Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora  (gelezen 6262 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #60 Gepost op: 4-04-2024, 11:49:12 »
Maar voor het pakken van de pasvragen had iemand op het idee kunnen komen om de deksel te inspecteren, ingegeven door Gilles' "dekselse doos". Ja, de kans op slagen lijkt me ook heel klein maar het had een angst van de Mol kunnen zijn die daarom misschien maar liever zelf betrokken was bij het openen van de doos.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #61 Gepost op: 4-04-2024, 12:01:27 »
De vraag is: hing het lampje er tijdens de opdracht?
Ik vind het opvallend dat de hand van Gilles buiten beeld gaat om het lampje te nemen.

Mocht het er wel echt hangen, dan ben ik ook van mening dat de mol zo snel mogelijk bij de doos wil komen.
Philippe en Senne zijn dan verdacht.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2024, 12:15:29 door Molshoop_ »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #62 Gepost op: 4-04-2024, 12:13:29 »
Het zal me niets verbazen als onder een dubbele bodem van de Doos van Pandora ook nog een koekoeksklok tevoorschijn komt.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #63 Gepost op: 4-04-2024, 13:41:04 »
Volgens mij zijn er 2 dingen van belang voor de mol.
Het eerste hebben we al besproken, je wil het liefst op plek 3 of 4 staan omdat dit de kans verkleint dat je na de herschikking op plek 5 komt waardoor je de pandora box niet mag openen. Aangezien iemand van de andere 4 echt wel voor de pasvragen zal gaan is dit een risico dat je wel kan lopen.
Het andere ding is volgens mij veel belangrijker: proberen om te voorkomen dat het paar dat op nummer 1 staat uiteindelijk Senna mag bevrijden. Dat paar heeft geen enkele reden om de bordjes te verhangen, want ze staan al op 1. Senne kan dan wel roepen dat ze hem op de tweede plek moeten zetten, maar waarom zouden ze. Het kost alleen maar tijd en het zou €10000 kunnen kosten als ze daardoor te laat zijn met het bevrijden.

Om dat laatste te voorkomen is het van belang dat je bij de laatste kamer onmiddellijk na de beurt van het paar dat in de roulatie op 1 staat (Lynn en Marta) ervoor zorgt dat minstens één van de volgende 3 paren Senne kan bevrijden in hun volgende beurt. Dat kan bijvoorbeeld als je op 2 staat door het zelf te doen. Mocht het je dan niet lukken om de 5 juiste kaarsjes aan te steken, dan kun je op zijn minst de juiste voorzetten geven zodat het lukt bij het volgende duo, of op zijn minst bij het duo dat daarna komt.

Hier een overzicht van het verloop van de opdracht:

Ronde 1
1. Marta & Lynn: Trekken eerste drie goede wetten (ronde viskom, kruis aanraken in het openbaar, kussen in auto). Lynn trekt na overleg aan 'vlieger spelen' en af.
2. Karolien & Philippe: Kaars van Karolien wordt meteen uitgeblazen door ventilator. Waarschuwen voor ventilator.
3. Michael & Charlotte: Michael trekt na overleg aan foute wet (achteruit rijden). Karolien adviseert volgende duo om gewoon te gokken.
4. Bernard & Stéphanie: (Senne zegt dat hij maar niet te veel op die knop zal drukken, want wie weet wat het doet, 46:04). Trekt vierde goede wet(klompen). Trekken na overleg aan foute wet (bankje). Stéphanie lijkt Bernard uit te testen. Kijkt na de douche met een gezicht van dat wist je toch wel dat deze fout was.

