Auteur Topic: [Kandidaat] Marta 'Coco'  (gelezen 4958 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #20 Gepost op: 28-03-2024, 19:30:35 »
Ben er nog niet uit of ik het omstoten nu een mol actie vind of dat het een nepmolactie is geweest. Was immers wel vol in beeld te zien. Coco lijkt me ook een kandidaat die zou willen mollen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #21 Gepost op: 28-03-2024, 19:52:38 »
De mol heeft eigenlijk bijna altijd wel een duidelijke molactie in aflevering 1, we moeten hem natuurlijk wel kunnen ontdekken.

Soms moet je er even voor redeneren, zoals
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Maar net zo vaak saboteert de mol gelijk in ons gezicht, zoals
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Coco staat zeker op mijn lijstje ::jaja::
...óf niet!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #22 Gepost op: 28-03-2024, 20:27:55 »
Ben er nog niet uit of ik het omstoten nu een mol actie vind of dat het een nepmolactie is geweest. Was immers wel vol in beeld te zien. Coco lijkt me ook een kandidaat die zou willen mollen.

Wat Coco hier wel echt meer mols maakt dan Bernard (die haar gewoon nadeed) is dat ze ook daadwerkelijk (toevallig?) het goede antwoord omstootte.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #23 Gepost op: 28-03-2024, 22:02:06 »
De actie van Coco om de juiste ton om te gooien kan een opzettelijke molactie zijn maar ook een ongeluk. Geen nepmolactie want de kandidaten die dansen weten niet welke ton de juiste is.
Coco is ook één van mijn verdachten maar verdenk ik minder dan Stéphanie en Charlotte omdat die op het schip op een betere positie waren (slagen in hun opdracht en dan snel willen afdrukken).

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #24 Gepost op: 29-03-2024, 12:44:37 »
Even een quote uit een ander topic:

De gehele aflevering komen de kleuren blauw, geel en rood terug.

- Kleur van zwemvesten
- Kleur van de boeken op tafel wanneer de kandidaten samen zitten om de vrijstelling te verdelen
- De kleur van de tonnen met de juiste antwoorden
- De kleur van de spoelen waarmee de filmpjes worden afgespeeld (Geel en blauw)
- Er is ook een scherm die een drukmeter toont in deze kleuren

Enkel valt hier op bij het afspelen van de gele en blauwe spoel er slechts 1 kandidaat in fel rode kledij gefilmd is.
Zoek gerust even op. Deze persoon is ook slechts 1x in beeld gekomen tijdens de filmpjes.

Lijkt mij een verborgen tip. Ook een tip die voor de kandidaten zichtbaar is.

De kleuren van de Catalaanse vlag zijn rood, geel en blauw. Marta laat in de aflevering vallen dat ze Catalaans spreekt.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #25 Gepost op: 31-03-2024, 11:33:13 »
Na afl. 1 verdenk ik Coco het meest. Haar actie bij de tonnen doet mij denken aan een molactie van Philippe, twee seizoenen geleden: hij plaatste een zak met eieren dusdanig dat de wind er vat op kreeg, waarna de eieren kapot vielen. Sabotage of een onhandig foutje?

Mocht Coco de mol zijn, dan verwacht ik dat follow the position dit jaar ons niet verder helpt, in elk geval gedurende de beginfase. Ze houdt namelijk bewust rekening met de verwachtingen van de kandidaten en/of kijkers ten aanzien van de mogelijke molposities en -acties. Zo meldt ze dat het geld tijdens de tweede proef volgens haar bij de olijfbomen te verdienen viel, terwijl ze daar dus niet zelf aanwezig was. In een behind the scenes video zegt ze daarnaast over de laatste proef: ‘Als ik de mol ben, zou ik niet voor de vrijstelling gaan, want ik denk dat dat is wat mensen van mij zouden verwachten.’ Naar mijn idee ligt ze bij Senne echter al onder een vergrootglas. Senne noemt haar naam bij zijn testbiecht. Ik denk dat ze bij de laatste proef Bernards naam bewust noemde (een juiste keuze van haar en daardoor onverdacht), nadat Senne had aangegeven dat volgens hem veel zenuwen aanwezig waren in het hoekje waar Coco zat. Niet verdacht worden is voor haar het belangrijkste en dat wil ze blijkbaar bereiken met onverwachte molkeuzes.

Youtuber Dean meldde een hint naar Coco: de temperatuur van de sproei-installatie, gevuld met olijfolie, staat in de olijfgaard ingesteld op 31 graden. Coco is de enige kandidaat die 31 jaar is. Ergens ook wel logisch om de olijfolie, die de proef bemoeilijkt, in verband te brengen met de (leeftijd van de) mol.



