Bernard af te strepen.
Echter, als er veel kandidaten zorgen voor géén geld in de pot, dan kun je als mol dat wel veroorloven. Je moet dan wel zorgen dat anderen geld verliezen, mede door jouw inbreng. Voordeel is dat je onverdacht bent.
Bernard heeft wel veel vreemde moves, waardoor ik hem zeker niet kan afstrepen.
In aflevering 5 zien we mollengedrag:
- hij kiest enorm veel foute antwoorden bij de kwellingen.
- hij kijkt naar de video van de mol.
- hij kiest als enige het verkeerde bord.
- gaat af bij het torenbouwen. Verliest hier ook geld mee.
Dan kijk ik ook naar de verhaallijn. Bernard is leerkracht en we zien regelmatig daar iets van terug:
- aflevering 1: schoolplaat, boeken
- aflevering 2: ijsjes-pacman,
- aflevering 3: kinderliedjes, zwijgen
- aflevering 4: kinderspel Mario Kart, antwoorden verbeteren
- aflevering 5: kinderliedjes, schoolbus, blokken/bouwen
Hij liegt dat ie barst! Hij kent zoveel automerken, hij herkent de pasta van zijn moeder, als ie liegt kijkt ie weg. Nou, niet dus... Allemaal niet waar. Die had ook de doos van pandora geopend. Heus!
Verder dingen waar je later prima iets over terug kan verwachten in aflevering 8:
- VerduBBelaar: Bernard Balcaen BB,
- Zijn verhaal over de fruitmachine in het voorstelfilmpje
- Hij kan niet dansen, jaja! Deze man kan supergoed voetballen en is heus atletisch
- Zijn rijstijl met ijsjes wegbrengen
- Zijn opmerking over de 1,5 minuten filmpjes dat er bepaalde informatie te zien zou zijn
- Doet verder de nodige fouten.
Kan nog veel meer doorgaan met opvallend gedrag.
Ik las ergens op Facebook een bericht van zijn voetbalmaat. Die beweerde met stelligheid dat Bernard de mol zou zijn.
Het is een man die zichzelf uitstekend onder controle heeft. Kan ook leiding nemen en dingen doordrukken. Hij bepaalt steeds prima zijn molposities. Ook binnen de opdrachten pakt hij steeds een prima plek in.
Telkens zie ik bij Bernard het meest een mol. Maar goed, we gaan het zien. Ben er eerder wel eens ingetuind, maar bij menig mol zat ik gelukkig wel goed.
Als ik een andere mol zou kiezen, dan zou het Senne zijn. De anderen lijken het in mijn ogen niet te zijn. Ben echt benieuwd naar de volgende aflevering.