Auteur Topic: [Kandidaat] Michaël  (gelezen 16057 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #260 Gepost op: 3-05-2024, 06:34:55 »
Dingske .. blijft een dingetje natuurlijk.
Of hoe de mol zich mogelijks al in de eerste opdracht missprak.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #261 Gepost op: 3-05-2024, 08:57:38 »
Veel te verdacht in beeld gebracht in aflevering 1. Als hij echt als enige langs die boot er zo lang over deed om zich voor te stellen en de rest het in 1 of 2x lukte, vraag ik mij af waarom al die mensen al afgevallen zijn.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #262 Gepost op: 3-05-2024, 11:25:50 »
Michael past voor mij perfect in het plaatje van een Vlaamse mol. Fanatiek, enthousiast, vrolijk, vrienden met iedereen, maar als het erop aankomt gaat er toch behoorlijk veel fout.

Waar ik mee zit zijn eigenlijk niet zijn acties, maar vooral de edits.

Een aantal keer zijn er shots die zouden kunnen duiden op voorkennis: hij begint gelijk over Mario en later Mario Kart als hij de racebaan ziet, hij vindt de opdracht met het afgesloten water, hij is zijn molboekje kwijt wat belangrijk was voor de opdracht, etc. Zouden ze die shots zo duidelijk erin laten als hij de mol is?

Hij krijgt ook een paar keer een verdachte edit, zoals bij het hangen aan de boot en het tellen van het aantal rondjes bij het karten. Bij de opdracht waarin ie de touwen moest vasthouden krijgt hij bijvoorbeeld ook geen shot waarin hij klaagt over spierpijn, of wat voor shot dan ook waaruit zou blijken dat het heel zwaar voor hem was.

Als hij er niet uit maakt ga ik niet meer switchen, maar volledig overtuigd ben ik nou ook weer niet.

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #263 Gepost op: 3-05-2024, 12:50:52 »
Veel te verdacht in beeld gebracht in aflevering 1. Als hij echt als enige langs die boot er zo lang over deed om zich voor te stellen en de rest het in 1 of 2x lukte, vraag ik mij af waarom al die mensen al afgevallen zijn.
Verdacht in beeld en mogelijks een verspreking, maar dan doet hij kort voor de eliminatie een zet waardoor velen een dikke streep door ipv onder zijn naam trekken : hij elimineert Stephanie bij de discussie over de verdubbelaars en geeft de vrijstelling aan Bernard en zorgt voor 2000 EUR in de pot.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #264 Gepost op: 3-05-2024, 15:45:39 »
Veel te verdacht in beeld gebracht in aflevering 1. Als hij echt als enige langs die boot er zo lang over deed om zich voor te stellen en de rest het in 1 of 2x lukte, vraag ik mij af waarom al die mensen al afgevallen zijn.

Hoewel Michaël opviel bij deze opdracht was bovenstaande ook voor mij een reden om hem lager op mijn lijstje te zetten. Hoe moet je hier in vredesnaam onopvallend tijd rekken om te voorkomen dat er nog eens 4000 in de pot komt als de andere 3 het voorstellen wel snel doen.

Maar ook de posities in de opdrachten die hierna komen waren m.i. onmols. Te beginnen  met de dansopdracht. Je had hier slechts invloed bij één dansje  bij de olijven had je nog invloed bij alle dansjes. Ook hier weer een verdachte edit bij Michaël. Als Coco per ongeluk 2 tonnen omgooit waarbij de blauwe ton die van Michael zelf blijkt te zijn maakt hij daar een opmerking over:"Jammer van die blauwe ton". Dit komt weer opvallend in beeld.
 
Naast de voorbeelden in posts hier boven  vond ik de posities bij de Ijsjes, de mafia, zijn opmerking om contact te leggen met Senne in de gevangenis , de pizzaopdracht onmols.

 Michaël heeft een molse uitstraling en samen met de verdachte edit maakt dit een mogelijke mol van hem maar ik heb steeds mijn twijfels gehad.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #265 Gepost op: 3-05-2024, 15:59:13 »
De té verdachte edits zorgen ervoor dat ik niet in zijn richting kijk. 
 