Ronde 2
1. Marta & Lynn: Trekken aan vijfde goede wet (zandkastelen). Deur naar tweede verdieping gaat open, maar kaars van Marta gaat uit.
2. Karolien & Philippe (39:26):  Senna roept nog steeds hallo door portofoon. Philippe en Karolien praten in porto en vragen Senne of hij foto's of beschrijvingen van mensen ziet die in de gevangenis hebben gezeten. Senne vertelt over knop met waaier en hamer. P. vraagt om dat laatste te herhalen met die hamer. Karolien: 'waaier'. S: 'er ligt een hamer op de grond'. Gaan op de buik door kamer om GDC aan te steken, maar kaars uit. P. legt opdracht uit aan volgende duo en noemt Kurt Cobain en Arno Hintjens. K. zegt GDC sowieso.
3. Michael & Charlotte: M. praat door porto met Senne die vertelt over witte knop met waaier. Gesprek wordt afgebroken omdat C. roept help mij. Kaars van C. gaat uit. M. vertelt andere duo's van porto aan het begin van kamer. C. en K. schreeuwen niet doen, tijdverlies.
4. Bernard & Stéphanie (21:18): (S vraagt of iemand tegen hem wil spreken). Laten porto links liggen. Kaars B. uit op weg naar GDC.

Ronde 3
1. Marta & Lynn: Raken niet tot aan de tweede verdieping, want kaars van Marta is uit.
2. Karolien & Philippe: Negeren porto ook. Steken 1 kaars aan en daarna gaat kaars van Karolien uit. K. zegt dat ventilator op een bepaald moment is gestopt. Michael zegt dat het feit dat Senne zijn ding daar staat toch het teken is dat ze er iets mee moeten doen. L. zegt dat ze moeten samenwerken met Senne. Marta zegt dat Senne misschien de ventilatoren uit kan zetten. Michael: ja natuurlijk...
3. Michael & Charlotte: Michael praat met Senne en vraagt of hij iets uit kan zetten. Ze ontdekken nu dat de ventilators uit gaan als Senne op de witte knop drukt. C. vraagt hulp bij aansteken van kaars. Michael zijn k aars gaat uit bij het naar C. toe snellen. Roept naar Bernard en Stéphanie dat Senne de ventilators uit kan zetten.
4. Bernard & Stéphanie (15:05): B. steekt kaars van GDC aan. (Senne ontdekt teksten op de muren zoals Smells like team spirit) Stéphanie steekt kaars van Kurt Cobain aan, activeert ventilator. Hierdoor gaat niet alleen kaars van kandidaat uit maar ook reeds aangestoken kaarsen. Bernard zegt tegen volgend duo: Kurt Cobain niet.

Ronde 4
1. Marta & Lynn: Vragen S. om ventilator uit te zetten maar luisteren niet naar zijn info over de tekstjes. Marta steekt kaars van Al Capone aan. Alle kaarsen weer uit. Charlotte is verontwaardigd dat ze Al Capone hebben aangestoken. Marta glimlacht.
2. Karolien & Philippe: Geen beelden, wel van Senne die heen en weer gaat om ventilator uit te zetten.
3. Michael & Charlotte: Geen beelden
4. Bernard & Stéphanie: Geen beelden, alleen vraag om nog eens voor de ventilatoren te duwen.

