Daar ben ik het mee eens.
Nu, als er iemand aan het mollen was tijdens de eerste opdracht, dan wel Michaël. Hij telde enkele keren mis bij andere kandidaten. Heeft zelf zijn voorstelling tig keer moeten herdoen.
Ik heb geprobeerd een beeld te krijgen van hoe lang Michael bezig is geweest in vergelijking met de anderen.
Start met 60:00 op de klok. Coco gaat als eerste. We zien niet hoe lang zij erover heeft gedaan. Gillian gaat als tweede.
Met 39:30 is Gillian klaar en start Michael.
Met 32:44 is het blauwe team los.
Met 28:50 zegt Charlotte: 'ik zou durven drukken'. Nu volgt een discussie, onderbroken door een biecht dus we weten niet precies hoe lang die heeft geduurd.
Het eind van deze discussie valt volgens de beelden samen met het begin van de vraag 'Noem om de beurt een letter die niet voorkomt in het woord lagekostenzeevaartmaatschappij'. Nadat Philippe en Lynn om en om woorden hebben genoemd en het fout gaat op de letter G komt de voice-over van GDC: "Bij Philippe en Lynn vlot het voor geen meter, maar bij de rode zwemvesten heeft Karolien het even overgenomen van Michael en dat gaat een stuk beter".
We zien het verhaal van Karolien terwijl ze stopt op 1:01.
Daarna is Michael weer (als laatste) aan de beurt en de klok staat op 23:11 als hij begint.
Vervolgens zien we de blauwe zwemvesten terwijl ze besluiten om nog 2 minuten te wachten met drukken.
We zien nog een aantal pogingen van Michael en op het moment dat de eerste van het blauwe team (Bernard) duikt staat de klok op 19:02.
Er is dus ongeveer op 21:30 op de rode knop gedrukt. Michael heeft dus tussen 39:30 en 21:30 pogingen gedaan. Van deze 18 minuten moeten we alleen nog 1 minuut aftrekken voor de succesvolle poging van Karolien. Dus is Michael in totaal ongeveer 17 minuten bezig geweest zonder succes. Tenzij er in de montage met de beelden is geknoeid.