Alleen wel opvallend dat hij in de promo zegt: 'yo volgertjes, hier is Mikey Mol terug'.

Ik streep hem niet af.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #266 Gepost op: 3-05-2024, 17:03:01 »
Hoewel Michaël opviel bij deze opdracht was bovenstaande ook voor mij een reden om hem lager op mijn lijstje te zetten. Hoe moet je hier in vredesnaam onopvallend tijd rekken om te voorkomen dat er nog eens 4000 in de pot komt als de andere 3 het voorstellen wel snel doen.

Maar ook de posities in de opdrachten die hierna komen waren m.i. onmols. Te beginnen  met de dansopdracht. Je had hier slechts invloed bij één dansje  bij de olijven had je nog invloed bij alle dansjes. Ook hier weer een verdachte edit bij Michaël. Als Coco per ongeluk 2 tonnen omgooit waarbij de blauwe ton die van Michael zelf blijkt te zijn maakt hij daar een opmerking over:"Jammer van die blauwe ton". Dit komt weer opvallend in beeld.
 
Naast de voorbeelden in posts hier boven  vond ik de posities bij de Ijsjes, de mafia, zijn opmerking om contact te leggen met Senne in de gevangenis , de pizzaopdracht onmols.

 Michaël heeft een molse uitstraling en samen met de verdachte edit maakt dit een mogelijke mol van hem maar ik heb steeds mijn twijfels gehad.


Het zou kunnen dat ze hem na de eerste opdracht bij de boot hebben gebriefd en hebben aangeraden even iets minder op te vallen. Dat zou dan de keuze voor het dansje verklaren i.p.v. olijven.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #267 Gepost op: 3-05-2024, 21:45:48 »
De té verdachte edits zorgen ervoor dat ik niet in zijn richting kijk. 
 
Alleen wel opvallend dat hij in de promo zegt: 'yo volgertjes, hier is Mikey Mol terug'.

Ik streep hem niet af.
Volgens mij zegt die Mikey Mo.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #268 Gepost op: 3-05-2024, 21:56:27 »

Het zou kunnen dat ze hem na de eerste opdracht bij de boot hebben gebriefd en hebben aangeraden even iets minder op te vallen. Dat zou dan de keuze voor het dansje verklaren i.p.v. olijven.

Hij moest misschien bij de dans zitten omdat het plaatsvond bij de Chiesa San Michele, omdat dit later een officiële hint blijkt te zijn?
Geen idee.

Lees hier wel valide argumenten waarom Michaël het niet zou zijn. Ik zit zo hard te twijfelen tussen de 2 boys.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #269 Gepost op: 3-05-2024, 22:04:12 »
Volgens mij zegt die Mikey Mo.
Ja klopt, ik bedoelde het meer als verborgen hint. De ondertiteling zegt Mikey Mo, maar als hij de mol is zou het een grappige actie zijn, dat hij dan stiekem Mikey Mol zegt.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #270 Gepost op: 4-05-2024, 19:50:20 »
Had hij nu vrijwel de hele aflevering een t-shirt met een mol met een rood rugtasje erop aan?

Michaël is al sinds de opdracht waarbij ze niet mochten spreken mijn hoofdverdachte. Ik vond het erg verdacht dat hij daar heel hard "JAA" schreeuwde toen Lynn de opdracht goed volbracht. Vond het ook niet goed geacteerd dat hij zich dat leek aan te trekken. Daar komt nog bij dat hij met Senne de doos van Pandora opende. Én hij was de enige die niet op Coco stemde als mogelijke afvaller bij de deal met de mol. Hij deed daar bijzonder raar, waarschijnlijk in een poging om de aandacht op zichzelf te vestigen en zo de groep de verkeerde te laten aanwijzen. Bij de zuilen van Hercules liet hij de zuilen precies op het moment vallen dat de twee dames ze hadden kunnen overnemen. En hij praatte Senne aan dat hij al in zijn laatste rondje zat. Eigenlijk de ene na de andere molactie. Hij doet ook dingen goed, maar eigenlijk alleen als hij dan eerder of later in de opdracht dingen fout heeft gedaan of doet, of als hij diezelfde aflevering al heel veel geld heeft verspild.