Ronde 5
1. Marta & Lynn: Geen beelden, alleen vraag wil je nog eens op de knop drukken om de ventilators zeker uit te zetten?
2. Karolien & Philippe: Praat met Senne. Senne zegt dat hij nog een tip heeft gevonden: ik heb genoeg van tv en wil nu een tweeling. K.: Paris Hilton. P. zegt we gaan proberen met Arno Hintjens en Elton John. Ze steken Paris Hilton Elton John, Arno en GDC aan en komen dan bij Billie Eilish. K. zegt zou je dat riskeren. P.: kom, kom. Heeft blijkbaar haast om die aan te stoken, wat juist is. P. vindt Berlusconi en zegt dat hij nooit in de gevangenis heeft gezeten, maar wel veel heeft misgepeuterd. Hij overtuigt K. ervan dat hij nooit in de gevangenis heeft gezeten. Dit is onze kans, de tijd is bijna op. K.: doen? P.: ja, het is een gok, kom. Deur na bovenste verdieping gaat open. Klok staat op 03:48 als ze op de derde verdieping aankomen.
Er is nu niet genoeg tijd meer om eerst te onderhandelen en bordjes te verhangen en daarna nog Senne te bevrijden.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2024, 13:59:31 door MartinJ »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #64 Gepost op: 4-04-2024, 13:53:01 »
Aangezien paar 1 dus niet boven moet komen (en de mol eventueel zelf in dat paar zou kunnen gaan) en paar 2 degenen zijn die het wél redden (wat eventueel kan komen door het bíjna goed doen van paar 1?) ga ik hun toch maar even in t oog houden. Alswel Senne die ook kan beslissen om als de tijd ver genoeg is én het niet team 1 is net ff wat meer informatie te delen/de ventilator consequenter te bedienen. En dan is er Philippe zelf nog. Hmm.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #65 Gepost op: 4-04-2024, 14:09:02 »
Ik vind het erg opvallend dat Philippe zowel Elton John, Billie Eilish als Berlusconi weet / goed gokt. Hij overlegt steeds met Karolien en doet alsof hij het ook niet allemaal zeker weet maar het is wel toevallig allemaal goed. Die laatste hint (Paris Hilton) streept wel één iemand weg maar zegt nog steeds niet wie het allemaal wel moeten zijn.
Ook wel verdacht van de montage dat we niets zien van de namen die in de ronde hiervoor zijn geprobeerd. Daaruit hadden we wellicht kunnen beredeneren hoe dicht ze al bij de oplossing waren.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #66 Gepost op: 4-04-2024, 14:13:38 »
Hoewel ik Phillippe en Senne hier echt het meest verdacht in vind vind ik t ook bijzonder dat Karolien dit allemaal van dichtbij heeft meegemaakt én er dan het meest naast zou zitten?

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #67 Gepost op: 4-04-2024, 14:48:50 »
Bedankt MartinJ voor het schema.

Wat mij dan wel verbaast is dat Philippe snel Berlusconi wil aansteken vanwege de tijd die bijna op is en daarna mee beslist om al die bordjes te gaan verplaatsen.
Ze konden zichzelf bovenaan hangen en op de 2de plek Senne met Marta of Lynn, de andere onderaan. Klaar!

Maar Michaël wordt weggehaald bij Charlotte en naast Senne gehangen, Marta kon zo nog naast Charlotte komen.
Dat gebeurt ook niet, ze wisselen ook nog Stephanie en zetten haar naast Charlotte, waardoor Marta bij Bernard komt te staan.

Toch wel vreemd onder de enorme tijdsdruk.

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #68 Gepost op: 4-04-2024, 15:47:42 »
Het andere ding is volgens mij veel belangrijker: proberen om te voorkomen dat het paar dat op nummer 1 staat uiteindelijk Senne mag bevrijden. Dat paar heeft geen enkele reden om de bordjes te verhangen, want ze staan al op 1. Senne kan dan wel roepen dat ze hem op de tweede plek moeten zetten, maar waarom zouden ze. Het kost alleen maar tijd en het zou €10000 kunnen kosten als ze daardoor te laat zijn met het bevrijden.
Omdat Senne degene is die zichzelf moet loskrijgen met de 'explosieven'. Als hij weigert mee te werken mislukt de opdracht sowieso. Aangezien de kandidaten die op de 3de verdieping aankomen in deze situatie zelf al op de 1ste plaats staan kan Senne ook controleren of ze hem effectief verhangen doordat ze al niet aan zichzelf moeten sleutelen met de hamer. Ze moeten die dan enkel maar gebruiken om Senne te wisselen met iemand anders op plaats 2.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #69 Gepost op: 4-04-2024, 16:11:41 »
Hmm ja maar als ze zeggen dat de tijd dringt en het om 10.000 euro gaat zou t als kandidaat wel heel ver gaan om dan op je strepen te gaan staan

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #70 Gepost op: 4-04-2024, 16:17:12 »
Enorm veel aannames, mooie schemas, maar deze proef leert mij enkel dat senne in de hotseat zit om tijd te winnen met het doorgeven van informatie, met het weigeren de hamer te geven ( een element wat overigens niet nodig is voor het slagen van de opdracht ) maar enkel als afleiding is en nodig om de volgorde bij de doos te veranderen.

