Stéphanie gaf wel correct aan dat Michaël bang is voor kwallen en dat Bernard gefascineerd is door het heelal. Ze gooide op eigen initiatief olijven in de juiste rode ton...
Was het niet Senne die correct aangaf dat Michaël angst had voor kwallen?
Momenteel verdenk ik
Michaël op basis van de eerste opdracht, maar tijdens de 2de opdracht doet hij niets fout en bij de 3de opdracht laat hij Stéphanie door de mand vallen.
Charlotte doet veel verdachte dingen (het snel willen afdrukken, het ei zo na doen omvallen van de gele mand, het niet snel afdrukken voor de vrijstelling, al lijkt ze me iemand die net altijd voor pasvragen/vrijstellingen zou gaan, dus waarom nu niet?), maar ze is zeer aanwezig tijdens de eerste aflevering, wat me doet denken dat zij de mol niet is.
Philippe lijkt me dan weer te nepmollen tijdens de eerste proef. Geen 5 kustgemeentes kunnen opsommen lijkt me niet realistisch. Ik denk dat hij Lynn hier op een dwaalspoor wil brengen.
Karolien, zou kunnen, maar ze zei tijdens de tweede opdracht wel dat Charlotte haar vriend had leren kennen op een lockdownfeestje. Hier zet ik wel een kanttekening: We weten niet wanneer Charlotte dit heeft gezegd tegen Karolien en wie er nog aanwezig was toen Charlotte dit zei: stel dat Gillian toen ook aanwezig was toen Charlotte dit zei, dan weet Karolien dat Gillian toch met het juiste antwoord gaat komen en dan kan ze, als ze de mol is, dit maar beter zelf doen. Zo kom je onmols over terwijl het er in sé niet toe doet.
Ze heeft ook veel olijven in verkeerde tonnen gekieperd (Bernard, designbrillen, seriously?)
Coco: het doen omvallen van de juiste ton is hier wel heel verdacht.
Stéphanie: doet niet superveel verdachte dingen, maar afstrepen kan ik ze ook nog niet.
Senne: Duikt een vraagteken (dus verdubbelaar) op: beetje onmols, want je wil die natuurlijk niet in het spel. Al trekt dit het spel rond het mysterie van de verdubbelaar wel op gang (hij wist toen niet dat Bertrand er al twee had opgeduikt). Hulpje van de productie?
Bij de derde opdracht is hij diegene die Charlotte (dus de verkeerde) verdacht maakt bij de rest van de groep, met succes.
Maar hij zegt wel direct bij opdracht 2 dat Michaël bang is van kwallen.
Bernard: heb ik afgestreept. Een kandidaat die er vol voor gaat. Ik geloof niet dat een mol zo vroeg in het spel al aandacht op zich wil vestigen. Hij liegt ook héél goed, wat ik als mol toch niet zou willen laten blijken. Hij duikt 2 verdubbelaars op. Voor een kandidaat zou dit logisch zijn; een kandidaat weet niet wat ze betekenen, maar je gokt op iets als vrijstelling, pasvragen,.... Een mol weet waarschijnlijk wel al wat ze betekenen en wil er net zo weinig mogelijk in het spel. Bernard heb ik voorlopig, maar waarschijnlijk definitief afgestreept als mol.
Lynn: Aan het begin van de aflevering dacht ik direct: ah goed, direct iemand die ik kan afstrepen. Ze wil de mol niet zijn, dus kan ze de mol niet zijn: klaar. Dikke stift door haar naam. Maar ik vind het wel opmerkelijk dat één kandidaat al direct zo uit de wind wordt gezet, want ook de kandidaten gaan die redenering maken. Ze wil overkomen als de betrouwbare kandidate die voor het geld gaat, wat later nog wel van pas kan komen. Ze had bij de derde proef veel meer kunnen doen om te zien wie er loog of niet, maar ze bleef vrij stil. Buiten dat ze nog eens benadrukte hoe fair en betrouwbaar ze wel niet is. Voorlopig is mijn dikke stiftstreep een flinterdun potloodlijntje geworden. Ze doet geen molse dingen, maar de opzet van de eerste opdracht vind ik wel raar.