Ik vind het er ook heel dik bovenop liggen, maar ik denk dat hij het wel echt moet zijn.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2024, 20:33:32 door Joff »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #271 Gepost op: 5-05-2024, 21:31:01 »
Alle 7 eliminaties geen scherm van Michaël gezien. Opvallend, want hij zal toch wel aan de beurt geweest zijn?
Ok, bij Lynn en Coco kon het niet anders, maar bij de andere vijf wel.

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #272 Gepost op: 5-05-2024, 21:38:15 »
Na deze aflevering vermoed ik dat het druk gaat worden in de Michaël-tunnel.
 ;)
I was blind but now I can see

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #273 Gepost op: 6-05-2024, 00:11:59 »
...
Ik vind het er ook heel dik bovenop liggen, maar ik denk dat hij het wel echt moet zijn.

Goede punten hierboven, zal ik terugkijken. Ik postte net ook al in het Wie is de mol-topic dat ik neig naar Michaël nu, maar ik niet kan plaatsen waarom hij als mol dan vindt en roept dat er gecommuniceerd moest worden met Senne in de toren over het 'uit' zetten van de ventilatoren (kaarsen gingen nl uit vanwege de ventilatoren en dat is in juist in het belang van de mol).
« Laatst bewerkt op: 6-05-2024, 00:14:28 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #274 Gepost op: 6-05-2024, 01:47:28 »
Na deze aflevering vermoed ik dat het druk gaat worden in de Michaël-tunnel.
 ;)

Zeg dat wel, ik kan m'n kont nauwelijks keren   ;)

Na deze aflevering ga ik vol op Michaël als Mol, vooral omdat hij van de drie finalisten de meest non-descripte figuur gebleven is. Het kan aan mij liggen, maar op basis van hetgeen er tot nu toe in beeld gebracht is, krijg ik totaal geen hoogte van hem.
Woosie down?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #275 Gepost op: 6-05-2024, 09:39:11 »
Of hij doet het erom, of het is gewoon echt heel duidelijk, te duidelijk, maar dat kan net zijn tactiek zijn.

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #276 Gepost op: 6-05-2024, 12:35:38 »
Wel gek dat Michaël nog nooit zijn scherm gezien lijkt te hebben. Kan me niet voorstellen dat dit in werkelijkheid echt gebeurd is. De mol kon immers goed liegen volgens Gilles. Of dit was niet zo en hij viel daar voor iedereen door de mand of misschien dat daar duidelijk (voor ons) uit te halen was dat hij de mol niet kon zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #277 Gepost op: 6-05-2024, 15:56:36 »
Inderdaad wel een teken aan de wand... hier ga ik mee akkoord.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #278 Gepost op: 6-05-2024, 16:19:55 »
Wel gek dat Michaël nog nooit zijn scherm gezien lijkt te hebben. Kan me niet voorstellen dat dit in werkelijkheid echt gebeurd is. De mol kon immers goed liegen volgens Gilles. Of dit was niet zo en hij viel daar voor iedereen door de mand of misschien dat daar duidelijk (voor ons) uit te halen was dat hij de mol niet kon zijn.

Dit zou wel goed te rijmen zijn met dat er door de zenuwen op het beslissende moment vaak wat misloopt bij Michaël. Misschien was hij ook erg zenuwachtig bij het bekijken van zijn scherm, waardoor wij nooit zouden geloven dat hij het is.

Of hij was misschien net erg uitbundig wanneer hij een groen scherm zag?

Het is alleszins eerder een teken contra mol dan pro mol, denk ik.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Michaël
« Reactie #279 Gepost op: 6-05-2024, 16:49:59 »
In aflevering 1 is er in elk geval duidelijk geknipt in het moment dat Gilles zijn praatje houdt en hij vervolgens de naam van Gillian intypt. Zijn handen staan anders. Daarnaast leek de groep ook niet echt verbaasd te reageren op het feit dat het eerste scherm meteen rood was.

Ik vermoed dat Michaël zijn scherm hier heeft gezien. Maar als dat gebeurd is, weet ik niet waarom dat eruit is gelaten.
« Laatst bewerkt op: 6-05-2024, 16:53:49 door Rinusoide »