Wat me niet lekker zit, is het feit dat Coco de t-klank niet duidelijk uitspreekt, terwijl de bewerkte stem van de mol dat juist wel doet. Coco aarzelt bovendien wanneer ze als onschuldige kandidaat antwoord dient te geven op Gilles’ vraag of ze eigenlijk de mol is: ‘Eh ... nee, ik ben de mol niet.’ Hadden ze niet beter een retake kunnen doen als Coco de mol is? Door haar moment bij de tonnen – voor mij een typische molactie uit De Mol – blijft ze alsnog mijn hoofdverdachte.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2024, 12:02:36 door Molzkovicz »

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #26 Gepost op: 31-03-2024, 13:23:09 »
Vind de temperatuur niet sterk, want de meter verspringt per 2 (streepjes). Die staat m.i. dus op 32 en niet op 31.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #27 Gepost op: 31-03-2024, 13:31:33 »
Nou, gauw uitzoeken wie er 32 is...
Ojee: niemand!
 ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #28 Gepost op: 31-03-2024, 21:35:57 »
Gedrevenheid in een kandidaat vind ik vaak een fijn iets om te zien, maar marta gedraagt zich    Op een niet zo fijne manier voor mij om naar te kijken. Dit zal waarschijnlijk komen uit een gedrevenheid en de wil om het goed te doen, maar ik vind hoe ze bij de ijsjes bezig is, voor mij persoonlijk , veel te fel tegen de andere kandidaten .

In de tussenfilmjes op de site zie je dat ze in die delen veel relaxter in de groep staat

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #29 Gepost op: 31-03-2024, 21:51:11 »
Tenzij bewust zo gespeeld heb ik t idee dat ze voor n mol veel te weinig een filter heeft. Ook qua in de lach schieten om foutjes e.d

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #30 Gepost op: 31-03-2024, 21:58:48 »
Ik kan erg om haar lachen, maar vind haar na deze aflevering niet meer zo verdacht.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #31 Gepost op: 31-03-2024, 23:14:42 »
Ze is lekker fanatiek/gedreven tijdens opdrachten. Dat was Cathy op bepaalde momenten ook. Ik mag Coco wel als deelnemer. Maar toch verdenk ik haar nog niet als mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #32 Gepost op: 31-03-2024, 23:22:04 »
Ze zei dat ze bij de test alles op één persoon ging inzetten en kreeg geen rood scherm. Dan weet ze ofwel nu al wie de Mol is ofwel is ze zelf de Mol.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #33 Gepost op: 31-03-2024, 23:23:17 »
Ofwel heeft ze de test toevallig net iets minder slecht gemaakt dan Karolien. Maar als ze nu alleen maar verder in haar tunnel kruipt, zie ik haar wel als volgende afvaller.
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #34 Gepost op: 31-03-2024, 23:25:47 »
Dat zou ook goed kunnen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #35 Gepost op: 31-03-2024, 23:28:51 »
Ze zei dat ze bij de test alles op één persoon ging inzetten en kreeg geen rood scherm. Dan weet ze ofwel nu al wie de Mol is ofwel is ze zelf de Mol.

Het zou ook nog wel kunnen dat ze à la Kaat alles op de afvaller heeft gezet en nu in zak en as zit.
 

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #36 Gepost op: 1-04-2024, 00:15:32 »
Het zou ook nog wel kunnen dat ze à la Kaat alles op de afvaller heeft gezet en nu in zak en as zit.
Als dat was gebeurd ben ik vrij zeker dat ze ook effectief hadden laten zien dat ze alles op Karolien gezet had. Dat trucje hebben ze eerder al 2x gebruikt met Kaat & Eva in Vietnam en Dorien & Bruno in Griekenland.

Ik durf er in ieder geval geen conclusies uit trekken. Als je die vorige voorbeelden die ik net aanhaalde bekijkt, kan het net zo goed zijn dat ze op een totaal verkeerd spoor zit, toch de mol deels gecoverd heeft bij bepaalde vragen en 1 van de volgende afleveringen alsnog naar huis vliegt.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #37 Gepost op: 1-04-2024, 00:19:06 »
Als dat was gebeurd ben ik vrij zeker dat ze ook effectief hadden laten zien dat ze alles op Karolien gezet had. Dat trucje hebben ze eerder al 2x gebruikt met Kaat & Eva in Vietnam en Dorien & Bruno in Griekenland.

Ik durf er in ieder geval geen conclusies uit trekken. Als je die vorige voorbeelden die ik net aanhaalde bekijkt, kan het net zo goed zijn dat ze op een totaal verkeerd spoor zit, toch de mol deels gecoverd heeft bij bepaalde vragen en 1 van de volgende afleveringen alsnog naar huis vliegt.

Of heel ver geraakt, zoals Christian die heel de tijd all in op Bart zat.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #38 Gepost op: 1-04-2024, 00:39:46 »
Of heel ver geraakt, zoals Christian die heel de tijd all in op Bart zat.
Exact, conclusie: je kan er dus geen conclusies uit trekken.  :)
Waarmee ik vooral doel op de reactie dat ze dus zelf de mol moet zijn of de mol al in het vizier heeft. Dat kan zeker, maar dat hoeft ook zeker niet. Anders zouden de makers dit ons trouwens ook nooit laten zien. Het zaait gewoon nog meer verwarring...  ???

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Marta 'Coco'
« Reactie #39 Gepost op: 1-04-2024, 04:26:10 »
Tijdens de opdracht waarbij Senne gevangen zit, draagt Coco een sweater met ‘Stockholm’ erop. Stockholm syndroom is een conditie die slaat op personen die gevangen (gegijzeld) worden gehouden door iemand (en sympathie krijgen voor hun gijzelaar). Toevallig wel redelijk passend bij deze opdracht.