Stel ze komen op tijd bij het bord dan kan senne gaan miepen over dat hij op plek 5 staat en gezien je face to face staat met iemand, moet je erg sterk in je schoenen staan im te zeggen dan had je maar eerder aan tafel moeten komen  , hier is een kaars en steek aan dat lont.
Tevens is er ook nog het aspect dat je wel wilt dat jij wel wilt dat jouw duo in een goede positie op het bord staat en daarvoor zou het wel eens kunnen dat je die hamer en dus senne nodig hebt .

Is senne hiermee de mol ? Ik weet het niet, maar hij staat wel op de beste positie en heeft daar zeker zelf een handje in kunnen hebben .

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #71 Gepost op: 4-04-2024, 16:25:17 »
Ben zelf medeplichtig maar besef me dat de discussie hier van een opdracht 3 topic behoorlijk is gedwaald naar opdracht 2.
In beide gevallen zit Senne zeker in molposities/gedrag, maar wb het in de toren zitten herinner ik me ook nog hoe ik bij Argentinië compleet overtuigd was van mijn mol in de duiventil, dus tja..

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #72 Gepost op: 4-04-2024, 17:21:56 »
Begin niet wéér over duiven he?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #73 Gepost op: 4-04-2024, 17:38:32 »
Wacht, heb ik een eerder duiven gesprek gemist?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #74 Gepost op: 4-04-2024, 18:02:04 »
Nee, het ging in aflevering 1 ook al over duiven

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #75 Gepost op: 4-04-2024, 22:56:01 »
Hmm ja maar als ze zeggen dat de tijd dringt en het om 10.000 euro gaat zou t als kandidaat wel heel ver gaan om dan op je strepen te gaan staan
Precies. Maar zelfs als ze Senne een plezier willen doen om van het gezeur af te zijn, hoeven ze maar 1 bordje te verwisselen i.p.v. 3 en klaar is Kees. En de verleiding om nog meer bordjes te verhangen, zoals dat nu gebeurde, is minder groot om verschillende redenen.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2024, 22:58:47 door MartinJ »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #76 Gepost op: 4-04-2024, 23:14:19 »
Degene die boven aankomen en senne hebben als ze allemaal kandidaat zijn geen fkauw benul hoe ze de kans op voorseel moeten interpreteren . Kunnen er meer duos een voordeel krijgen ( bv duo 1 heeft aktijd voordeel duo 2 bij 6 kanten van een 8 zijdige dobbelsteen ).
Dit maakt voor de besluitvorming wie waar te hangen best wel een verschil en dus snap,ik best dat ze gaan nadenken wie ze welke kans gunnen .

Dit is spek naar de bek van de mol want de tijd loopt door .

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #77 Gepost op: 5-04-2024, 18:08:30 »
Wat mij na herbekijken opeens opviel was de 5-kaarsige kandelaar met kaarsen die niet brandden.Onlogisch. Hmm, is dat een aanwijzing dat we toch verder moeten zoeken naar wat er met de vijf personen is waarvan de kaarsen niet moesten worden aangestoken?
Ik heb gekeken of er een kandidaat is wiens kaars op de helm 5x uitging tijdens de opdracht maar dat is niemand. Van wie de kaars uberhaupt niet aanging was uiteraard Senne. (Of het moet de 'kaars' zijn die afloopt als Senne de ventilator uitdrukt).

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #78 Gepost op: 5-04-2024, 18:14:00 »
Ja viel me ook op. Die kandelaar stond er in Griekenland ook bij.
In het stukje uit seizoen 8 dat in dit seizoen gemonteerd was, was die kandelaar ook niet aangestoken. Misschien wel ‘s nachts? Heb het nog niet kunnen checken.

Ook opvallend dat er groepjes van drie aangestoken kaarsen langs het pad staan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - De doos van Pandora
« Reactie #79 Gepost op: 6-04-2024, 23:07:09 »
Lynn slaapt natuurlijk apart met een aparte toegang, maar het is wel raar dat er een cameraman op haar kamer is als zij wakker wordt.
Deze scene was gepland!
Kan er geen conclusie aan verbinden, maar vreemd is het wel.